Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on parsaa. Laitanko siis vain öljyä pannulle ja paistan niitä vähän käännellen muutaman minuutin?

Vierailija
08.05.2022 |

En ole koskaan tehnyt.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliiviöljy vai oivariini mieluummin? ap

Vierailija
2/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä ensin tasan 180 sekuntia. Sitten melko kuumalle paistinpannulle jossa oliiviöljyä ja valkosipulia. Siinä minuutti molemmin puolin, päälle suola ja mustapippuri. Ääntä kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni 225, 8-10 min. Hieman oliiviöljyä, voita, pippuria ja suolaa mukaan uuniin. Halutessasi myös parmesania. Uunin jälkeen sitruunamehua päälle ja heti tarjolle.

Vierailija
4/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kypsentänyt keittämällä. Kattilaan vettä ja suolaa ja keittoaika noin muutama minuutti. Ei ihan pehmeäksi.

Vierailija
5/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niin. Jos sulla on pekonia, kääri parsat siihen, sipaise öljyä päihin ja lykkää uuniin ja paista niin että pekoni rapeutuu. Todella hyvää.

Vierailija
6/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsensin uunissa. Vähän suolaa ja öljyä ja 200 astetta n. 15 min. Tuli muutes hyvän makuisia.

Vierailija
7/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsauta kuivat alaosat pois. Kuori ohuelti jäljelle jäävä alaosa.

Voit paistaa pari minuuttia per puoli, voi-oliiviöljuseos on paras. Uunissa paahtaminen myös hyvä ohje ja miksei keittäminenkin.

Voita, sitruunaa ja suolaa päälle.

Vierailija
8/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee erikoisen hajuista parsapissaa. Vain 40 prosenttia ihmisistä haistaa sen. Meillä minä haistan, mies ei.

Vierailija
9/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa tulee hyvä, mutta kannattaa laittaa astiaan tai syvään peltiin. Itse laitoin hölmöyksissäni matalaan peltiin ja voita tippui uuniin pois ottamisen yhteydessä...

Vierailija
10/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuori ne ensin! Sitten voit höyryttää, keittää, paistaa tai grillaa tai ihan mitä tahansa.

Vierailija
11/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ala osan mokkulan pois ja hiukan vetelet ohuesti kuoria pinnalta sitten kattilaan mikä on täynnä vettä.Keität kunnes pehmeitä jotkut tykkää tosi pehmeistä lötköistä ja sitten valuutat vettä pois ja lautaselle mihin laitat päälle voita mikä sulaa siihen.Tai valmis pussikastike bernaisekastike päälle.Voi kyllä riittää.Tämä kukan alku käy ruokana kuten peruna mutta peruna on parempaa.Nythän alkaa saada uusia perunoita ja nekin maistuu voin kanssa.Mieti mitä kasveja voi nyt keväällä kylvää kukkapurkkiin tai maahan.

Vierailija
12/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka niin. Jos sulla on pekonia, kääri parsat siihen, sipaise öljyä päihin ja lykkää uuniin ja paista niin että pekoni rapeutuu. Todella hyvää.

Sit maistuu pekoniile ei parsalle

Vierailija
13/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta riittävän ohuita, niin ei tarvitse kuoria. Ainoastaan noin kolmasosa tyvestä pois. Oletan että kysymys koski vihreää parsaa.

Vierailija
14/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla rahalla saa vaikka palan lohta kaupassa ja sen laittaa uunissa tai kalakeitto aineet.Lohipala laitetaan alaspäin uunissa nahka ylös,sitten kun valmis nahka irtoaa helposti siitä.

Vierailija
15/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit paistaa pari minuuttia per puoli, voi-oliiviöljuseos on paras. Uunissa paahtaminen myös hyvä ohje ja miksei keittäminenkin.

Paistetaanko voimakkaalla lämmöllä vai keskilämmöllä? ap

Vierailija
16/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tulee erikoisen hajuista parsapissaa. Vain 40 prosenttia ihmisistä haistaa sen. Meillä minä haistan, mies ei.

Ei taida olla haistamisesta kyse vaan siitä, että joillekin tulee se parsapissa ja joillekin ei. Vai oletko haistellut toistenkin pissoja? 

Vierailija
17/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit maistuu pekoniile ei parsalle

Ei vaan maistuu molemmat, ja ne käy todella hyvin yhteen.

Vierailija
18/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla haistamisesta kyse vaan siitä, että joillekin tulee se parsapissa ja joillekin ei. Vai oletko haistellut toistenkin pissoja? 

Luepa tuosta. Kyse on haistamisen eroista.

https://www.terve.fi/artikkelit/tuliko-parsapissa-vain-osa-ihmisista-ha…

Vierailija
19/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa tuosta. Kyse on haistamisen eroista.

https://www.terve.fi/artikkelit/tuliko-parsapissa-vain-osa-ihmisista-ha…

Okei, kiitos oikaisusta. 

Vierailija
20/25 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistetaanko voimakkaalla lämmöllä vai keskilämmöllä? ap

Itse paistaisin vähän vaille täydellä teholla. Makuasioita.