Laktoosi-intoleranssi - Saatko oireita myös lämpimän ruoan valmistuksessa käytettävästä maidosta?
Esim. Makaroonilaatikko, joka tehty laktoosilliseen maitoon
Kommentit (6)
Kokeilkaapa huviksenne Valion punaista homogenoimatonta luomu "vanhan ajan maitoa". (Se missä rasva nousee pintaan, jos ei ravista)
Pahasti intolerantit mieheni ja äitini eivät saa siitä minkäänlaisia oireita runsaastikaan nautittuna. Aika erikoista minun mielestä.
Raportoikaa kokemukset tähän ketjuun "vaikutusajan" päätyttyä.
Minä en saa, koska en ole laktoosi-intolerantti. Mieheni saa, vatsakipuja, turvotusta, ripulia, ilmavaivoja, kestävät usein vähintään pari päivää. Kyllä sen parin tunnin viiveellä viimeistään huomaa, kuinka joku fiksu taas yritti tarjota laktoosia sisältävää ruokaa laktoosittomana (kun ei sitä ole kuin vähän, sehän on keitetty, täähän on jukurttia, sehän on hyvää mahalle, ei tuollaista laktoosihömppää ole olemassakaan jne) Etelä-eurooppalainen tuttava ei pysy käyttämään mitään suomalaisia maitotuotteita, ei edes laktoosittomia (lehmillä eri rehut, rasvahappokoostumus eri, maidon käsittelytavat erilaiset?).
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita?
Samoja kuin muistakin maito tuoteista.Jotka eivät ole laksootomia.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa huviksenne Valion punaista homogenoimatonta luomu "vanhan ajan maitoa". (Se missä rasva nousee pintaan, jos ei ravista)
Pahasti intolerantit mieheni ja äitini eivät saa siitä minkäänlaisia oireita runsaastikaan nautittuna. Aika erikoista minun mielestä.
Raportoikaa kokemukset tähän ketjuun "vaikutusajan" päätyttyä.
Paitsi sitten toiset saa. En lähde mitään raportoimaan, mutta testattu on, että äitini ei siedä tuota, hän ei muutenkaan pysty syömään rasvaisia maitotuotteita.
KYLLÄ