Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä säästöjä tai velkoja, joista puolisonne ei tiedä?

Vierailija
10.05.2022 |

Miksi?
Oletteko naimisissa? Jos teillä on salaa säästöjä, onko ne tarkoitettu eron jälkeiseen elämää

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ei ole tietoinen raha-asioistani. Enkä minä vaimoni.

Tulomme on suunnilleen samat, meillä on yhteinen talo & asuntolainaja.  Jaamme asumiseen ja perheeseen liittyvät kulut. Omista kuluistaan kumpikin vastaa itse.

Vierailija
2/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ei ole tietoinen raha-asioistani. Enkä minä vaimoni.

Tulomme on suunnilleen samat, meillä on yhteinen talo & asuntolainaja.  Jaamme asumiseen ja perheeseen liittyvät kulut. Omista kuluistaan kumpikin vastaa itse.

Entä vastaus kysymykseeni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
5/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mies tienaa enemmän ja hänellä on omat sijoituksensa ja minulla omani. Minulla on myös velkaa, mutta mies tietää siitä.

Vierailija
6/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha-asiani ovat sellaisia, joista avopuolisoni ei tiedä (enkä minä hänen) lukuun ottamatta summaa, jonka kuukausittain laitan yhteiselle taloustilille. Siltä maksetaan asuminen, ruoka ja auto, ja oma osuuteni kattaa puolet niistä.

Vierailija
7/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki raha-asiani ovat sellaisia, joista avopuolisoni ei tiedä (enkä minä hänen) lukuun ottamatta summaa, jonka kuukausittain laitan yhteiselle taloustilille. Siltä maksetaan asuminen, ruoka ja auto, ja oma osuuteni kattaa puolet niistä.

Niin ja ei tietenkään ole eron jälkeiseen elämään vaan ihan normaaliin elämään. Jokaisella on hyvä olla säästöjä ja nythän niitä on kertynyt, kun ei ole kahteen vuoteen tullut matkusteltua kuin kotimaassa.

Vierailija
8/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisonne kysyisi rahoistanne, kertoisitteko?

Vierailija
9/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
10/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme molemmat, että kummallakin on osakkeita ja rahastoja, mutta tarkkoja summia ja mitä rahastoja ja osakkeita emme tiedä. Mun kohdalla puhutaan kymppitonneista, miehen kohdalla reilusti isommasta summasta. Minä olen tukevasti keskituloinen ja mies taas hyvätuloinen. Maksamme hankinnat yleensä puoliksi, joskus mies maksaa enemmän. Kumpikin laittaa yhteiselle tilille tietyn summan kuussa. Sieltä maksetaan yhteiset laskut. Kumpikaan ei tämän jälkeen joudu elämään kädestä suuhun, joten loput rahat saa käyttää juuri niin kuin haluaa.

Vierailija
11/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaankin. Kumpikin säästää ja sijoittaa, mutta ei niistä kovin paljon puhuta. Yhteiset kulut hoidetaan suunnilleen puoliksi, lopuilla rahoilla kumpikin tekee mitä haluaa.

Vierailija
12/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lunastamaton lottovoitto odottamassa, että ero astuu voimaan.

Vierailija
13/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos mulla olisi salaa säästössä rahaa niin todennäköisesti siksi, että voisin ostaa asioita puolisolleni yllätyksenä. Meillä kun on yhteinen käyttötilikin, niin vaikea on hankkia jotain yllätystä toiselle salaa 😅

Vierailija
14/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole . Tiedetään mitä kummalikin on. Ei salaisuuksia.

Vierailija
15/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On säästöjä, joista puolisoni ei tiedä. Tai tietää, että on osakkeita ja rahastoja, mutta ei niiden oikeaa määrää. 

En säästä eron varalta, vaikka hyvä siihenkin olisi varautua. Lisäksi parin rahapeliyhtiön pelitileillä on "pelimerkkejä" lähes 13 000 euron edestä, näistä en ole puhunut. 

Vierailija
16/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa ei ole, mies tietää sen ja että säästöjä/varallisuutta on, ja on ollut jo ennen kuin tavattiin. Tarkkoja tietoja ei ole puoleen eikä toiseen. Ei olla aikeissa erota, jos niin kävis niin kumpikin ottais omansa eli mies talon ja omat varansa, minä omat varani. Aviossa, avioehto on tietysti.

Vierailija
17/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisonne kysyisi rahoistanne, kertoisitteko?

Joo kertoisin, mutta toisaalta miettisin miksi tuostakin piti nyt kysyä. Eikö riitä, että hommat toimii taloudellisesti yhdessä. 

Vierailija
18/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Miehellä ja minulla ei ole yhteisiä rahoja tai omaisuutta. Toisaalta pitääkö vastata, että ei ole, koska mies tietää, että on säästöjä, en sitä salaile.

Vierailija
19/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä 3-4kk palkka josta puoliso ei tiedä.

Töissä olen sopinut, että pidän palkatonta vapaata, kun löydetään vaimon kanssa sopiva omakotitalo ja aion remontoida sitä.

Vaimo romantisoi ajatusta "illalla remontoidaan töiden jälkeen". Olen yrittänyt selittää, että vanhan hirsitalon remontointi asumiskuntoon ei välttämättä ole ihan pieni juttu jota tehdään iltaisin muutama viikko, mutta kyllä se totuus sitten valkenee kun on aika.

Jos kertoisin nyt, että on tuollainen raha säästössä, niin vaimo alkaisi varaamaan ensi kesäksi Karibian risteilyä.

Vierailija
20/27 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkoja mulla ei ole, mies tietää, että mulla on vähän säästöjä, mutta ei tarkkaa summaa. Miehelläkin on säästöjä, en tiedä kuinka paljon, mutta arvelisin, että ehkä joku 15000. Ollaan säästömme kartutettu tässä viimeisten 3 vuoden aikana, joten sillä perusteella voi vähän arvioida määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan