Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut ennen naimisiinmenoa, onko turvallista?

Vierailija
09.05.2022 |

Olemme kohta pari vuotta tunteneet kumppanini kanssa. Itselläni ei nyt mitään kovaa kiirettä ole ollut naimisiinmenon suhteen mutta hän antanut hieman vahvemminkin nyt ukaasia että ellei kesän aikana tapahdu niin loppuvuoteen tuskin odottaa.

Pikana läpikäytynä suhteemme teemat, alkuun tapasimme, olin juuri vaurastunut ja pääsin eka kertaa elämässä tekemään juttuja joita en ollut tehnyt. Mentiin matkoille, 5 tähden hotelleihin, matka toisensa jälkeen. Hankin jatkuvasti kukkakimppuja yllätyksiä jne. Oli aikaa ja käytinkin valtaosan ajasta hänen kanssaan tai miettien mitä kivaa keksin. Kun oli rahaa niin käytin sen häntä ilahduttaakseni. Hän lopetti työnteon muutamassa kuukaudessa tavattuamme ja pyysi jos voisin maksaa "palkkaa" kun hänellä ei ole töitä. Maksoin enemmän kuin mitä työntekijäni sai täyspäivätyöstä ja lisäksi maksoin kaikki kulut ja matkat kun olimme yhdessä, ostelin vaatteet hänelle ja asunnon jossa pääosin asuimme yhdessä

Mutta ehkä vuosi sitten alkoi tulla ongelmia työrintamalla ja minun piti alkaa tehdä paljon enemmän töitä joten tilanne muuttui radikaalisti. Jossain kohtaa hän alkoi tulla mukaan auttamaan töissä fiiliksensä mukaan. Vielä vuodenvaihteessa saimme tuloja sen verran että varasimme 5tähden etelä loman mutta sen jälkeen olemme tulleet toimeen yhdellä palkalla n. 2600 nettona. Ja hän ollut viime kuukaudet usein auttamassa töissä. Tavoite ollut että kesäheinäkuussa molemmat voisivat vihdoin saada palkkaa.

Mutta sitten tuli kriisi tässä. Hän ilmoitti kokevansa että käytän häntä hyväkseni kuin vaimoa vaikka en ole tehnyt hänestä vaimoa enkä hoida itse aviomiehen velvollisuuksia. Ja että hän ei tule enää auttamaan ellei saada molemmille omat palkat samantien ja menee muualle töihin ja muuttaa erilleen asumaan ja suhteemme muuttuu takaisin deittailutasolle ellen mene nyt naimisiin kanssaan.

Olen itse hieman hämmentynyt kaikesta. Ennen tätä ilmoitusta olin kokenut että vihdoinkin olen nähnyt että pärjäämme tiiminä yhdessä, ei pelkkää helppoa elämää vaan hän osaa joustaa ja sopeutua myös tosielämän tilanteisiin ja olla vastavuoroisesti tukena vaikka firmalla ei ollutkaan varaa tässä kohtaa enempää rahaa jakaa palkkoina jotta tavoitteemme tilanteen muuttumisesta jo kesällä onnistuisi. Hän vain huutaa että minä en halua maksaa hänelle, vaikka minulla ei ole itselleni yhtään enempää kuin hänelläkään käyttörahaa ja aina olen kaiken mitä ollut hänen kanssaan jakanut ja enemmänkin. On huutanut päiviä, kaikki mitä sanon on kuulemma hevonpaskaa ja vain teot merkitsevät, mennäänkö maistraattiin. Olen jo pitkään sanonut että haluan että saamme tämän projektin valmiiksi kesän aikana jotta voimme rauhallisin mielin mennä naimisiin kun olisi aikaa enkä vain töissä kuten nyt, että haluan edes häämatkalle ja kokea että saavutimme tavoitteen yhdessä. Ja että teen nyt paljon töitä jotta olisin valmis kesän aikana etten halua että en halua että missaamme sitä. Mutta hän kertoi ettei usko mihinkään mitä sanon, että on lukenut instagramissa psykologin postauksia ja mies menee naimisiin jos haluaa samantien eikä lykkää. Ja hän lähtee jos en kerran halua häntä. Yms. Joka kuulostaa järjettömältä minulle kun olen alusta asti häntä pitänyt ainoana naisena ja katsonut tulevaan yhdessä ja toivomansa timanttisormuskin kaapissa hankittuna johon siihenkin laitoin kaikki irrotettavissa olleet varani. Nyt Siirsin melkeinpä kaikki käytössäni olevat varat hänen tililleen ja hän rauhoittui ja on nyt ollut pari päivää ystävällinen. Mutta itseäni hieman huolestuttaa juuri se että hän ei tunnu uskovan mitään mitä puhun, vaikka en koe siihen olevan syytä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molempien puitteet on tukevat, on turvallista.

Vierailija
2/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen tähän, mutta hän antanut hieman vahvemminkin nyt ukaasia että ellei kesän aikana tapahdu niin loppuvuoteen tuskin odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea tuota kokonaan. Jos ihminen hassaa rahaa tuohon tahtiin, ei kiinnosta tietää enempää.

Vierailija
4/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene naimisiin.

Vierailija
5/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin aloituksen. Mutta jos vähänkin tökki.Älä avioidu. Ihan oikeasti. Aikuisen ihmisen pitäisi kysymättä osata tehdä omat päätökset.

Vierailija
6/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä just luin? Sinua käytetään taloudellisesti hyväksi.

Toivottavasti asutte Porvoossa. Jos ei, siippa luiskaan heti.

Vierailija
7/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on ilmeisesti alkanut arveluttaa naimisiinmeno ja tyttöystäväsi taloudellinen tilanne. Sikäli tyttöystäväsi on ihan oikeassa, että et välttämättä koskaan mene hänen kanssaan naimisiin. Hän tuntuu odottavan, että sinä elätät häntä jatkuvasti, mutta jätit kertomatta onko hänellä omaa ammattia, onko opiskelija tms. vai onko tarkoitus, että sinä elätät ja kustannat hänen olemisensa täysin?

Molempien pitäisi tuoda suhteeseen asioita, joita toinen arvostaa. Arvostatko sinä sitä, mitä tyttöystäväsi antaa? Hän on työssä firmassasi, onko hänellä työntekijän asema, vai tekeekö työtä vain harrastukseksi, jolloin hänen eläkkeensäkään ei kerry. Miksi hänellä ei ole omaa ammattia ja työpaikkaa? Oliko sinun ideasi, että työskentelee firmassasi?

Älä mene naimisiin, jos epäilyttää, olipa syy mikä hyvänsä. Se on minun neuvoni.

Vierailija
8/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa siinä taas oikein lörpötys loru.

Lisäksi selkeästi näkeepi,  jotta lörpötyksen on kirjoittanut nainen.

Ei mies.

Näinpä se lähti tämäkin viikko käyntiin, pelkillä provoteksteillä.

Vierailija
9/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa oudon yksityiskohtainen ja monisanainen postaus mieheltä?

Tuppaa kyllä vahvasti  epäilemään että huuhaata koko juttu.

En ymmärrä mitä iloa joku saa näistä provoista ja vielä niin huonoista?

Vierailija
10/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua uhkailtaisiin, kiirehdittäisiin ja painostettaisiin naimisiin, niin suhde loppuisi siihen.

Ihme tarina.

Vierailija
11/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua on ilmeisesti alkanut arveluttaa naimisiinmeno ja tyttöystäväsi taloudellinen tilanne. Sikäli tyttöystäväsi on ihan oikeassa, että et välttämättä koskaan mene hänen kanssaan naimisiin. Hän tuntuu odottavan, että sinä elätät häntä jatkuvasti, mutta jätit kertomatta onko hänellä omaa ammattia, onko opiskelija tms. vai onko tarkoitus, että sinä elätät ja kustannat hänen olemisensa täysin?

Molempien pitäisi tuoda suhteeseen asioita, joita toinen arvostaa. Arvostatko sinä sitä, mitä tyttöystäväsi antaa? Hän on työssä firmassasi, onko hänellä työntekijän asema, vai tekeekö työtä vain harrastukseksi, jolloin hänen eläkkeensäkään ei kerry. Miksi hänellä ei ole omaa ammattia ja työpaikkaa? Oliko sinun ideasi, että työskentelee firmassasi?

Älä mene naimisiin, jos epäilyttää, olipa syy mikä hyvänsä. Se on minun neuvoni.

Ei hänellä ole käytännössä ammattia, on ilmeisesti tehnyt erilaisia työtehtäviä tilanteen mukaan ja kuulemma aiemmat miehet eivät olleet miljonäärejä mutta varakkaita ja kuulemma on normaalia että poikaystävät haluavat pitää huolta. Hän sanoi ajatelleensa että olisi vaimo ja tulevaisuudessa äiti, eikä kaipaa omaa uraa.

Minulle se sopii, ja tiedän että voin pitää hänestä huolta sen verran kun kukaan tulevasta voi tietää, ja nyt ollut vain tilapäinen järjestelykausi työssä jonka aikana ihan vapaasti ei ole varat kaikkiin kauneushoitola yms. Kuluihin riittäneet. Hän on virallisesti töissä ja eläke kertyy hänelle, ja on saanut tehdä vapaasti niitä juttuja mitä tykkää ja selailla instagramia ja pitää vapaata milloin halunnut ja kokoajan Ollut selvää että yhteiset tavoitteemme ei olla toimistolla jatkossa vaan olemme etsineet työntekijöitä sitä varten.

Itseäni hieman vain tökkii se että kun oli vain helppoa leveää elämää se sopi mutta aidosti kuvittelin että hänelle oli ok nyt kun tiesi väliaikaisen tilanteen ja näki itsekin kaikki faktat että kesällä tilanteen pitäisi palata paremmaksi kuin ennen, niin silti vaatii minua antamaan hänelle mitä minulla ei ole, ja huutaa että kyse on siitä etten halua antaa hänelle. Ihminen jonka kädessä heiluu 6000 euron koru vain vuoden takaa miehelle joka ei ole kerännyt mitään säästöjä itselleen samaan aikaan. Ei mua haittaa jakaa, teen sen ilolla enkä ole koskaan siitä valittanut tai vaatinut häneltä. mutta jos silloin kun en siihen pysty, toinen hyökkää päälle ja ei löydy talkoohenkeä hetkeksi kun kuitenkin moni pariskunta pärjää vähemmälläkin mitä meillä nyt vailla edes näkymiä menestyksestä, se tuntuu pahalta ja huolestuttavalta.

Ja ennen tätä halusin hänen kanssaan naimisiin mutta nyt en enää ole varma onko se järkevää. Itselleni tärkeää juuri tietää että voidaan luottaa toisiimme joka tilanteessa eikä vain kun elämä on helppoa.

Vierailija
12/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole parempi siirtyä deittailuun ja kummatkin vastaavat omasta elatuksestaan?

Vierailija
13/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että tyttöystäväsi haluaa ottaa takapakkia, koska et ole vienyt vihille. Hän haluaa perheen ja sinä et. Hän tekee ilmaistyötä sun firmassa, kuten toimarin vaimon voi joskus olettaa tekevän. Siksi yrittäjien puolisot eivät saa työttömyysturvaa.

Vierailija
14/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä vitkuttele. Naisystäväsi/morsiamesi tuntee arvonsa, joten sun on turha lässyttää elintaso x:n saavuttamisesta avion kriteerinä.

Vierailija
15/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei morsian halua ottaa takapakkia vaan päinvastoin mennä eteenpäin. Ap:tä ehkä pelottaa jakaa valta-asemaansa.

Vierailija
16/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänellä ole käytännössä ammattia, on ilmeisesti tehnyt erilaisia työtehtäviä tilanteen mukaan ja kuulemma aiemmat miehet eivät olleet miljonäärejä mutta varakkaita ja kuulemma on normaalia että poikaystävät haluavat pitää huolta. Hän sanoi ajatelleensa että olisi vaimo ja tulevaisuudessa äiti, eikä kaipaa omaa uraa.

Minulle se sopii, ja tiedän että voin pitää hänestä huolta sen verran kun kukaan tulevasta voi tietää, ja nyt ollut vain tilapäinen järjestelykausi työssä jonka aikana ihan vapaasti ei ole varat kaikkiin kauneushoitola yms. Kuluihin riittäneet. Hän on virallisesti töissä ja eläke kertyy hänelle, ja on saanut tehdä vapaasti niitä juttuja mitä tykkää ja selailla instagramia ja pitää vapaata milloin halunnut ja kokoajan Ollut selvää että yhteiset tavoitteemme ei olla toimistolla jatkossa vaan olemme etsineet työntekijöitä sitä varten.

Itseäni hieman vain tökkii se että kun oli vain helppoa leveää elämää se sopi mutta aidosti kuvittelin että hänelle oli ok nyt kun tiesi väliaikaisen tilanteen ja näki itsekin kaikki faktat että kesällä tilanteen pitäisi palata paremmaksi kuin ennen, niin silti vaatii minua antamaan hänelle mitä minulla ei ole, ja huutaa että kyse on siitä etten halua antaa hänelle. Ihminen jonka kädessä heiluu 6000 euron koru vain vuoden takaa miehelle joka ei ole kerännyt mitään säästöjä itselleen samaan aikaan. Ei mua haittaa jakaa, teen sen ilolla enkä ole koskaan siitä valittanut tai vaatinut häneltä. mutta jos silloin kun en siihen pysty, toinen hyökkää päälle ja ei löydy talkoohenkeä hetkeksi kun kuitenkin moni pariskunta pärjää vähemmälläkin mitä meillä nyt vailla edes näkymiä menestyksestä, se tuntuu pahalta ja huolestuttavalta.

Ja ennen tätä halusin hänen kanssaan naimisiin mutta nyt en enää ole varma onko se järkevää. Itselleni tärkeää juuri tietää että voidaan luottaa toisiimme joka tilanteessa eikä vain kun elämä on helppoa.

Ollaanpa nyt ihan rehellisiä. Tyttöystäväsi näkee sinussa elättäjän jonka piti tarjota hänelle mukava, huoleton elämä. Hän on itse sanonut että haluaa jäädä kotiin eikä tehdä töitä. Ei koulutusta joten ei todellista mahdollisuutta huolehtia omasta elatuksesta ja toimeentulosta. Hän on onnenonkija. Hän ei seiso rinnallasi jos tulee vaikeaa, olet sen jo nähnyt. Peräänny vielä kun voit. Älä mene naimisiin hänen kanssaan vaan lopeta suhde mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
17/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian saattaisi jyrätä ap:n. Ehkä huoli on aiheellinen, ja ap tarvitsee suhteessa taloudellista ylivaltaa. Harmi vain, ettei morsmaikku tähän ikuisesti alistu.

Vierailija
18/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä soopaa koko tarina. Tuollaisia suhteita ei ole Suomessa. Ap on palstan inseli naisvihaajamies, joka yrittää vuodesta toiseen väittää, että naiset olisivat rahan perässä. Hän on usein tehnyt aloituksia seurustelupalkastakin, mikä on kaikille muille suomalaisille täysin tuntematon käsite. Puhdas provo.

Vierailija
19/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylin tunnistaa. Kivaa vaihtelua Porvoon novellikustantamolta, että tällä kertaa sikamaisesti käyttäytyy nainen.

Joo, anna vain kaikki rahasi naiselle ja mene naimisiin ilman avioehtoa. Muista kirjoittaa tarina tällä kertaa loppuratkaisuun asti.

0,5/5 uudesta raikkaasta asetelmasta. Tulevaisuudessa toivoisin provonovelleja myös sateenkaaripareista, tai vaikka sellaista, jossa kumppani paljastuu turriksi. Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
20/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On huutanut päiviä, kaikki mitä sanon on kuulemma hevonpaskaa ja vain teot merkitsevät, mennäänkö maistraattiin. Olen jo pitkään sanonut että haluan että saamme tämän projektin valmiiksi kesän aikana jotta voimme rauhallisin mielin mennä naimisiin kun olisi aikaa enkä vain töissä kuten nyt, että haluan edes häämatkalle ja kokea että saavutimme tavoitteen yhdessä."

Tämä pisti silmään. Tulee hieman sellainen olo, että nyt on tiimalasissa hiekka loppumassa ja ei jaksa enää kauempaa teeskennellä, joten asema on vakiinnutettava NYT. Tämä hevonpaskaa huutava ihminen on se kenen kanssa sinä eläisit ja joka veisi puolet omaisuudestasi kunhan saa sinut nyt naimisiin. Hän on näyttänyt sinne naamion taa kuka on oikeasti ja sinun olisi hyvä nyt sitä näkemääsi uskoa. Koska sinä epäröit niin tiedät kyllä vastauksen itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän