Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## Tammenterhojen tiistai ##

10.10.2006 |

Huoment! Sattuuko taas samaan aikaan kuin joku muu...

Maanantain juttelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8549758&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Hyvin nukutti täällä. Toivottavasti [color=boue]Ariellakin [color=darkviolet]sai nukuttua. Mä heräsin vaan ennen kahta, ku akka köhi. Taapersin antaan vettä ja sit nukkua tursotin melkeen kasiin asti. Hämärästi tiesin, ku ukko rapisteli jotain olettasin kuuen jäläkeen.

Pitää mennä " vahtiin" akan aamupalan syöntiä. .

Z ja peipi 24+4

Vierailija
2/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsukainen viety päiväkotiin (lääkäri muuten sanoi että lapsi hoitoon) ja aamupalalle voisi tässä ryhtyä. Päivän hommeleita mietin, oisko se valokuvien järjestely, taloyhtiön paperitöitä, lukemista. Ehkäpä uskaltaudun ulos vähän etupihaa lakaisemaan...

Ihan muita asioita kyselisin. Onko tai onko ollut kellään käytössä sitä Ikean Trofast hyllykköä / laatikostoa? Mitkä on kokemukset? Mietin että jos esikoisen huoneeseen semmoista hommailisi. Sitten pitäisi kysellä tarjouksia ja suunnitelmia meidän makkarin kaapistoista. Mistäköhän sen rumban aloittaisi?!

Eipähän näin aamusta vielä ihmeitä, täytyy palata astialle.

t. Mirabella ja Albert 28+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]siis tarkotakko makkariin ns. seinällistä kaappeja? Tyyliin lattiasta kattoon? Jos teillä päin on jotain pieniä yksityisiä firmoja niin niistä varmaan sais halvimmalla. Koska noita ovivalmistajaahan ei kovin montaa oo, oisko nelisen kappaletta vaan niin aikalailla kaikilla on samat valikoimat. Eli ihan sama onko joku Puustelli vai pieni yksityinen firma.

Nimim. kokemusta on ;)

Vierailija
4/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#556B2F]Pitkästä aikaa, pitää ilmoitella itestään,ettette luule mun kadonneen ihan..

Meillä ollaan yhä niin taudis niin taudis että! mulla on korva yhä kipee,nenä vuotaa kurkku kipee ja täys limaa ja nyt tuo juniorikin tuli kipeemmäksi,joten sen kans käytiin eilen lekurissa, korva tulehtunut ja keuhkot täys kökköä joten saatiin kuuri.

On muuten harvinaasen vaikiaa saada 2,5ml annos meneen pojalle! sen saa onneks ottaa ruuan kans joten sekoitin sen muutaman yrityksen jälkeen jugurttiin ja siihenkin pitää lisätä extra sokeria,että saadaan hitaasti se alas edes..huoh! nytkin syötiin puoli tuntia annosta äsken ja viihdyttää sai oikein olan takaa :([/color]

[color=8B0A50][b]( . ) Täts it! Kyllä tää on viimeinen beibi jonka mä teen..Viimeksi vaivasi lopussa peräpukamat ja nyt huomasin ilmeiseti jonkun suonikohjun alapäässä! ei se vaivaa ,ainakaan vielä. (kellään kokemuksia?)

Jos vielä yhen sais,niin varmaan sitä odottaes kasvais toinen pää olkapäälle! huoh! Why me?!!??

Muuten kaikki ok,eilen oikein säikähdin,kun ajoin autolla ja himpula teki varmaan pyörähdyksen pituus suunnassa,olipa hassu muljahdus!

Huomenna on nla lääkäri,kuulee tilannetta ja käsken sen katsoo mun korvan samalla ja kuunnella rohina keuhkot..[/color]

[color=00688B][b]Pohjalais miitinkistä:[/b] Onko se ihan nyt kuollut ajatus?? Kun en oo huomannut asiasta enää mitään keskustelua.. en toki varmaan oo ollu paras sisällön ymmärtäjä viime aikoina,joten on voinut vilahtaa ohi silmienkin..[/color]

nyt meen keittää päivän ekat sumpit,aamut on pakko ollu aloittaa teellä,[color=CD3700]tulikuumalla[/color] sellaisella,kurkku aamusta niin kipee..

[b]Maria ja himpula 26+2[/b]

Vierailija
5/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti 9veellä oli ollut ilansuunnista pistokoe..

Oli sitten laittanut lännen ja idän ristiin, luoteessa oli lounas, kaakko oli lounaassa ja siten kaakon paikalla oli vaan tyhjää ja koilinen oli [b]kiliini[/b] !! Mä sen paperin sain käteen,niin piti oikee tosissaa purra huulta etten nauranut ja sain soperrettua likalle ,että meidän pitää EHKÄ HIEMAN harjoitella näitä lisää, sillä sen pitää uusia tuo koe :D

On noi lapset niin ihania :DD

Vierailija
6/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu - joo semmosia kiinteitä pitäisi kysyä jostain. Toinen vaihtoehto on että esim. Ikeasta semmoiset korkeat irtokaapit. Meillä on nyt vaan yksi henkarikaappi ja yksi hyllykaappi semmoisessa syvennyksessä (alkuperäiset) ja meinattiin uudet kaapit pidemmälle seinälle. Siihen jää kylläkin sänky väliin, mutta laitetaan sitten yläkaapit sängyn kohdalle tai vaan hylly tai hyllyjä. Ja toiveissa olisi saada homma hoidettua ennen tämän uuden tulokkaan saapumista :-)

Ideoita otetaan vastaan!

t. M & A

Vierailija
7/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamee päänsärky ja tietty panadoli ei auta mitään :(

Aiemmin oli galluppia isän mukanaolosta synnytyksessä. Meillä on ollut ja tulee nytkin, yksin en suostuisi menemään. Eipä siitä kauheasti ole apua ollut, muuten kuin kättä puristanut. Mies kun ei tykkää yhtään sairaaloista ja menee ihan vakavaksi aina, mutta mulle on sekin riittänyt et tietää miehen olevan läsnä jos vaikka jotain sattuisi ym.

Tänään aamulla tuli oikeastaan eka kerran tän raskauden aikana sellainen olo et olis jo ohi tämä odotus, naama pöhöttynyt kun sateen piiskaama lehmän läjä ja lähinnä peilistä tuojotti kotimainen meetvursti.( tyttö vie äitinsä kauneuden, eipä sitä nyt niin hirveästi ole ollutkaan, mut sen vähäsenkin...)

Mullakin on huomenna neuvolalääkäri, se onkin sit viimeinen lääkäri ennen synnytystä, koska täällä on näitä uudelleen synnyttäjien lääkärissä käyntejä vähennetty kolmesta kahteen. Pittääpä miettiä kiperiä kysymyksiä valmiiksi, et tulee kaikki kysyttyä.

Palaillaan

Mamm@mia rv 24+3

Vierailija
8/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tänään vähän reippaampi ja virkeämpi aamun aloittelija. Nukuin viime yönä tosi hyvin, mikä on kyllä viime aikojen öihin verrattuna tosi ihmeellistä minulle. Kaksi kertaa yöllä heräsin, mutta sain unen heti uudestaan, kun olin käynyt sen perinteisen vessareissun. Joten jospa sitä tänään jaksaisi täällä töissäkin istua, kun iltapäivä olisi vielä sellaista kehittämisjuttua.. (tylsää, mutta pakollista)..

Aamulla kuulin jo huhupuheita, että mulle olis ehkä vihdoin palkattu sijainenkin (olishan se jo aikakin, kun itse olen täällä enää tämän ja sit 3 täyttä viikkoa). Mutta mitään vahvistettua tietoa en ole saanut, ehkä sekin selviää tänään iltapäivällä, kun ensin meillä on oman toimiston kuukausipalaveri. Mutta kuulin, että hän olisi tulossa kuun lopussa ja minä jään pois marraskuun alussa, joten ei siinä paljon aikaa opettamiseen ole, se homma jäänee sit muille.

ItkuhälytinG: Meillä on sellainen itkuhälytin, jossa on se levy, joka voidaan laittaa vauvan alle seuraamaan vauvaa. Esikoisella sitä käytettiin (siis sitä levyä), mutta kakkosella sitä ei jostain syystä voinut käyttää, kun se hälytti ihan koko ajan. Mutta itkuhälyttimenä toiminut ihan hyvin ja se on kyllä ollut käytössä molemmilla ja varmasti käytämme sitä vielä tämän kolmosenkin kohdalla, kun ainakin kaksi aiempaa ovat nukkuneet mielellään päiväunet ulkona vaunuissa, niin silloin se on kyllä enemmän kuin hyvä. Ja me ostettiin tämä itkuhälytinsysteemi silloin aikanaan sen takia, kun se oli niin superhyvässä tarjouksessa, muistaakseni maksoi jotain 150 mk, kun oikee hinta oli jotain 700 mk. Merkkiä en kyllä nyt muista, mutta on ollut ihan hyvä. Eli rahat olemme tämän kohdalla kyllä saaneet tienattua takaisin, kun oli niin halpa ja on ollut paljon käytössä. Philipsin itkuhälyttimistä on sen verran kokemusta, että on aika typerä, kun siinä on kaksi kanavaa ja jos on eri kanava näissä vastaanottimissa, niin se ei mitenkään ilmoita sitä. Eli vaikka luulet, että itkuhälytin on päällä, niin oikeasti sulla on väärä kanava, etkä kuulekaan vauvan itkua. Siskollani kävi näin, että naapuri tuli sanomaan, että teillä vauva itkee tuolla pihalla ihan älyttömästi, kun hän luuli, että kyllä se sieltä itkuhälyttimestä kuuluisi.. Tässä meidän laitteessa on myös kaksi kanavaa, mutta se " vanhempien" kappale vain suhisee, jos siinä on väärä kanava. Eli tällainenkin on mahdollista, tuli vain mieleen.

SisarusG: mulla on kolme nuorempaa sisarusta ja miehellä vain isosisko. Olen aina halunnut itse vähintään 2 lasta ja nyt meille siis tulossa kolmas. Mies halusi myös useamman lapsen ja meille tämä 3 tuntuu sopivalta määrältä (enempää ei missään nimessä tule). Ja me nimenomaan haluttiin pienillä ikäeroilla (joka on meillä siis n.2,5-3v), koska miehelläni ja hänen siskollaan on reilut 6v. ikäeroa ja se on liian paljon ainoille sisaruksille (sekä miehen, että minun näkemys heidän sisarsuhteestaan). Meillä taas me 4 olemme syntyneet 7vuoden sisällä ja siinä on ollut jokaiselle leikkikaveria pienestä lähtien.

Te, joilla on kokemusta kestovaipoista, niin kerrotteko, mitkä on hyviä ratkaisuja olleet teillä? Olen miettinyt, että jos tämän kuopuksen kohdalla käyttäisin niitä, mutta en tiedä, että millaisia kannattaisi hankkia etukäteen. Sittenhän niitä voi ja kannattaa hankkia enemmän,kun näkee, että mikä toimii ja itsehän niitä voi ommella sit myös (jos olis aikaa.. mutta jos yrittäis äitiysloman/loman alkaessa aktivoitua siltäkin osin, jos joku tietäisi hyviä ohjeita/kaavoja)..

Mutta nyt teen taas sitäkin, mistä mulle maksetaan ;o)

Ja paranemisia kaikille sairaille, mä täällä kauhulla odotan, kun työkaverini lähti eilen töistä kesken päivän, kun hänelle iski mahatauti ja on edelleen kotona oksentamassa, joten toivottavasti mä en sitä tautia saa.. ;/

-äitiliini78 ja masukki 28+0 (hienoa aina saavuttaa uusi viikko)

Vierailija
9/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa nukuin yön heräämättä. Alkaa vissiin tukivyö auttaa tai sit vaan en kääntynyt väärälle kyljelle. Eikä aamullakaan ollu selkä yhtään kipeä. Potkuja tulee hieman vähemmän kuin aiemmin, tai sit ne ei tunnu kun on tukivyö. Illalla kun otan vyön pois niin sit kyl " pörrö kostaa" ihan urakalla.

Meillä on poitsu kipeänä??? Kysymysmerkit siksi et on alkanut olla vähän liian usein pois koulusta (tai ainakin yrittää). Nyt on mahakipua, tosin eilen illalla kävi ripulilla, ehkä se on sit sitä oikeaa sairautta. Ollaan kyl nalkutettu ettei saa pinnata kun muuten jää luokalle. Poika on 8v. Toivottavasti en saa mahatautia, ei paljon kiinnostais tuota WC pönttöä tiirailla.

B ja pörrö 24+5

Vierailija
10/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Täällä on yksi väsynyt raahautunut vihdoin koneelle. Ketkäs kaikki sitä väsymystä valitteli muistaakseni viime viikolla? Onko teillä se vaiva helpottanut? Minusta tuntuu, että jotenkin ihan älytön väsymys on vallannut minut. Viime yönäkin nukkua posotin 11h yhdellä WC-reissulla. No onneksi nyt on vapaapäivä (huomenna kanssa), niin saakin ja pitääkin levätä.

[color=8B2500]SisarusG: Minulla yksi pikkuveli (ikäero 5vuotta) ja miehellä isosisko (ikäero reilu 2vuotta). Meilläkin suunnitelmissa ainakin kaksi lasta. Miehelle kaksi kuulemma riittää, minä haluaisin kolme. Jää nähtäväksi...

[color=FF3030]Mies mukaan synnytykseen G: Ehdottomasti. Mies ei edes jättäisi sitä väliin mistään hinnasta, kuulemma. Ja minä olen ajatellut niin, että jos mies sinne vapaaehtoisesti tulee, niin tosi hienoa! Jos mies ei haluaisi tulla, sitten pyytäisin jonkun ystävistäni.

[color=8B2500]Niiden D-vitamiinien käyttämistä olen minäkin miettinyt. Minulla on torstaina seuraava neuvola, joten olen ajatellut kysellä terveydenhoitajan kantaa asiaan tuolloin.

[color=FF3030]Mutta nyt lähden pienelle sauvakävelylenkille ulos, jos vaikka piristyisi?

Sulina + Papu rv 28+5

Vierailija
11/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olisin kaivannut mielipidettänne lomanviettoasioissa. Meillä olisi parin viikon päästä mahdollisuus viettää syyslomaa. Itsellä viikkoja vähän yli 28 ja olo sinänsä jo tukala. Mies ei pitänyt kesälomia vielä yhtään ja ainoa mahdollisuus saada häntä sellaisia pitämään on lähteä ulkomaille. Lisäksi meillä tulee mukaan reipas 2.5-vuotias esikoinen. Mitä matkakohdetta suosittelisitte, kun nopeasti olisi päätettävä.

Vierailija
12/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saikkarilla yhä edelleen olen.

MARIA-79:

Olen siis saikella juuri noiden mukavien sisäisten pukamien takia: vaiva alkoi tässä raskaudessa tasan puolessa välissä :( Eilen olin tosi kipee ja makasin koko päivän sängyn pohjalla. En voi enää käyttää kortisonivalmisteita ja se kortisoniton Hädensa on kyllä viho viimeinen salva. Sisältää nimittäin mentholia, jonka pitäs viilentää, mutta musta tuntus että pommi olis räjähtänyt hanurissa. Niinpä ainut tuote, jota tällä hetkellä voin käyttää on Bepanthen. Siis jos mulle vielä tohon A-puolelle alkaa jotain suonikohjun tapasta pukkaamaan, niin mää kuolen! Toivon tosiaan, ettei se ala sulla vaivaamaan. Tosin mulla ei ole kokemuksia vastaavasta.

Ai niin mulla on myös huomenna nla-lääkäri, koitan saada siltä vielä rutistettua jotakin helpotusta mun vaivaan.

GALLUPPIA: kuinka nopeasti olet saanut ä-avustuspäätöksen kelasta? Jos otit avustuksen rahana, milloin sait sen tilillesi?

Eipä tässä muuta päivän jatkoja kaikille :)

Äitee ja " Aatu" 24+4

Vierailija
13/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin reipas että! No ei sentäs, mitään kummempaa en ole saanut aikaiseksi. Jäin lukemaan kirjaa ja se tempas mukaansa :-) Jos jotain kevyttä luettavaa kaipaa, eikä säikähdä pientä " erotiikkaa" voin suositella Linda Howardin Täydellinen mies kirjaa.

Maria-79 - toivottavasti teidän perhe tervehtyisi pikaisesti, tosi kurjaa kun koko sakki on kipeenä.

mamm@mia - kyllä se pian helpottaa, joulua vaan suunnittelemaan niin aika menee pikaisesti :-)

äitiliini78 - tsemppiä töihin! Tossa Philipsin hälyssä on toi kanava vaihtoehto, mutta kyllä se meillä on aina tullut tarkastettua että on oikea kanava päällä eikä ole tuommoista päässyt käymään.

birgit2 - pysytelkäähän terveiden kirjoissa. Mun siskon pojalla on tosi usein aamuisin maha kipeä ja haluaa jäädä kotiin. Tätä kestänyt jo vuosia, on nyt 15 v. Vaihtoi koulua ja vähän helpotti, ilmeisesti hänellä ei oikein ollut kavereita koulussa. Toivottavasti ei oo teillä mitään semmoista....

sulina - mulla helpotti väsymys kun viime viikon sai nukkua kunnolla, unta kaaliin ja tuskin se ulkoilukaan pahaa tekee.

pr71171 - itsellä ei kokemusta, muutama tammikuussa lapsen saava ja ennestään lapsen omaava oli muistaakseni Kreetalla ja tykkäsivät kovasti.

mieletön - toivottavasti löytyisi jotain helpotusta tohon vaivaan. Voin vaan kuvitella (pienellä kokemuksella) mitä kärsit.

Nyt kahvia hörppäämään, josko sitten saisi jotain " hyödyllistä" aikaiseksi :-)

t. häirikkö Mirabella

Vierailija
14/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen menikin sitten sairaalassa 9 vuotiaan kanssa, tavattiin psykologi, ergoterapeutti ja fysioterapeutti. Tää on osastojakso, joka jatkuu taas huomenna. palautekeskustelu on perjantaina ja marraskuussa on taas aika neurologille. Tytöllä on aspergerin syndrooma ja dysfasia.

Itselläni selkä kipeytyi eilen kunnolla, nukkumaan mennessäni en tiennyt miten päin olisin ja aamuyöstä tunsin sellaista " synnytys" poltetta mitä välillä olen tuntenut. Meni kyllä ohi. Nyt en ole kovin usein näitä tuntenut että kai kroppa sanoo kun pitää ottaa rauhallisesti.

Muuten olo on vielä ihan jees, ei ole onneksi vielä alkaneet vaivat, pidän vaan peukkuja sille ettei alkaisikaan.

Raskausarvista, että niitä sain jo kauan ennkuin edes olin raskaana, 16 vuotiaana kun aloin syödä pillereitä ja yhtäkkiä lihosin 10 kiloa. Sitä ennen painoin ruhtinaalliset 45 kiloa =) Silloin tuli ensimmäiset venymisarvet ja nyt näitä raskauksia on takanapäin jo useita, joka kerrallahan noita on tullut lisää. Onneksi ne vaalenevat sitten ihonvärisiksi, mutta eihän niistä ikinä pääse kokonaan eroon. Olen myös nähnyt näitä arpia miehilläkin, eli pelkästään raskaudesta ne ei kyllä johdu. Taitaa avainsana olla lihoaminen =) Nää nyt on niitä asioita joille ei voi mitään ja ne tulee jos on tullakseen.

Muihin asioihin, meillä 3 vuotias poika on keksinyt että on niin paljon mukavempaa jakaa ilot ja surut, jopa öisin, että kömpii joka yö meidän väliin.. Hohoijaa... Sitten itsekään ei nuku hyvin ja poika liimautuu viereen ja pitää kaulasta kiinni.. Olen aina inhonnut liian lähekkäin nukkumista, haluan tilaa ympärilleni, eli en tosiaankaan nauti näistä öisistä halailuhetkistä. Ja mitä sitten kun vauva syntyy? Olen yrittänyt kantaa takaisin, alussa se onnistui mutta nyt alkaa armoton huutaminen jos liikutankin häntä =( Aika rasittavaa. ja sen takia mua nyt väsyttääkin koko päivän, vaikka rautatablettejen syöminen onkin vähän auttanut tähän väsymykseen. No kaipa tämäkin on jokin vaihe pojan elämässä, ja menee ohi.

Marialle, että ainakin mut voi laskea mukaan siihen tapaamiseen, toivottavasti muutkin innostuisivat! =)

Nyt mies tuli kotiin syömään, menen pitämään seuraa!

Vointeja toukoille!!

Vierailija
15/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Enpä jaksa muistaa kuinka kauan on menny, ku oon pessy phheen seinät. No, nyt ne on pyyhitty akkunapesimen avulla ja lattiat harjasin klorittivedellä pesuhuoneesta + saunasta. Ukko pitäs jotenki houkutella tänään peseen sauna. Ehdotuksia otetaan vastaan ;)

Akan ammeenki pesasin kloritilla. Vaikka se aina käytön jälkeen huuhtooki niin aika ajoin yritän sen pestä muuten. Ukko on monasti jo sanonu ettei kai se enää tarvi punkkaa, mut eipä tuossa ikärajaa oo :D

[color=blue]Maria-79 [color=violet]jopas ootte pöpön saaneet :/ toivottavasti rohdot tehoo pian.

Koillinen -> kiliini hmm ehkä se lapsesta on ihan loogista ;) mitähän kaikkee sitä ite on pienenä kirjotellu. Sen vaan muistan, ett ala-asteella kirjotin aineeseen tisko ku piti olla disko. Mut ton vois laittaa murteen piikkiin. .

[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]ookko kokeillu Panadolin Zappia? Mä oon tykästyny siihen ja ei tarvi ottaa sitä kahta, vaikka ohje kehottaa nopeeseen vaikutukseen sitä määrää. Joskus kokeillu jopa puolikasta ja jos se ei oo nopeesti auttanu niin ottanu kokonaisen (yhteensä).

Elä nyt vielä toivo odotuksen ohimenoa. Mä ainaki yritän täysin rinnoin tästä olotilasta nauttia, ku tähän tilaan pääsy kesti.

[color=blue]Äitiliini [color=violet]toivottavasti saat sijaisen pian. Onhan se itelle helpompi lähtee " kivuttomasti" , ku ei tarvi miettiä jääkö hommat rempalleen.

Pysy tosiaan mahataudin kantajista kaukana :/ ei varmasti ois masukkaana kiva sellasta sairastaa.

[color=blue]Birgit [color=maroon]mulla tuli heti päällimmäisenä mieleen pinnaamiseen koulukiusaus. Johtuu siittä, ku siittä ite on kärsiny. Ja mä halusin sen takia ala-asteella vaan jäähä kotiin tekosyitten verukkeella. Noista asioista lapset ku ei niin vaan puhu aikuselle. Mutta, jos keksit keinon miten varovasti asiasta tiedustella niin :)

Toivottavasti syynä olisi joku muu " kevyempi" syy.

[color=blue]Sulina [color=violet]mä tarvin aina paljon unta ja nyt ehkä vähä enempi. Huomasin tuossa yks päivä, ku simahin uneen, vaikka tarkotus oli vaan pötköttää keskellä päivää.

Mutta on silti ollu energiaa puuhatakki, tosin sit ku puuhastelee niin makaan vaan illat.

[color=blue]Pr71171 [color=maroon]*kättelee* me ei oo kai tavattu :) Mulla ei oo pahemmin kokemusta ulkomaista. Kerran oon lentäny lämpimään, mut en ollu perheellinen. Ite ehkä suosisin suht lyhyen lentomatkan päässä olevaa kohdetta, lapsen ja raskauden takia. Muuta " neuvoa" en keksi.

[color=blue]Mieletön [color=violet]toivottavasti huomenna saat lekurilta jonku hyvän lääkkeen. Täytyyhän sellanen olla jota voi käyttää ja joka tehoaa. Voimia lähetän ja jaksamista, sitä tarvit varmasti.

Itellä ollu lieviä ongelmia pukamien takia, joten osaan kuvitella kuinka kiusallinen asia se kaikin puolin on.

[color=blue]Mirabella [color=maroon]jaa pitäsköhän kokeilla kyseistä kirjaa. Ei oo pitkään aikaan huvittanu lukea eikä kieltämättä lähestyä ukkoa. . .taitaa kärsiä siittä, koska omasta ukosta puutteen huomaa jonkin asteisena kiukkuutena/huonotuulisuutena. Mut eipä tuo itekkää oo houkutellu. Hups, sori höpisen jo ohi aiheen. .

[color=blue]Nenn [color=violet]vaikka ei kokemusta kovin lapsen takertumisesta, mutta ehkä tuo pojan turvan hakeminen voi olla jo mustasukkaisuutta tulevasta vauvasta? Mietin, että jos hän aattelee vauvan olevan sun vieressä/mahassa niin hänenkin pitää päästä äitin likelle. Hakuammuntaa tää mun jutustelu :)

Vointeja toukoille? ;) Tais tulla ajatuskatko :)

[color=darkviolet]Pitäsköhän tuota lähtee käymään yhellä kaverilla kylässä. En taia tälle päivää enää muuta keksiä sapuskan teon lisäksi :) Ommella pitäs viimein yks keskeneränen toppi loppuun, mut jos huomenna. .

Vierailija
16/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:

Koillinen -> kiliini hmm ehkä se lapsesta on ihan loogista ;) mitähän kaikkee sitä ite on pienenä kirjotellu. Sen vaan muistan, ett ala-asteella kirjotin aineeseen tisko ku piti olla disko. Mut ton vois laittaa murteen piikkiin. .

[b]:DMä oon ainakin pienestä pitäen söhlänny sanojen kanssa esim tokaluokalla,minä ja mun kamu perustettiin joku tyttöjen kerho kahestaa. päätettiin sitten pitää " kerhoa" aina maanantaisin ja tehtiin semmmoset kerhovihot.

Minä sitten olin reippaana laittanut aloitusivulle hieman aikataulua: [color=red]Tapamme maanantaisin![/color][/b]

että semmonen murhaaja jo pienestä pitäen :D

Vierailija
17/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Nimittäin tuo sauvakävely. Täytyy kyllä myöntää, et on tahti hieman hidastunut. Meni samaan lenkkiin 55 minuuttia, mihin ennen raskautta meni 40 minuuttia :) Mut toisaalta oli ihana vaan olla ulkona ja hengittää raikasta syysilmaa. Mä oon niin kesäihminen ja mulla on ikävä lämpimiä ilmoja jo nyt, mut täytyy sanoa, että oli tuo raikkauskin kivaa!

[color=8B2500]ÄitiysavustusG: Mulla päätös tuli vissiin jotain vajaan 3 viikon kuluttua papereiden toimittamisesta. Eli aikas nopeasti. Otin avustuksen pakkauksena, joten en tiedä miten nopeasti raha tilille saapuu.

[color=FF3030]Mirabella ja Zatu: Täytyy siis nukkua kun nukuttaa. Kiitos vinkistä! Tää työmotivaatiopula ja väsymys ei vaan ole yhtään hyvä yhdistelmä. Hemppakin täytyy mittauttaa neuvolassa torstaina, ettei vaan tää väsymys johtuis siitä. Syön kyllä pillerin rautaa pävässä edelleen.

[color=8B2500]Zatu: Huomasin, et olit käynyt blogissa kommentoimassa mun masun kokoa. Ehkä kuvakulma näytti sen hieman edullisemmassa valossa, sillä mustakin se näytti kuvassa pienemmältä ku luonnossa, varsinkin kun katselen sitä täältä ylhäältäpäin :)

[color=FF3030]Mut nyt lähden lueskelemaan tänään tullutta uutta Vauva-lehteä. Muuten siitäpä päästäänkin uuteen [color=Black]GALLUPIIN: Kuinka monelle kyseinen Vauva-lehti tai joku muu odotuslehti tulee?

[color=8B2500]-Sulina-

Vierailija
18/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vähän pirteämpänä, nukuin nimittäin viime yönä pitkästä aikaa koko yön putkeen! Aika ihmeellistä nykyään :) Voi johtua siitä, että oli niin hirveän poikki, takana monta valvottua yötä ja 11 h työpäivä.

Töistä puheenollen, se mun viime viikolla aloittanut sijainen lopetti eilen :( Tyttöystävänsä oli sairastanut erittäin vakavasti ja tää poitsu päätti, että haluaa viimeiset kuukaudet keskittyä perheeseen työn sijaan. Todella traagista, kun on nuorista ihmisistä kyse. Mutta kyllä mullakin on aika epätoivoinen olo, nyt sitten aletaan haastatella lisää porukkaa ja kauanko siinä menee ennenkuin joku pystyy aloittamaan. Mä kun olin haaveillut pitäväni talviloman ennen äippälomaa, niin saa varmaan unohtaa sen ajatuksen :( Niin sai kyllä viimeksikin, ettei sen puoleen tule yllätyksenä. Kurja juttu.

Noissa Philipsin itkuhälyissä on kyllä iso pyöreä valo, joka vilkuttaa punaista, jos ovat eri kanavilla!! Ja kuulemma niissä on lisäksi äänitunnistin, mutta sitä ei olla testattu. Tuota valoakaan ei voi olla huomaamatta, jos yhtään hälytintä vilkaisee välillä :) Minulle on ihan ehdotonta, että on useampi kanava, kun meillä asuu näissä rivareissa enemmän vauvaperheitä.

Matkailusta joku kyseli... Me olimme viime kuussa Kreetalla 1,5 v kanssa ja hyvin meni. Kyllähän sitä monet raskaana ollessa kauemmaksikin lentää eikä kai sille pitäisi estettä olla, mutta tuo vajaa 4h oli ainakin just hyvä. Ekan raskauden aikana käytiin parilla kaupunkilomalla (Rooma ja Amsterdam), mutta niistä ehkä ei kauheasti taaperon kanssa saa irti.

Noista neuvolakäynneistä, kun moni on puhunut, että uudelleensynnyttäjällä on vähemmän, niin ihme ja kumma, täällä niitä on ihan yhtä paljon! Ei siis muuten ole kovin lapsiystävällinen kaupunki, mitään kuntalisiä ei ole eikä edes bussissa pääse vaunujen kanssa ilmaisin. Mut ihan hyvä, että odottajista sitten pidetään huolta vaikka toisaalta käynnit on näin tokalla kerralla huomattavasti lyhyempiä, kun ei enää ole niin kauheasti kysyttävää :)

Kai sitä pitäisi jatkaa töitä, että pääsee joskus kotiinkin.

ariella ja paavo 24+3

Vierailija
19/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut puhetta opettajan kanssa mahdollisesta kaverittomuudesta/ kiusaamisesta jo viime vuonna kun oli sama ongelma. Ei nähnyt ainakaan viime vuonna ongelmana sitä. Välitunnilla leikkii toisten kanssa. Pojallani on hieman ongelmia siinä et jos esim. jonkin kilpailun häviää niin ottaa itteensä. Esim. on hyvä: harrastaa keilailua, nyt ekaa vuotta. Sai oman pallon ja heittänyt sillä kokonaista kolme kertaa/tuntia. Kävi eilen isänsä kanssa keilaamassa ja aluksi riitti se et sai jotain keiloja kaatumaan. Loppuajasta jos ei saanut kaikkia pois 1 heitolla niin tuli jo kyyneleet silmiin. Eli pitäis omasta mielestään olla huippu. Ollaan yritetty sanoa et ei tarvitse mut kun ei kuuntele.

Tämä saattaa aiheuttaa ongelmia koulussa, kun ei vaan kestä jos joku sanoo jotakin, ei tarvitse sanoa ees pahasti. Jos ei helpota " päänsäryt ja mahakivut" niin pitää sit mennä juttelemaan open kanssa. Onneksi on pojalle sattunut aivan loisto-ope joka ottaa asiat vakavasti ja keskustelee luokan kanssa yleisesti.

Vierailija
20/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti äitiysavustus kysymykseen että itse jätin hakemuksen pakkauksesta pe ja tänään tuli kirje, että saan sen ja tulee parin viikon sisällä postiin. nopeasti tuli kyllä.. eilen sitten jätin muut hakemukset (päivärahasta yms.) saas nähä kauanko siinä menee.

Beijafor: huomenna se sitten olisi. mietiskelen vielä, kerkiänkö, kun on niin myöhään. käyn joko iltapäivästä vain uimassa tai sitten koitan keritä siihen uintiaikaan. siellähän sitten tapaa, jos sinäkin pääset sinne. :) minua ei voi olla tunnistamatta, kun olen kasvoni jo paljastanut blogissa..

ardisia: paniikkia on jo alustettu neuvolassa. hoitosuunnitelmaani halusin kirjattavan, ettei rauhoittavia kipulääkkeitä käytettäisi vauvan vuoksi, vaikka paniikki tulisi. vain ja ainoastaan ääritapauksessa sitten. uskon ja luotan, että paniikki pysyy poissa h-hetkellä kun mies läsnä ja kohdistan ajatukset vauvaan :) aikoinaan käytin beetasalpaajia estona paniikille, kun sain myöskin rytmihäiriöitä kohtauksesta.

mitä muuten itse olette kirjanneet hoitosuunnitelmaanne vai teettekö sellaista lainkaan?? minä sain neuvolasta sellaisen kaavakkeen esitiedoille. minulla ei ole muuta vasta laitettuna kun toiveet kipulääkityksistä, haluan liikkua mahdollisuuksien mukaan synnytyksen ajan (ja varmaan sitä sielläkin toivotaan) nimiehdotukset vauvalle ja hätäkasteen toive jos tilanne sen vaatii. muuta en ole osannut laittaa. menen tilanteen mukaan.

matkustelusta oli kyselyä. minä aion lennellä ennen rv30 brysseliin ja finnair ainakin vaatii sellasen todistuksen lääkäriltä, että normaali raskaus menossa eikä lentämiselle näe estettä. Ariellako oli viimeksi reissussa? no kuitenkin, saako niistä metallinpaljastuslaitteista mennä läpi? miten olen saanut jonkun leffan mukaan ymmärtää, ettei saisi? mitä haittaa siitä nyt sitten oliskaan.. niin ja itse aiheeseen että, suosittelen matkaajalle lyhyt lentoista ja lapsiystävällistä (rauhallista) kohdetta ja hotellia. en ole kyllä etelänmatkoja tehnyt lapsen kanssa/raskaana..

raskausarvista, että minäkin niitä sain murrosiässä lantioille ja rintoihin. silloinen poikaystävä kysyi, olenko ollut raskaana kun oli raskausarpia ;) niitähän tulee aina, kun iho joutuu venymään yli kapasiteettinsä. (esim. lihominen, murrosikä, raskaus). ei siis tarvitse olla raskaana saadakseen raskausarpia. vielä ei ole tullut minulle raskauden myötä arpia. odotan niiden kyllä tulevan.. nehän kyllä vaalenee hopean värisiksi nopsasti, joten eivät haittane :)

( . ) äsken heitin 4km kävelylenkin ja alkoi kovasti sattumaan vatsan sivulle. melkein soitin miehen hakemaan kesken lenkin pois, mutta urheasti vaapuin loppumatkan kotiin. kotona sitten kipu hellitkin ja voisi lähteä uudestaan käpyttelemään :) samalla sain " esiteltyä" uutta takkiani naapureille (tosin taisin olla vain huvittavan näköinen vaappuessani pinkissä takissa naama rutussa) :D

niin ja vauva-lehti tulee meillekin :)

nyt lopetan, eihän kukaan tällaista jaksa lukea ees!

rv24+3