Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Isot äijän rotjakkeet leikkii pleikkareilla, potkulaudoilla ja ties millä vitkumilla. Läskit vaan roikkuu kyljistä pelituolissa istuessa ja omat lapset hylätään, kun 'pitää päästä pelaamaan'. Aikuiset äijät kulkee lastenvaatteissa ('skeittarikamat') potkulautailemassa pitkin katuja tyrät rytkyen.
En ymmärrä enkä kaipaa nykyaikaan
- wokekulttuuria + kaikkea muuta uhriutumista ja valkoisten heteroiden syyllistämistä ja muuta intersektionalismia
- jatkuvaa älylaitteilla roikkumista
- sitä että jatkuvasti pitäisi olla tavoitettavissa
- ilmastöhömppää varsinkaan Suomessa ja tavallisiin suomalaisiin kohdentuvina järjettöminä toimina, kun ihmisen aiheuttamat päästöt syntyvät ihan muualla
- ma mujen mukanaan tuomia valtavia ongelmia, tänä päivänä kun menee illalla Helsinkiin niin siellä ei valkoisia juuri enää näy. Baareissa ei uskalla enää käydä eikä taksilla ajaa.
Sen sijaan arvostan, että
- tupakointi on vähentynyt
- nuorten alkoholinkäyttö on vähentynyt
- etätyömahdollisuudet ovat ihan muuta kuin vaikka vuosikymmen sitten
- lääketiede kehittyy ja ihmisillä on paremmat edellytykset elää terveenä pidempään
Ruoka: Kaikenlaisia välipaloja, sipsejä, naksu ja poksuja tursuaa kaupat hyllyiltä metrikaupalla. Ihmiset ostaa tuota ravintoarvotonta roskaa kärrytolkulla ja siihen päälle virvoitusjuomat: sokeria,aspartamamiinia, kaljaa, siideriä you name it. Ihan järkyttävää roskaa. Söisivät tavallista ruokaa pari kertaa päivässä niin se riittää.
Liikunta: Mennään salille, mutta aika kuluu jutellessa ja somettaessa. Toinen ääripää on, että lykätään ammattiin valmistumista, perheen perustamista, opiskeluja koska pitää päteä jonkin promillen kokoisen kannattajajoukon edessä somessa jonkun harvinaisen lajin asiantuntijana. Ja tietysti vaaditaan julkista tukea ko.lajille.
Yletöntä itseihailua, kuvataan itseä metrossa, kadulla, kahvilassa ..., estoitta etsitään sopivaa kuvakulmaa ja hymyillään kameralle välittämättä kanssaihmisistä. Joskus tätä ilmiötä olisi pidetty hiukan outona.
Vierailija kirjoitti:
Yletöntä itseihailua, kuvataan itseä metrossa, kadulla, kahvilassa ..., estoitta etsitään sopivaa kuvakulmaa ja hymyillään kameralle välittämättä kanssaihmisistä. Joskus tätä ilmiötä olisi pidetty hiukan outona.
Eikä edes se, että kerran päivässä somettaisi sitä omaa lärviään, mutta herranjestas sentään kun se pitää tehdä joka siunaaman kerta vessassa tai minkä tahansa heijastavan pinnan äärellä!
Lasten kuskaaminen joka paikkaan. Onko ne lapset ihan kyvyttömiä - kai ne nyt 9-10 vuotiaina itse osaa mennä kouluun ilman mitään kuskauksia. Julkiset liikennevälineet on keksitty. Jos yksin pelottaa päästää, sopikaa että samalla suunnalla asuvat muksut menevät yhdessä kouluun. Siinä ne teidän ilmasto-ongelmatkin helpottuu kun ei jokaista yksittäistä kakaraa kuskata joka aamu kouluun henkilöautolla.
Kauhistuttaa onlyfansit ja muut moraalittomuudet.
Moni on koukussa aikuisviihteeseen.
Pinnallisuus, epäaitous, ulkonäön muokkaaminen muoviseksi.
Lähes liikuntakyvyttömät, taantuneet lapset: joskus näkee kadulla hoipertelemassa lapsia, joilla ulkotakki roikkuu harteiden alapuolella, reppu roikkuun kyynärtaipeissa, kengät on auki, askel laahaa & polvet kääntyneet sisäänpäin, kännykkää intensiivisesti tuijottaen tien piennarta pitkin. Näyttää ihan joltain zombien esiinmarssilta... tuollainen hökötys kun hoippuu vastaan, tulee mieleen että varmaan vähän voimakkaampi tuulenvire kaataisi lapsen ojaan. Sinne se varmaan jäisi pötköttelemään niin kauaksi kun akku kännykästä loppuisi ja pitäisi päästä lataamaan.
Vierailija kirjoitti:
Rasismista vouhkaaminen. Tuntuu, että ihmiset jotka syyttävät muita rasismista ovat itse suurimpia rasisteja, media mukaanluettuna. Totuuden sanominen ja rasismi ovat eri asioita.
Ongelma lieneekin se, että eri ihmisillä on niin erilaisia "totuuksia".
Tytöillä törröhuulet, jatkuva kuvien ottaminen, henkilöityminen on joku kumma trendi, napaan vedetyt farkut ja isot mummo silmälasit. Pojilla jatkuva kuvaaminen myös, mopoillessa jatkuva keuliminen ja puolen sekunnin välein mopolla kaasuttaminen, miks ihmees pitää kaasua humpata??, Miks autot pitää olla viimeisen päälle ja maksaa kovaa velkaa siitä...
Ennen naisten ja miesten välinen kommunikointi oli luonnollista. Keskusteluaiheet pystyivät olemaan monipuolisia ja huumori sai olla hurttiakin, eikä sitä pidetty "harrasmenttina". Nykyisin tämä ei ole mahdollista, on paljon aiheita joista ei ole poliittisesti korrektia keskustella tai veistää vitsiä. Tuntuu, että iso osa vuorovaikutusta ihmisten kanssa on suljettu pois. Tämä on sääli sillä ihmisten välinen vuorovaikutus on iso osa elämää.
Parisuhteet: Osalla parisuhteen muodostus menee suunnilleen näin. Tavataan henkilö jossain vapaa-ajan jutussa ja harrastetaan seksiä. Sitten alkaa jonkinlainen kissa-hiiri-leikki somessa. Osa kommunikaatiosta käydään tuttujen ja tutuntuttujen kautta kuulopuheiden avulla. Tavataan uudestaan. Seuraavaksi jonkinlainen seksiviritelmä jolloin tavataan tasaisen epätasaisesti. Seuraavaksi ruvetaan kämppiksiksi - ei siis seurustella, vaan ollaan kämppiksiä (mitä tämä ikinä tarkoittaakaan). Sitten saadaan lapsi - tai se nainen saa. Sitten jännitetään mitä se mies tekee (vetääkö kaljaa, vierasta naista vai turpaan vai mitä). Sitten otetaan yhteinen asuntolaina. Ja sitten ehkä, ehkä ... todetaan että ollaan yhdessä. Varsinainen parisuhde on muodostunut kun lapsi on leikki-ikäinen. Sen jälkeen mennään naimisiin. Tämä on niin älyvapaata, että ....
Sitä että poliisilla ei ole enää mitään valtaa eikä rispektiä, mopojuntitkin räkii päälle !
Minä-minä-minä-mentaliteetti. Yhteiskunnallisestikin tiedostavat lukioikäiset nuoret, kun heidän kanssaan vähän aikaa keskustelee, kertovat että he haluavat upean koulutuksen upeassa oppilaitoksessa ja upean ammatin, jossa voivat 100%:sesti toteuttaa itseään ekologisesti maailmaa pelastaen niin että töissä on koko ajan kivaa. Sivulauseessa ilmenee että he haluavat tästä myös paljon huomiota ja näkyvyyttä. "Tää on mun unelma" he sanovat.
Älytöntä ulkonäkökeskeisyyttä. Rahaa käytetään mielettömiä määriä oman ulkonäön muokkaamiseen. Toki tätä on ollut ennenkin, mutta nyt se yhdistyy omituisesti siihen, ettei kenenkään ulkonäköön saisi kiinnittää mitään huomiota, eikä varsinkaan kommentoida sitä millään tavalla. Vaikka ihmiset postaa jatkuvalla syötöllä liioiteltuja kuvia omasta ylähuulestaan ja takapuolestaan. Mutta ei! Ei saa huomata isoa ahteria! Loukkaannun!
Kaikki on nykyään paskaa ja haluan pois.
Nykyään on parempi kuin ennen.
Kumivenehuulet ja muut täyteaineet naamassa ovat tosi rumat.
Tosi tv ohjelmat, jotka täyttävät TV tarjonnan. Joku bimbo (sukupuolesta riippumatta) määkii joka kanavalla "MINÄ MINÄ MINÄ!!!"
Vierailija kirjoitti:
Minä-minä-minä-mentaliteetti. Yhteiskunnallisestikin tiedostavat lukioikäiset nuoret, kun heidän kanssaan vähän aikaa keskustelee, kertovat että he haluavat upean koulutuksen upeassa oppilaitoksessa ja upean ammatin, jossa voivat 100%:sesti toteuttaa itseään ekologisesti maailmaa pelastaen niin että töissä on koko ajan kivaa. Sivulauseessa ilmenee että he haluavat tästä myös paljon huomiota ja näkyvyyttä. "Tää on mun unelma" he sanovat.
Somekansan unelma on valmistua ammattiin koulua käyden,mutta sellaista ei ole olemassa. Kuvitelma, elää elämänsä korkealla palkkatasolla,tekemättä konkreettista ainakaan mitään "paska hommaa". Eli elää sellaista elämää, joka ei ole todellisuutta.
Itsensä myyminen ja sillä kehuskelu. Älylaitteisiin uppoutuminen kun ollaan perheen tai ystävien kesken. Rasismista vouhkaaminen on vaan yritys saada naapurivaltion huomio kääntymään tänne, jotta tulisivat 'oikomaan asioita' aivan kuten tekivät Ukrainan kanssa.