Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedätykset elintarvikepakkausten sisältömäärissä

Vierailija
08.05.2022 |

Tänään piirakkaa tehdessäni huomasin, että kahden desin kuohukermatölkki oli oudon kevyt. Ei ihme; kermaa oli yhteensä 1.3 desiä. Tällä kertaa tuote oli Kotimaista- merkkiä, mutta muitakin vedätyksiä olen bongannut vuosien varrella.

Nämä huijaukset ovat todennäköisesti systemaattisia ja siten törkeää kuluttajan harhaanjohtamista. Nyt, kun ruoka kallistuu muutenkin kovaa vauhtia, tällainen toiminta ei kestä päivänvaloa.

No, eipä tarvitse enää koskaan ostaa Kotimaista-tuotteita. Vastaaviin petoksiin syyllistyneiden yritysten boikottilistani sai jatkoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.

T. Elintarviketyöläinen

Vierailija
2/5 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.

T. Elintarviketyöläinen

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt....

En takuulla tee reklamaatiota; kuluttajan pitää voida olla varma siitä, että tuotetta on ilmoitettu määrä. Nykyteknologia on kyllä sillä tasolla, ettei tällaisia virheitä enää tahattomasti tapahdu. Mikä on omavalvonnan taso tällaisissa yrityksissä?

Miksi ihmeessä pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa epärehellisen yrityksen takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.

T. Elintarviketyöläinen

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt....

En takuulla tee reklamaatiota; kuluttajan pitää voida olla varma siitä, että tuotetta on ilmoitettu määrä. Nykyteknologia on kyllä sillä tasolla, ettei tällaisia virheitä enää tahattomasti tapahdu. Mikä on omavalvonnan taso tällaisissa yrityksissä?

Miksi ihmeessä pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa epärehellisen yrityksen takia?

Yleensä siitä saa korvauksen. Usein lahjakortin kauppaan, joskus tuotepakkauksen saman valmistajan tuotteita, joskus jopa rahaa tilille.

Vierailija
4/5 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.

T. Elintarviketyöläinen

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt....

En takuulla tee reklamaatiota; kuluttajan pitää voida olla varma siitä, että tuotetta on ilmoitettu määrä. Nykyteknologia on kyllä sillä tasolla, ettei tällaisia virheitä enää tahattomasti tapahdu. Mikä on omavalvonnan taso tällaisissa yrityksissä?

Miksi ihmeessä pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa epärehellisen yrityksen takia?

Mittauksia tehdään vain tietyn ajan tai ajomäärän välein esim. 10 minuutin tai 500 purkin. Joissain tuotantolaitoksissa on vaakoja, jotka punnitsevat jokaisen tuotteen, mutta ei todellakaan joka paikassa. Ihmiset niitä laitoksia pyörittävät ja tekevät virheitä. Koneisiin voi tulla myös hetkellisiä häiriöitä, jotka jäävät huomaamatta.

Kuluttajalle luvataan se, että tuote on sitä mitä pakkauksessa kerrotaan sen olevan ja sitä on turvallista käyttää. Omavalvonta liittyy nimenomaan tähän tuotteiden laatuun ja turvallisuuteen.

Vierailija
5/5 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkikaas wc-paperia ja nenäliinoja. Ja eri yritykset paljonko ottaa hintaa. Eräässä kaupassa superkalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä