Vedätykset elintarvikepakkausten sisältömäärissä
Tänään piirakkaa tehdessäni huomasin, että kahden desin kuohukermatölkki oli oudon kevyt. Ei ihme; kermaa oli yhteensä 1.3 desiä. Tällä kertaa tuote oli Kotimaista- merkkiä, mutta muitakin vedätyksiä olen bongannut vuosien varrella.
Nämä huijaukset ovat todennäköisesti systemaattisia ja siten törkeää kuluttajan harhaanjohtamista. Nyt, kun ruoka kallistuu muutenkin kovaa vauhtia, tällainen toiminta ei kestä päivänvaloa.
No, eipä tarvitse enää koskaan ostaa Kotimaista-tuotteita. Vastaaviin petoksiin syyllistyneiden yritysten boikottilistani sai jatkoa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.
T. Elintarviketyöläinen
Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt....
En takuulla tee reklamaatiota; kuluttajan pitää voida olla varma siitä, että tuotetta on ilmoitettu määrä. Nykyteknologia on kyllä sillä tasolla, ettei tällaisia virheitä enää tahattomasti tapahdu. Mikä on omavalvonnan taso tällaisissa yrityksissä?
Miksi ihmeessä pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa epärehellisen yrityksen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.
T. Elintarviketyöläinen
Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt....
En takuulla tee reklamaatiota; kuluttajan pitää voida olla varma siitä, että tuotetta on ilmoitettu määrä. Nykyteknologia on kyllä sillä tasolla, ettei tällaisia virheitä enää tahattomasti tapahdu. Mikä on omavalvonnan taso tällaisissa yrityksissä?
Miksi ihmeessä pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa epärehellisen yrityksen takia?
Yleensä siitä saa korvauksen. Usein lahjakortin kauppaan, joskus tuotepakkauksen saman valmistajan tuotteita, joskus jopa rahaa tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.
T. Elintarviketyöläinen
Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt....
En takuulla tee reklamaatiota; kuluttajan pitää voida olla varma siitä, että tuotetta on ilmoitettu määrä. Nykyteknologia on kyllä sillä tasolla, ettei tällaisia virheitä enää tahattomasti tapahdu. Mikä on omavalvonnan taso tällaisissa yrityksissä?
Miksi ihmeessä pitäisi nähdä ylimääräistä vaivaa epärehellisen yrityksen takia?
Mittauksia tehdään vain tietyn ajan tai ajomäärän välein esim. 10 minuutin tai 500 purkin. Joissain tuotantolaitoksissa on vaakoja, jotka punnitsevat jokaisen tuotteen, mutta ei todellakaan joka paikassa. Ihmiset niitä laitoksia pyörittävät ja tekevät virheitä. Koneisiin voi tulla myös hetkellisiä häiriöitä, jotka jäävät huomaamatta.
Kuluttajalle luvataan se, että tuote on sitä mitä pakkauksessa kerrotaan sen olevan ja sitä on turvallista käyttää. Omavalvonta liittyy nimenomaan tähän tuotteiden laatuun ja turvallisuuteen.
Tutkikaas wc-paperia ja nenäliinoja. Ja eri yritykset paljonko ottaa hintaa. Eräässä kaupassa superkalliita.
Harvoin ovat tarkoituksellisia. Jokaisen purkin nestetilavuutta on vaikea kontrolloida. Tee reklamaatio.
T. Elintarviketyöläinen