Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien kilpailu parhaista muistamisista?

no some anymore
08.05.2022 |

Huomasin taas tänään Facessa pyörähtäessäni, että siellä on koko joukko päivityksiä, missä kehutaan kuinka ihanat lapsoset ovat muistaneet äitejään. Tuntuu, että joillakin on jopa kilpailullinen asenne siinä, kenen lapsi on antanut upeimmat lahjat ja muistamiset.

Itselleni tuli hieman kurja olo, kun mietin, että ainoa mitä mulla on antaa omalle äidilleni kiitokseksi, on kukka ja kortti. Olen yksinasuva, vähätuloinen ja epäonnistunut lapsi. Jos olisi varaa, veisin varmasti äidin johonkin syömään tai ostaisin vaikka liput ulkomaille, mutta ei onnistu.

Miksi kaikesta kauniista tehdään kilpavarustelua (joulut, äitien- ja isänpäivät yms.)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos etten ole facebookissa tai muuallakaan somessa

Vierailija
2/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi kaikesta kauniista tehdään kilpavarustelua (joulut, äitien- ja isänpäivät yms.)"

Siksi koska some ei ole mitään muuta kuin kilpailua. Se on kuin tietokone peli, jota pelataan kuvilla ja siitä kenellä on kiinnostavin elämä.  Pisteitä saa tykkäyksistä ja kommenteista. 

Herätkää ihmiset! Miksi altistatte itseänne tuollaiselle?  Älkää pelatko jos ette ymmärrä peliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on saatanasta

Vierailija
4/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse somessa ollenkaan. Niiden kuvien taakse kätkeytyy sitten se todellisuus, eikä se välttämättä ole sama kuin kuvan sisältö.

Äitini sai postin tuoman onnittelukortin. Minä sain puolisoni ostaman kirjan ja kortin. Teini tuskin edes muistaa, että on äitienpäivä.

Vierailija
5/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on saatanasta

Anagrammi:

Sosiaalinen media = demonisen alainen  /  demonien salainen   

;)

Vierailija
6/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Pitää vissiin itsekin poistua koko roskasovelluksesta...

Ei mua henk. koht. sureta se, että jollain toisella on tarjota paremmat muistamiset äidilleen, mutta mietin, miltä esim. omasta äidistäni tuntuu katsella noita superpäivityksi? Onko pettynyt omaan lapseensa?

Rakastan kuitenkin häntä ja toivon, että se ajatus välittyy kaikesta huolimatta.

T. ap

Vierailija
7/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eix vauva ole soneaaa?

Vierailija
8/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan ole nähnyt niitä kilpailuina. Vaan äidit aivan innoissaan laittaa, että kattokaas mä sain tätä ja tätä. En ollenkaan epäile, ettei suurimmalla osalla pitäisi paikkansa. Mä kuitenkin tunnen ne ihmiset ja näkisin samat asiat, jos kävisin kylässä tässä vaikka huomenna.

Jos niistä joku mielensäpahoittaa, niin ehkä pitäisi sitten miettiä itsensä kautta, että miksi mielipahoittui? Samoin miksi näkee ne kilpailuina, jos koulussa on tehty kortteja ja lapsi on kukkia kerännyt.

Vierailija
9/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa joten tuo on onneksi vierasta. Äitini on kuollut ja sain kotona pientä muistamisesta.

Vierailija
10/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hävitty tää peli..

Vierailija
11/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä vaan ole nähnyt niitä kilpailuina. Vaan äidit aivan innoissaan laittaa, että kattokaas mä sain tätä ja tätä. En ollenkaan epäile, ettei suurimmalla osalla pitäisi paikkansa. Mä kuitenkin tunnen ne ihmiset ja näkisin samat asiat, jos kävisin kylässä tässä vaikka huomenna.

Jos niistä joku mielensäpahoittaa, niin ehkä pitäisi sitten miettiä itsensä kautta, että miksi mielipahoittui? Samoin miksi näkee ne kilpailuina, jos koulussa on tehty kortteja ja lapsi on kukkia kerännyt.

Itse en ymmärrä miksi aikuinen ihminen lähettää henkilökohtaisista lahjoistaan kuvia someen?

Teinikin jo ymmärtää ettei spämmi koko joululahjakasaansa someen.

Vierailija
12/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksi aikuinen ihminen lähettää henkilökohtaisista lahjoistaan kuvia someen?

Koska haluavat jakaa onnensa ja levittää kivaa mieltä. Sama asiahan se on kun käydään kylässä, niin katsellaan ne lomakuvat tai missä nyt milloinkin on käyty. Jaetaan asioita ihmisten kesken, kerrotaan kuulumisia.

Aivan tavallista kanssa käymistä.

Vierailija
13/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi kaikesta kauniista tehdään kilpavarustelua (joulut, äitien- ja isänpäivät yms.)"

Siksi koska some ei ole mitään muuta kuin kilpailua. Se on kuin tietokone peli, jota pelataan kuvilla ja siitä kenellä on kiinnostavin elämä.  Pisteitä saa tykkäyksistä ja kommenteista. 

Herätkää ihmiset! Miksi altistatte itseänne tuollaiselle?  Älkää pelatko jos ette ymmärrä peliä.

Netflixin Black Mirror sarjan  Nosedive- jakso alkaa koko ajan muuttumaan realistisemmaksi ajatukseksi.  Jaksossa siis eletään maailmassa, jossa ihmisiä pisteytetään jokaisen kanssakäymisen perusteella ihmisten kohdatessa toisensa. Näillä sosioekonomisilla statuspisteillä voi sitten esimerkiksi saada vaikka lainan pankista.

Vierailija
14/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluavat jakaa onnensa ja levittää kivaa mieltä. Sama asiahan se on kun käydään kylässä, niin katsellaan ne lomakuvat tai missä nyt milloinkin on käyty. Jaetaan asioita ihmisten kesken, kerrotaan kuulumisia.

Aivan tavallista kanssa käymistä.

Sehän on joo se varsinainen idea, mutta kuinka monelle tulee paineita saada sinne someen yhä parempia ja parempia saavutuksia?  Tältä asialta voi helposti sulkea silmänsä halutessaan ja uskotella jotain muuta, mutta tällaiset sosiaaliset toimet, ilman varsinaisia sääntöjä, tapaavat mennä sekasorroksi jossain kohtaa. Ja vielä sillä tavalla ettei kukaan osaa kyseenalaistaa niitä enää, koska kaikki tapahtuu pikkuhiljaa.

Vierailija
15/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

avavav kirjoitti:

eix vauva ole soneaaa?

Onhan tämäkin, mutta täällä ollaan anonyyminä, ei tule paineita.

Vierailija
16/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netflixin Black Mirror sarjan  Nosedive- jakso alkaa koko ajan muuttumaan realistisemmaksi ajatukseksi.  Jaksossa siis eletään maailmassa, jossa ihmisiä pisteytetään jokaisen kanssakäymisen perusteella ihmisten kohdatessa toisensa. Näillä sosioekonomisilla statuspisteillä voi sitten esimerkiksi saada vaikka lainan pankista.

Nykyään esimerkiksi Linkedin tai ylipäätään mikä tahansa paikka, johon voi koostaa elämästään ja itsestään kuvia, on jo sellainen alusta, jossa kerätään statuspisteitä. Näillä sitten voi saada työpaikan. Ne, jotka jäävät tämän ulkopuolelle ovat roskaa. 

Vaikka en täysin tunne missä kohtaa tässä ollaan menossa, mutta huimaa vauhtia ainakin tuota Nosediven kaltaista todellisuutta kohti. Ilman, että kukaan on estelemässä. 

Vierailija
17/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonpedissä on hyvä jakso totuudesta somem takaa:

Vierailija
18/18 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivä on kaupallinen juhla. Parhaat lahjat ovat ilmaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän