Mies ja ex-vaimo äitienpäivää viettämässä
Miesystäväni on äitinsä luona syömässä, siellä on heidän lapsensa ja miehen ex-vaimo. Minua ei kutsuttu mukaan. Tuli tosi ulkopuolinen ja kurja olo, en ole tosin tavannut exää koskaan. Heidän tyttärensä oli vaatinut että äiti pitää kutsua mukaan. Mies ei ole kovin hyvissä väleissä exän kanssa.
Onko muilla tällaisia kokemuksia, onko tää ihan ok ja ylireagoinko?
Kommentit (44)
Ihmettelen kyllä miksi sinua ei pyydetty mukaan, olethan miehen kumppani ja siten osa perhettä. Ikävää jättää sinut pois, oli juhlan syy siis mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä miksi sinua ei pyydetty mukaan, olethan miehen kumppani ja siten osa perhettä. Ikävää jättää sinut pois, oli juhlan syy siis mikä tahansa.
Oletko kuitenkaan osa perhettä, vai pelkkä vakipano
Vierailija kirjoitti:
Ap tapailee miestä, eivät edes asu yhdessä. Miksi olisi pyydetty mukaan?
Taemppiä ap:lle. Sitten vasta kun sinutkin on kutsuttu voi sanoa sivistynyttä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän on miehen kumppani eli osa perhettä.
Siellä on miesystäväsi ja hänen äitinsä yhteinen lapsi?
Melkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä asuuko yhdessä vai ei, jos ovat parisuhteessa? Eiväthän kaikki aviopuolisotkaan asu yhdessä.
Ei ole hyvä asia, jos lapsen vaatumuksiin näin mennään mukaan. Ero on syystä ja sen jälkeen ei lapsen vuoksi perhettä leikitä.
Nämä on hankalia asioita, kun on uusi kierros menossa.
Itse olen miesystäväni kanssa seurustellut viisi vuotta. Minulle on mies tiukastikin sanonut etten kuulu perheeseen. Olen tuntenut huonommuutta, on itkettänyt ja ollut paha olo. Sitten kuitenkin olen ajatellut etten voi sille mitään eikä mieskään voi, jos hän ei minua perheenjäsenenä ajattele. On ollut vaikeitakin hetkiä, kun on pitänyt selitellä yhteisille tutuille etten ole nähnyt miehen lastenlasta ym. En ole tavannut hänen aikuisia lapsiakaan enkä tule tapaamaankaan. Minun paikka on selväksi tullut ja näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Ja mulle tuli niin tylsä ajatus mieleen, että haluaako tyttö vanhempiensa palaavan yhteen.. 17 vuotias kyseessä..
Ap
Haluaa varmasti ikuisesti, mutta se ei tarkoita että hänen vanhemmat haluavat palata yhteen.
On ymmärrettävää, että sinusta tuntuu pahalle, mutta olet mennyt suhteeseen missä toisella on jo lapsia ja ex-puoliso. Joko hyväksyt tai sitten lopetat suhteen. Jopa miehesi äiti on voinut pyytää että ex-miniä kutsutaan myös, koska se ex on hänen ihanan pojantyttären äiti kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on hankalia asioita, kun on uusi kierros menossa.
Itse olen miesystäväni kanssa seurustellut viisi vuotta. Minulle on mies tiukastikin sanonut etten kuulu perheeseen. Olen tuntenut huonommuutta, on itkettänyt ja ollut paha olo. Sitten kuitenkin olen ajatellut etten voi sille mitään eikä mieskään voi, jos hän ei minua perheenjäsenenä ajattele. On ollut vaikeitakin hetkiä, kun on pitänyt selitellä yhteisille tutuille etten ole nähnyt miehen lastenlasta ym. En ole tavannut hänen aikuisia lapsiakaan enkä tule tapaamaankaan. Minun paikka on selväksi tullut ja näin se vain on.
Tuli paha mieli sun puolesta. Onkohan tuo arvoisesti suhde...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän on miehen kumppani eli osa perhettä.
Kun treffailin nykyistä miestäni, en kyllä kokenut olevani yhtä perhettä. Enhän vielä silloin edes tiennyt, tuleeko siitä mitään vakavaa.
Ei olisi tullut mieleen alkaa miestä vahtimaan, mitä tekee niinä aikoina, kun en ole hänen luonaan. Oli omiakin menoja ja puuhaa oman lapsen kanssa. Minun perheeni oli vielä silloin minä ja lapseni vain
Hahhah...meillä oli tapana viedä miehen aikuiset muksut syömään ravintolaan aina silloin tällöin. Kaikki muuttui kun aikuiset lapset alkoivat ruikuttaa, että miehen ex-vaimokin pitää kutsua. Käytiin sitten kerran kaikki yhdessä syömässä. Sitä minun dissaamistani, päälle puhumista, olin kuin ilmaa siinä pöydässä, lisäksi miehelle vittuilemista, ex oli koko ajan äänessä, vaikka tilaisuus oli tarkoitettu lasten kanssa yhdessä oloon, kontrolloi aikuisia lapsiaan yms. Mies tietenkin maksoi kaiken ja ex veti koko repertuaarin alkuruuasta jälkiruokaa kun kerran ex-ukko maksaa...Sanoin miehelle, että seuraavana kertana mene yksin, en nauti tuollaisesta. Lopetettiin koko homma.
Mee sä tän ex-vaimon uuden miehen kanssa syömään ja katso miten miesystäväsi ja hänen ex suhtautuvat.
riippuu vähän siitä, miten kauan on erosta ja miten kauan te olette seurustelleet. Jos kumpikin vielä suht. tuoreita, niin ei kannata loukkaantua, ajan myötä varmasti tilanne muuttuu, kun/jos suhteenne vakiintuu ja syvenee. Mutta jos se on sellaiseksi jo muuttunut, jos olette jo pitkään olleet yhdessä, olette tavanneet toistenne sukulaisia jne, niin silloin olisi ehkä ollut aiheellista ainakin keskustalla sinun kanssasi etukäteen, onko se ok vai hoidetaanko asia toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tyttöystäviä kutsuta perhedinnereille. Selvästi mies ei ole kovin vakavissaan sinun suhteen.
No tottakai vakituiset kumppanit kutsutaan mukaan. Olen mäkin käynyt anopilla äitienpäiväkahveilla vaikkei olekaan mun äiti tai minä hänen. Samaa kastia nää "miks miehen pitäis muistaa äitienpäivänä kun et oo sen äiti!!". No ei se oo sua synnyttänytkään joten miks juhlia synttäreitä...
Ainut järkevä johtopäätös on ettei apn ja miehen suhde ole kovin vakava tai/ja mies havittelee eksää takaisin.
Niin siis äitienpäivä. Ei ex vaimopäivä, ei ex anoppipäivä, ei ex miniäpäivä. Miksei 17v voinut mennä äidilleen ja mies omalle äidilleen? Miksi ne istuu yhdessä ja nykyinen puoliso jätetty yksin? Vaikkei hän ole kenenkään äiti edellä mainituista? Silti meilläkin töissä kaikki toivottavat ( paitsi minä) kaikille vastaantulijoille hyvää äitienpäivää, vaikkei tiedetä onko vastaantulija edes äiti ollenkaan. Mun mielestä nyxä ois pitäny ottaa kahville mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko narsismia?
Mene narskuhullu muualle nyt.
Onko narsismia?