Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisitko, ettei sinulla olisi kuukautisia?

15.05.2008 |

ihmettelen vain kun näitä vaihtoehtoja "päästä eroon" kuukautisista on viimeaikoina tyrkytetty joka tuutista: hormonikierukkaa, pillereiden syömistä tauotta tai taukojen harventamista jne. Kaikki näyttävät lähtevät oletuksesta, että kaikki naiset haluavat eroon kuukautisista. Mutta en minä halua. Onhan ne hankalat ja kipeätkin joskus (ei tosin enää vanhemmiten yhtä kipeät kuin lapsena) mutta silti ne jotenkin kertovat minulle, että kaikki on kunnossa silläkin osastolla...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen saanut tämän masuasukin maailmaan ja imetyksen suoritettua niin meinaan kysyä lääkäriltä pillereitä, joilla menkat tulevat 3 kertaa vuodessa. Kyllä ne mulla ovat hankaloittaneet elämää, kun olivat ennen raskautumista järkyttävän runsaat!!! En kaipaa puolukkapäiviä!!!

Vierailija
2/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisen lapsen syntymän jälkeen laitatin hormoonikierukan ja menkat jäivät kokonaan pois! Enkä vaihtaisi tätä olatilaa pois mistään hinnasta! Kyllä on mukavaa, kun ei tarvii rättiä vaihella tai menkkojen alkua kyttäillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enkä kyllä kaipaakaan. Ikää pikkasen alle 40, lapset tehty, mitäs minä kuukautisilla? Mulla ne on jäänyt ihan luonnostaan pois, viimeksi olleet elokuussa-07, saas nähdä, tulevatko vielä?

Vierailija
4/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään menkoista, en tuntisi itseäni naiseksi ilman niitä

Vierailija
5/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää kohta 40 ja lapsia en tee. Minulla on siis hormonikierukka ja i love it!

Vierailija
6/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden olemattomuus on alkanut symboloida mulle vaihdevuosia. Aiemmin ne symboloivat mulle "nuorena tyttönä" olemista, mutta se oli siis silloin ennen kun olin jotain 16-19v

Vierailija
7/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihanaa. Vuoden päästä käyn vaihtamassa uuden hormonikierukan ja sillä pääsee jo nelikymppiseksi.

Vierailija
8/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siitä onnellinen, että hormonikierukan kanssa menkat tulee muutaman kuukauden välein ja hyvin niukkana. Ihanaa... En näe mitään syytä vuotaa viikkoa joka kuukaus, se on aika rasittavaa etenkin kun menkat on mulla runsaat ja pitkät "luonnollisesti". Onko se sitten sitä, että "kaikki on kunnossa"? Minusta tämä nykyinen olotila on paljon parempi.

Vierailija
9/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin on jo tehty. Onneksi on sentään keksitty kuukuppi, ettei enää tarvitse sählätä siteiden ja tamponeiden kanssa.

Vierailija
10/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat oli kuitenkin ainoa asia, mikä kertoi mulle, että kaikki ei ole kunnossa omassa kropassa, kun yritettin lasta. Ja menkkojen tulemisten perusteella sain hoidon joka tuotti tulosta:) Ei ole koskaan ollut mitään vaivaa kuukautisista, nehän kuuluu ihan normaaliin elämään.

Vierailija
11/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jäisivät pois. Valitettavasti en voi käyttää mitään hormoonoehkäsyä, joten minun kohdalla ei taida onnistua=(

Vierailija
12/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla ennen hormonikierukkaa, oli niin runsaat kuukutiset, että eka päivinä piti tuplasuojista huolimatta vaihtaa tunnin välein ne ja joskus tunnissakin ehti holahtaa läpi ja se ei työssä olessa ollut ollenkaan kivaa. Kivut oli niin kovat, että 4x600 buranaa meni 3-4 päivää, kuukutiset kesti 7pv. Toisin sanoen viikko kuukudesta oli yhtä tuskaa ja en todellakaan kaipaa sitä aikaa enää tippaakaan.

t. 3 lapsen äiti, jolla hormonikierukka ollut nyt 2vuotta

Vierailija
13/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat kuuluu ehkä normaaliin elämään, mutta jos mikään ei pitele ja menkkojen aikaa saa kulkea varafarmarit laukussa niin ei se ainakaan saa mua naiseksi itseäni tuntemaan... Enkä ihan tavoita sitäkään fiilistä että kaikki olis kunnossa kun menkat tulee. Silloin kun ne tulee niin mulle tulee aina ahdistus että onko kaikki kunnossa kun menkat on niin runsaat. Mulla on lapset tehty niin voisin luopua koko kohdunrähjästä.

Vierailija
14/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hormonikierukka

molemmilla kkvuoto jää lähes kokonaan pois

Vierailija
15/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipua vain ekana päivänä mutta tosiaan mitään ILOA niistä ei ole, haittaa sitäkin enemmän, vaikka olenkin onnekas kun on niukat.

Mutta hyi helvetti, ällöttää ne helvetin menkat ja mielellään aion niistä päästä eroon lasten teon jälkeen.

Vierailija
16/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuukautiset aiemmin oli riesa: keho turvoksissa, iho huonossa kunnossa ja ne kivut...läpi hulahtavasta vuodosta puhumattakaan.

Kun lasten hankkiminen tuli ajankohtaiseksi, kummasti niitä kuukautiskiertoja alkoi kyttämään ja epäsäännölliset kun oli, piiitkä kierto tuntui turhauttavalta. Muutto ulkomaille, stressi vai mikä lie syynä, just silloin kun raskaus olisi ollut tervetullut, kuukautiskierto menikin sekaisin ja niiden alkaminen tuntui a) pettymykseltä, koska raskaaksi ei siis tässä kuussa tultu b) helpotukselta, koska ainakin menkat alkoi ja paikat pitäisi olla suht kunnossa seuraavaa yritystä varten.

Nyt toivon kuukautisten pysyän poissa ainakin puoli vuotta synnytyksen jälkeen ja jossain vaiheessa taas toivotan ne ilolla tervetulleeksi, toiveissa kun on lisää lapsia :)

Mutta siis lyhykäisyydessään, tervetuloa menkat! ;)

Vierailija
17/17 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuukautiset olivat runsaat ja kivuliaat ja kestivät yli viikon

Sittemmin olen läpikäynnyt kovat hoidot rintasyöpään, ja kuukautisia ei tule enää.

Kyllä minä näistä valitsisin kuukautiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä