Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei TE-hallinto modernisoi kunnolla nettisivujaan?

Vierailija
09.05.2022 |

Nythän sieltä ei löydy edes nykyaikaisia ammattinimikkeitä? Ihan vanhanaikainen järjestelmä. Hakuvahtejakaan ei pysty luomaan useita rinnakkaisia erilaisilla hakuehdoilla? Käsittämätön rajoitus nykypäivänä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko raha? Pitää saada kaikki halvalla, työntekijätkin, koska veronmaksaja maksaa?

Vierailija
2/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset muutokset ovat erittäin kalliita.

Tosin hakutoiminto uudistettiin joitakin vuosia sitten ja käsittämättömällä logiikalla. Suurinta osaa ammattinimikkeistä ei löydy lainkaan, mutta kengänkillottajat ovat saaneet oman kategorian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. TE-toimisto osaa vaatia työttömältä vaikka mitä tieto-taitoja, mutta heidän omat virkailijat ja tietokonejärjestelmä on 1970-luvulta.

Vierailija
4/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan lammaspaimeneksi, mutta siitä pitäisi maksaa n. 600€ viikko. Mutta minä haluan palkkaa paimenen työstä.

Vierailija
5/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten sieltä saa omat tietonsa pois kun ei enää ole asiakkaana lainkaan?

Vierailija
6/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujenlopuksi koko te-toimistolla ei ole mitään muuta virkaa kuin työllistää itsensä.

Kyseessä on kuin rakennustyömaa joka ei etene ollenkaan. Joka päivä suuri määrä porukkaa tulee aamulla töihin, kuljettelee lankkuja eri puolille työmaata, kasaa tiiliä paikasta toiseen, siirtelee työkaluja ja tarvikkeita puolelta toiselle, kasaa rakennustelineitä jonnekin ja purkaa niitä muualta. Sitten päivä päättyy eikä rakentaminen ole edennyt ollenkaan mutta jokainen työntekijä kirjoittaa raporttiinsa miten paljon rakennustelineitä, lankkuja ja tiiliä yms. on siirrelty päivän mittaan. Jos vuoden lopussa siirtelymäärä on riittävä niin kaikille tulee bonukset.

Ainoa hyödyllinen osa eli työpaikkailmoitukset on täysin automaattinen ja työnantajat itse täyttää ne ilmoituksensa ja poistaa tarvittaessa. 

Vierailija
7/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston sivut on muutenkin päin persettä. Mun tiedot on siellä väärin, enkä voi mitenkään muokata niitä itse. En hyödy TE-palveluista tällä hetkellä mitenkään. Miksi luoda edes tuollainen palvelu, joka on pakollinen rahan saamiseen? Se vain hidastaa ja vaikeuttaa työnhakua.

Vierailija
8/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koko järjestelmä lakkautetaan, ja tilalle saadaan uusi?

Vierailija
9/9 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan