Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat helpot ja ruokaisat eväät töihin?

Vierailija
09.05.2022 |

Etätyöt loppuivat ja vanha ongelma palasi eli pitäisi keksiä jotain syötävää lounastauolle. Ei ole ruokalaa töissä eikä lounasravintoloita joissa kovin usein viitsisi käydä, kalliiksikin se tulisi. Etätöissä totuin syömään kunnon lounasruuan kotona ja tajusin että se on hyvinvoinnilleni todella tärkeää. Mitä siis töihin evääksi? Ei aina jaksaisi niitä juustoleipiä eikä niillä edes pysy kylläisenä kunnolla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi, lämmitys mahdollisuus, jne?

Vierailija
2/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon lounasruokaa, esim päivällisestä ensin eväät päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta niitä mikronkestäviä muovipurnukoita, niin voit ottaa ihan normaalia, kotona tehtyä ruokaa mukaan ja lämmittää? 

Ite oon väsäilly mm. spagettia ja jauhelihakastiketta, pasta carbonaraa, ulkofileepihvejä ja lohkoperunoita, kampasimpukkapastaa yms. perussettiä. Hyvin toimii, kuhan ei noita herkempiä liaan kauaa grillaa mikrossa. Silleen vaan että just lämpee. Muuten menee simpukat tai naudanpihvit vähän kumisiksi.

Vierailija
4/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päivällistä sen verran, että riittää lounaalle myös. 

Vierailija
5/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mitä olet nyt syönyt kotonakin.

Vierailija
6/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiini, omena, kivi, pähkinöitä, raejuustoa.

Vierailija
7/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruisleipää, jogurttia ja hedelmiä. Pitää ihan hyvin nälkää ja jaksan paremmin kuin ulkona syömällä, mutta ei ehkä kaikkien juttu.

Vierailija
8/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakka on hyvin aliarvioitu eväs. Riisipuuro ahdattu ruisvatiin ja siihen päälle levitteet ja muu.

Vierailija
9/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen monesti semmoisen ruokaisan salaatin täysjyväpastasta, kinkusta/broiskusta/tonnikalasta plus esim. hernemaissipaprikaa, omenaa ja juustokuutioita.

Vierailija
10/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin otin töihin mukaan ihan ruuan, eli jämät siitä mitä edellisenä päivänä oli iltaruuaksi. Minulla oli myös valmiiksi annoksia pakastettuna, eli aina oli ottaa mukaan lounas. Noissa oli myös kasvislisäke mukana, tai sit erillinen rasia salaattia tai hedelmä. jos oli joku keitto, niin sitten otin vielä leipää mukaan. Mulla oli töissä jääkaapissa ihan perustarpeet, levite, salaatinkastike, jotain mehua, litran tölkki jukurttia... Ja kaapissa sitten nuudeleita, pikariisiä, niitä pieniä tonnikalapurkkeja ja makrillihiutalepurkkeja, mausteita, mysliä... Enemmän tavaraa varmaan kuin pienessä keittokomerossa. Mut meillä olikin kunnon keittiö silloin siellä toimistolla, sähköliesi+uuni, jääkaappi ja pieni pakastelokero. Oli myös paistinpannut ja kattilat, niin pystyi tekemään esimerkiksi munakkaan tai hirvisoppaa.

Nyt kun on kotona ollut tän reilut kaksi vuotta, niin kun käyn toimistolla (kerran viikossa), otankin mukaan täytetyn sämpylän tai voileipän, esimerkiksi kananmunaa+ituja tai kinkkua+salaattia (siis joskus ihan perus tomaatti-kurkku-jäävuorisalaattia! kyllä se siellä leivän sisällä pysyy kasassa), hedelmän, yleensä banaania ja jonkun jukurtin, rahkan tai viilin (teen itse). Meillä on nykyään kahvikone töissä, niin sieltä saa aina lämpimän juoman (ja jälkkärikaakaon). Liesi ja uuni on korvattu mikrolla, mutta nyt on iso pakastin ja vielä suurempi jääkaappi.

Vierailija
11/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usein eväänä rahka tai jugurtti ja mysli, nyt pitkään syönyt Lidllin gluteenitonta papaija mysliä : kaura, tattari, maissi, auringonkukan- ja kurpitsansiemen ja papaija. Tuon tyyppinen mysli pitää pitkään nälkää.