Torin annetaan-ilmoitukset
joissa vaaditaan annetaan-tavarasta tiettyjä kahvipapuja, tiettyjä välipalakeksejä, tiettyä kissanruokaa, tiettyä vessapaperia.
Miksei vain hinnoittele tuotetta normaalisti?
Kommentit (12)
Mielestäni ylläpito saisi siivota noita vaikka jonkin algoritmin avulla. Sitä ei saisi hyväksyä annetaan-osastolle, jos vaaditaan vastineeksi jotain.
Niin, tulee pula-aika mieleen. Ja sota-aika ja jauho- sun muut kupongit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos jotkut haluaa harrastaa vaihdantataloutta?
Se on ihan ok, mutta ilmoitus kuuluisi myydään-osioon ja hinnaksi tulisi se vaadittu kahvipaketti, keksipaketti tms.
No eihän siellä voi laittaa hinnaksi kuin numeroita.
Isompi vaiva mennä etsimään ja ostamaan kaupasta joku tietty juttu kuin antaa käteistä tai maksaa MB. Naurettavaa laittaa annetaan palstalle jos haluaa vastiketta.
Laitoin itse yhden jutun annetaan-palstalle, enkä todellakaan pyytänyt mitään.
Hakija toi kuitenkin tavaraa noutaessaan suklaalevyn.
Otin sen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No minusta on ok pyytää vaihtolahjaksi kahvipaketti, vessapaperia tms mutta se että tilataan tiettyä tietynmerkkistä välipalakeksiä jota saa vain S-kaupoista niin alkaa olla liian työlästä. Varsinkin kun samaan aikaan ilmoitetaan että haku asap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta on ok pyytää vaihtolahjaksi kahvipaketti, vessapaperia tms mutta se että tilataan tiettyä tietynmerkkistä välipalakeksiä jota saa vain S-kaupoista niin alkaa olla liian työlästä. Varsinkin kun samaan aikaan ilmoitetaan että haku asap.
Vaikket pyytäisi mitään tiettyä, ei se silti ole antamista. Ilmoituksesi on kaupankäyntiä, koska haluat vastineeksi jotain. Eli kuuluu merkitä kategoriaan "myydään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikket pyytäisi mitään tiettyä, ei se silti ole antamista. Ilmoituksesi on kaupankäyntiä, koska haluat vastineeksi jotain. Eli kuuluu merkitä kategoriaan "myydään".
Pitäis olla kategoria "Vaihdetaan"
Mä vilkaisen nykyään aina tekstiosiota ensin ja hyppään yli mikäli vastiketta pyydetään.
Olen kirjoittanut tästä ennenkin mutta nyt en enää muista tarkalleen kyseistä ilmoitusta. Joka tapauksessa siinä pyydettiin jotain kolme kiloa kahvipapuja! Hinta noin 30 euroa. Että ei vähä mitään. Tuotteena risa sähkötarvike tms.
Minä kartan näitä ilmoituksia, koska on vähän liikaa vaivaa käydä erikseen kaupassa ostamassa joku hitsin elintarvike tälle "antajalle". Olisin kyllä voinut maksaa saman summan, mutta en tee toisten kauppaostoksia heidän puolestaan. 🙄