Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämeenlinnalaiset! Mille alueelle ei kannata muuttaa? Mitkä on ns. hyviä alueita?

Vierailija
09.05.2022 |

Olen harkitsemassa muuttoa Hämeenlinnan seudulle jonnekin, ja alue on mulle täysin vierasta. Vinkatkaa, mitkä on sellaisia alueita, joilta ei kannata asuntoa ottaa. Siis sellaiset asuinalueet, jossa on levotonta, päihdeongelmia, ei uskalla liikkua yksikseen illalla/yöllä jne.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa harkita vielä kertaalleen Hämeenlinnaan muuttoa ylipäätään.

Vierailija
2/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu, mutta käyn töissä eikä kyllä tule mieleen aluetta, jossa ei uskaltaisi liikkua. Hämeenlinna on melko pieni ja rauhallinen maalaiskaupunki kuitenkin. Kivan kokoinen, itse tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaa ja Jukolaa kannattaa vältellä1

Vierailija
4/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuma ei. Jukola ei. Muuten kaikki ok.

Vierailija
5/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että Katumajärven ympärys on jonkinlaista kulttuurihistoriallista huvila-aluetta?

ei ap

Vierailija
6/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa ollenkaan. Juuri muutettiin pois sieltä Hyvinkäälle.

Vierailija
7/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaikka Iittalaan ennemmin. Vartin matka Hlinnaan.

Vierailija
8/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellämainitut, sekä nummi ja pikkuaro,harakkamäki,laaniitty myös aivan karmeita.

Keskustassa näkyy narkkeja ja puliukkoja joka nurkassa.

Kauriala,myllymäki kivoja alueita ja lähellä keskustaa,mutta ei liian.

Kaunis kaupunki,mutta mistään ei välitetä ja mielenterveyspalvelut huonossa jamassa mikä näkyy katukuvassa ja luo turvattomuutta.

Vierailija
9/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja: Katuma, Jukola, Idänpää, Kettumäki

Hyviä: Sairio, Hätilä, Myllymäki, Hirsimäki

Täällä on niin paljon järviä (toisin kun Hyvinkäällä ;)), että paras olisi ostaa tontti järven rannalta.

Tervetuloa, 10 vuotta ollaan viihdytty. Lasten kannalta todella hyvä kaupunki. Kaikki on lähellä ja on turvallista. Pari kertaa vuodessa, kun käy tuulettamassa päätään ulkomailla, niin kaupungin pienuuden osaa kääntää eduksi.

Vierailija
10/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa välttää melua niin kannattaa asua kaukana keskustasta, moottoritiestä, moottoriradasta, junaradasta, tiiriöstä ja varuskunnasta. Eli johonkin ympäröivälle maaseudulle muutto.

Vierailija
11/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa ollenkaan. Juuri muutettiin pois sieltä Hyvinkäälle.

Teitte valtavan suuren virheen.

Vierailija
12/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että Katumajärven ympärys on jonkinlaista kulttuurihistoriallista huvila-aluetta?

ei ap

Se järvi on paitsi järvi, myös valtava elintasokuilu. Katuman kaupunginosan puolella on köyhää, vastarannalla on varakasta. Huviloita ei tosin taida juuri sielläkään olla, Vanajanlinna kylläkin.

Vierailija
13/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Se järvi on paitsi järvi, myös valtava elintasokuilu. Katuman kaupunginosan puolella on köyhää, vastarannalla on varakasta. Huviloita ei tosin taida juuri sielläkään olla, Vanajanlinna kylläkin.

Ahaa, kiitos. 

Vierailija
14/23 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut hlinnassa suht pitkään ja olen vähän hienohelma, yleensä asunut ns. paremmilla alueilla. Jouduin kuitenkin eron jälkeen muuttamaan väliaikaisesti Jukolaan ja olin ihan yllättynyt siitä kuinka mukiinmenevä paikka se oli. Ehkä siinä on jotain hienojakoa eri kortteleiden välillä ja jotkut niistä pahempia, mutta itse en kokenut läheskään niin ikäväksi paikaksi kuin kuvittelin. Nyt kuitenkin turvallisesti takaisin Kaurialassa. :>

Vierailija
15/23 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katumaa ja Jukolaa kannattaa vältellä1

Ainakin pihapiiri missä asun itse Jukolassa on rauhallinen, paljon eläkelläisiä ja muutamia lapsiperheitä. Lähibaarien poistuminen on varmasti rauhoittanut aluetta lisää.

Vierailija
16/23 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena Myllymäessä, sittemmin Kaurialassa. Ihan parasta Hämeenlinnaa. Samoin entinen kasarmialue Ahveniston luontokeskuksen kupeessa. Lyhyt matka ydinkeskustaan ja uimaan järvessä, hiihtämään ym.

Vierailija
17/23 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras paikka, historiaa on ja järviä, ystävällinen kulttuurikaupunki. Junalla pääsee nopeaan vaikka Helsinkiin tai mihin vain. Keinusaari, Asemanranta kivoja. Kaunista uutta rakentamista, ja nätti järvireitti. Joku paasasi keskustassa nähneensä puleja. Hei näyttäkää mulle kaupunki, jossa niitä ei ole! Hml:ssa ei niitä edes aina näy ollenkaan. Käväisepä Jyväskylässä vaikka...niin vertaillaan. Puhumattakaan isommista kaupungeista.

Vierailija
18/23 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei millekään

Ei ne arvosta muuLta tulleita. Ei kannata.

Vierailija
19/23 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paras paikka, historiaa on ja järviä, ystävällinen kulttuurikaupunki. Junalla pääsee nopeaan vaikka Helsinkiin tai mihin vain. Keinusaari, Asemanranta kivoja. Kaunista uutta rakentamista, ja nätti järvireitti. Joku paasasi keskustassa nähneensä puleja. Hei näyttäkää mulle kaupunki, jossa niitä ei ole! Hml:ssa ei niitä edes aina näy ollenkaan. Käväisepä Jyväskylässä vaikka...niin vertaillaan. Puhumattakaan isommista kaupungeista.

Jyväskylä on kiva. Ihmiset on vastaanottavaisempia.

Hämeenlinnalaisten kansaa olen nyt joutunut asioita hoitamaan. Osa asiallista. Osa ihan tolloja. Heittää vitsiä, kun kysyn vastikkeen maksusta. Tai kun hoidan asioita, niin saan sähköpostiin ihan sekoja vastauksia. Ei ole sellainen asioiden hoito ja se ymmärrys vastuusta- joillekin vastaaville -valaistunut.

Vierailija
20/23 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa porukkaa.

Kaupunki on kaunis.

Sivistys näkyy rakennuksissa. Ei oikein muuussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme