Onko sinulle joskus ollut merkitystä sillä että miltä joku toinen ihminen näyttää?
Minkälaisessa tilanteessa toisen ihmisen ulkonäöllä on ollut sinulle merkitystä? Töissä? Harrastuksessa? Vai missä? Mitä merkitystä sillä ulkonäöllä on ollut?
Kommentit (24)
Eipä ole ollut merkitystä – ei ole edelleenkään. Mutta olenkin sokea, joten tällaiset asiat ovat vähämerkityksisiä.
Kyllä ihmist kertovat ulkonäöllään asioita ja niillä on merkitystä minulle.
Kun joku tatuoi hakaristin tai numerosarjan naamaana, niin kyllä, se kertoo minulle, että meillä ei ole mitään yhteistä ja että tuo toinen on niin täynnä vihaa että on todennäköisesti vaarallinen. Otan se huomioon.
Kun joku pitää uskonnollisia tunnuksia, se kertoo hänen uskonnostaan ja siitä, että hänelle se uskonto on sellainen, joka vaikutta hänen ja hänen ympäristönsä suhteisiin. Silloin se vaikuttaa meidänkin suhteeseemme. Otan sen huomioon.
Kun joku pitää virkapukua, työvaatetta ja uniformua, hän on tietysä asemassa ja hånen on käytäydyttävä siinä tietyllä tavalla muitw kohtqan. Otan sen huomioon.
Joten ihmisten ulkonäölä on minulle väliä joka päiväisessä elämässäni. Enhän ole idiootti.
Sillä, ovatko he kauniita, tyylikkäitä hoikkia tms vai eivät ei ole väliä. Mutta sillä on, mitä ilmaisuvalintoja he ulkonäöllään tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdemielessä valitettavasti töpsähti juttu sellaiseen kohdallani, että toinen oli aika reippaasti ylipainoinen. En vaan yksinkertaisesti tuntenut häntä kohtaan muuta kuin kaverillisia fiiliksiä, vaikka mukava olikin. Senkin kokenut, että ulkoisesti hyvännäköinen olikin henkisesti vähemmän mukava, mutta eipä se nyt valitettavasti mieltymyksiäni kuitenkaan muuta.
kunhan muistaa jokainen sinne peiliin itsekin katsoa..joskus ne omat odotukset ovat liian korkealla itseensä nähden ja sitten ihmetellään miksi ei kukaan tykästy
Parisuhdetta valitessani en halunnut bodaria tai yltiö terveintoilijaa, enkä myöskään urheilijaa, jonka aika menee pääsääntöisesti tavoitteeseen pääsemiseen. Halusin toteuttaa elämässäni myös omia haaveita.
Mutta kyllä keho paljastaa myös päihteiden käyttäjän, hygienian puutteen huonoista hampaista sekä sipsi-kaljadiettaajan.
Kun itse nauttii kotimaassa retkeilystä ja satunnaisista ulkomaan matkoista sekä yhteisestä ajan vietosta yhdessä ruokaa tehden, sitä ei valitse työnarkomaania, ammattiurheilijaa tai henkilöä, kenen mielestä naisen kuuluu tehdä ruoka kotona. Yleensä ulkonäkö paljastaa yli kolmekymppisellä elintavat, eli puhuuko henkilö totta jakaessaan samat haaveet parisuhteesta.