Olen melkein. 50 v, muttei mulla ole,selluliittia
Se johtuu siitä, etten juuri syö sokeria tai suostu kaikkeen annettuun.
Kommentit (40)
Jaahas. Yksi raskaus nuorena, hyvä kunto. Ei mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna arvaan, olet niitä tikkusääriä, joille kertyy ylimääräinen vatsaan.
Totta. Myös poskiin.
Mulla on. Olen entinen kilpaurheilija eli treenannut aina ja muutenkin elänyt terveellistä elämää. Rasvaprosentti on edelleen alle 15. Vaatteet päällä kroppa on upea (anteeksi itsekehu mutta on se), mutta vaatteiden alla jalat on kauheassa kunnossa. Neljänkympin jälkeen se on tapahtunut, siihen asti en huomannut mitään. Kai sen täytyy hormonaalista olla. Se on ollut mulle yllättävänkin kova paikka, koska en ole koskaan elänyt urheilullista ja terveellistä elämää ulkonäön vuoksi. Silti asia on harmittanut tosi paljon ja se on ollut vaikea hyväksyäkin.
Ei minullakaan ollut selluliittia tuon ikäisenä. Se tuli vasta vaihdevuosissa.
Ja mitä sokeriin tulee, niin sen syömistä vähensin vasta vaihdevuosissa.
Ei 50 ole nykyisin mikään ikäloppu. Normaali, hoikka viisikymppinen on normaali, hoikka ihminen - ei toki kaksikymppisen näköinen, mutta niin ei kuulukaan olla.
Sehän on ihan perinnöllinen ominaisuus. Mitä sen on väliä, ellei ole joku alusvaatemalli?
Kim Kardashianillakin on runsaasti selluliittia, mutta näistä julkkiskuvista se retusoidaan pois. On hänestä joskus julkaistu retusoimattomiakin kuvia.
Sitäpaitsi, se mitä yleensä kutsutaan selluliitiksi, ei edes ole mitään selluliittia, mikä on lääketieteellinen termi, mikä merkkaa bakteeritulehdusta ihonalaisessa sidekudoksessa.
Tuo "selluliitti", mistä jauhetaan on ihan keksitty juttu, eikä siihen auta mitkään vippaskonstit. Kannattaa oikeasti retusoida se vaan pois niistä bikinikuvista, niin julkkiksetkin tekevät.
Kyllä sulla on. Sun lähipiiri on vaan niin kohtelias ettei huomauta siitä. Itse olet sokea omalle selluliitillesi - kuten me kaikki.
No ei mullakaan ole selluliittiä, tosin olen vasta 35v. En pidä asiaa mitenkään ihmeellisenä :D
Syön kyllä sokeria ja herkkuja, muttei mullakaan ole juuri selluliittiä. Eikä kyllä suonikohjujakaan.
Mulla teki e-pillerit eli kai matala estrogeenitaso selluliittia. Hävisi kun vaihdoin kierukkaan. Naisten elämässä on miljoona syytä sille miksi kropassa on selluliittia, aivan sairasta että siitä on tehty jotain sellaista mitä pitäisi häpeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei ole. Olen 54. Ei mitenkään erityiset hyvät elämäntavat, geeneistä kiinni.
Jep. Viinaa ja huonoja elintapoja. Ei saa syödä margariinia ja sokeria, niiin on sileät reidet.
Monella viinaa juomalla on kauniit reidet. En tiedä, mihin se perustuu.
Se on varmaan perinnöllistä. Olen 60+ ja minulla on hoikat reidet ja jalat, sileät, ei selluliittiä. Muuten olen omenavartaloinen ja lievästi ylipainoinen. En ole himourheilija, kävelen ja fillaroin jonkun verran. Alkoa käytän hyvin vähän. Äidilläni oli samantyyppinen vartalo.
Suuri Selluliittikeskustelu on täällä taas, julistan kesäkauden virallisesti avatuksi!
Suostu kaikkeen annettuun 😂 No hyvä niin
Minulla on, oli jo nuorena, vaikka painoin 48kg. Syön toki sokeria, mutta varmaan geeneistä kiinni enemmän. Ja vartalon muodosta, olen tiimalasi ja ensimmäisenä kertyy reisiin ja takapuoleen. Vyötärö on sitten hyvinkin kapea. Mieluummin näin, terveellisempää se on naisella, että kertyy alavartaloon kuin vatsaan. Nytkin olen 52kg ja on selluliittia, ei onneksi juuri näy. Pituus 164.
Sidekudos pettää rasvasolujen ympäriltä= selluliittia. Toisilla on kestävämpi sidekudos kuin toisilla, siksi lihavallakin voi olla rasvarykelelmät "näkymättömissä." Miehillä selluliitti on harvinaista koska rasvasolut ovat hieman erimuotoiset kuin naisilla.
Mitä, ei vielä yhtäkään "LÄSKIT HUORRAT!!!🤣"-kommenttia ketjussa, tämä on historiallinen hetki
Vierailija kirjoitti:
On fakta, että läskit reidet tulee sokerista. Syökää vaan lisää pullaa, viineriä, kakkua ja munkkia.
Juu, läskit reidet tulee kyllä sokerista. Sen sijaan läski ja selluliitti eivät ole samaa tavaraa eivätkä synonyymeja, joten selluliitti ei tule reisiin sokerista.
Se ei oikein lähde millään. Se on raivostuttavaa.