Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla - sähkönsiirrosta

Vierailija
09.05.2022 |

Caruna 82e

Vattenfall 40e

Yleensä Caruna ollut n.. 50e ja sähkö 20-25e.

Onneksi en asu isommassa asunnossa, alkaa nimittäin olla huolestuttavan isoja korotuksia laskuissa :(

Miten te sähkölämmitteisissä asunnoissa asuvat pärjäätte?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan järkevä asu sähkölämmitteisessä talossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitystä demonisoidaan ihan turhaan, ei ole mitenkään erityisen kallis lämmitysmuoto, öljyllä lämmittäjillä on huomattavasti paljon paskempi tilanne, kun öljylasku iskee kerralla ja on muutenkin huomattavasti kalliimpaa kuin sähkö.

Vierailija
4/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carina 429 , sähkö 360 / 2 kk . Suora sähkölämmitys + ilmalömpöpumppu

Vierailija
5/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorasähkölämmitys: siirto 180 energia 90/2kk

Ei minusta mitään järjettömän kallista, sisältää ihan kaiken sähkön, mitä meillä käytetään.

Vierailija
6/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kunnan oma sähköverkko ja siirtomaksuja on alennettu kahden vuoden aikana 16%. Perusteluna verkon valmistuminen.

Vierailija
7/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölämmitystä demonisoidaan ihan turhaan, ei ole mitenkään erityisen kallis lämmitysmuoto, öljyllä lämmittäjillä on huomattavasti paljon paskempi tilanne, kun öljylasku iskee kerralla ja on muutenkin huomattavasti kalliimpaa kuin sähkö.

Nyt en usko, pohdin just, että onko varaa maalämpöön, tällä hetkellä sähkö pääasiallinen lämmönlähde. Kiertovesilämmitys on nyt, että kaivon tarvitsisi.

Vierailija
8/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmityksen perustamiskustannus on halpa.

Halpoja pattereita joka ikkunan alle.

Kosteisiin tiloihin lattialämmityskaapelit termostaatilla.

Ilmalämpöpumppu on seuraava pakollinen hankinta.

Kokemusta on.

Vierailija
9/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suora sähkölämmitys enkä ole kokenut sitä kalliina muihin muotoihin verrattuna. Maakaasulla lämmittävät ovat tehneet isoja remontteja nyt, se on kai ollut erityisen kallista.

Mun 120 neliön sähkölämmitteisen talon kulutus on alle 12000 kWh vuodessa. Ilp ja varaava takka lämmityksen tukena. Toistaiseksi mulla on vielä sen verran edullinen sopimus että euroissa se on ollut n. 1400 vuodessa. Onko se muka kallista? Varsinkin kun ottaa huomioon, että siinä on mukana myös veden lämmitys eli vesilasku on pelkkä kylmä vesi - sellaiset 30 euroa kuussa.

Ihmetyttää tämä sähkön haukkuminen lämmitysmuotona, samalla kun sähköauto pelastaa kuluttajan kukkaron ohella myös koko maailman.

Vierailija
10/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 80 m2 uudehko rivarikolmio, kaukolämpö, vastike 240 /kk, sis., lämpö, vesi, pihatyöt, jätehuolto, kiint.vero. Oma velaton osake. Vedessä on oma mittari, tasoitus kerran vuodessa, minulle tulee palautusta 30-50 . Ei paha mielestäni.

Vierailija
11/11 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suora sähkölämmitys enkä ole kokenut sitä kalliina muihin muotoihin verrattuna. Maakaasulla lämmittävät ovat tehneet isoja remontteja nyt, se on kai ollut erityisen kallista.

Mun 120 neliön sähkölämmitteisen talon kulutus on alle 12000 kWh vuodessa. Ilp ja varaava takka lämmityksen tukena. Toistaiseksi mulla on vielä sen verran edullinen sopimus että euroissa se on ollut n. 1400 vuodessa. Onko se muka kallista? Varsinkin kun ottaa huomioon, että siinä on mukana myös veden lämmitys eli vesilasku on pelkkä kylmä vesi - sellaiset 30 euroa kuussa.

Ihmetyttää tämä sähkön haukkuminen lämmitysmuotona, samalla kun sähköauto pelastaa kuluttajan kukkaron ohella myös koko maailman.

Ei se sähkön hukkuminen ollut tässä se pointti! Meillä ei ole sähkölämmitys, mutta sähkönhinta on kallistunut prosentuaalisesti paljon, kun vertaa viime vuoteen! Sitä vain mietin tässä kuinka paljon teillä, joilla _on_ sähkölämmitteinen - on kulut noussut :) sitä hain takaa. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä