Auttaisitko
Mitä mahtaa tarkottaa: Papassa luokka 2 puhtausaste kondyloomaan viitaten???? Miten tätä hoidetaan? Kokemuksia?
Kommentit (4)
Ai pitääkö? :-)
Tottakai se pitää hoitaa, ja kaikkien mahdollisten osapuolien on käytävä lääkärissä.
Tarkoitin sitä, että ei siitä pidä henkisesti katkeroitua! Itse suhtauduin aikanaan liian vakavasti, ja olin pitkään todella vihainen tartuttajalle.
Seuraava papakontrolli puolen vuoden päästä. Ei mitään tietoa mistä sen olen saanut.. Monta vuotta olen jo naimisissa ollut...
Normaalisti sen pitäisi lukea siinä samassa kirjeessä missä tuokin?
Muutokset kohdunkaulan soluissa ovat naisilla ihan yleisiä, eivätkä välttämättä tarkoita heti kondyloomaa. Mutta koska muutoksia on tapahtunut, se täytyy tarkistaa. Yleensä toisessa kontrollissa ei enää ole mitään näkyvissä, se paranee itsestään ilman lääkitystä.
Jos taas on kondyloomaa, lääkäri kyllä antaa ohjeet miten hoidetaan.
Eikös kondylooma ole sama kuin visvasyylä, eli sellainen sulla saattaa olla. Miehellä ainakin se on sellaista kukkakaalia kyrvässä :-) Ihan lääkkeellä hoidetaan kuntoon. Muistaakseni sama kuin herpeksessä, että saattaa uusiutua silloin tällöin. Mieti mistä olet sen saanut, mutta älä ota vakavasti! Onhan noita monella.