Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurista kuuluu puheensorina ja naurunräkätyskin läpi.

Vierailija
08.05.2022 |

Miten voi olla näin surkeaa 70-luvun talossa. Ottaa aivoon herätä yläkerran mölinään.
Minkä vuosikymmenen kämppään pitäisi muuttaa ettei kaikki kuulu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2005 rakennettu kaksitasoinen rivari ja yläkerrassa kuuluu kaikki seinien läpi. Ei voi edes pieraista omassa kodissaan miettimättä, että naapuri kuulee. Lemmenhetkien jälkeen ei kehtaa tervehtiä naapuria :D toki normaaleja nämä kaikki äänet ovat, mutta ihan kaikkea en haluaisi naapurin kanssa jakaa. Ja kyllä, koti on menossa vaihtoon.

Vierailija
2/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppään tulee tupakansavu. Laitoin isännöitsijälle valituksen. Kohta loppuu naapurin sauhuttelu vaikka väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mitään mistään. Talo on vuodelta -78

Vierailija
4/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kämppään tulee tupakansavu. Laitoin isännöitsijälle valituksen. Kohta loppuu naapurin sauhuttelu vaikka väkisin.

Kotonaan sisällä saa sauhutella niin paljon kuin huvittaa. Et saa väkisin loppumaan.

Vierailija
5/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

karsi avnamma karsi!

Vierailija
6/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu se on uudemmissakin taloissa. Asuntorakentajat ovat saaneet brändättyä termin "normaalit elämisen äänet" niin ei tarvitse mitään äänieristystä taloihin laittaa

Vierailija
7/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ihminen, joka näistä tietää, ja sanoi naapurista kuuluvasta jatkuvasta messuamisesta, aivan kuin siellä olisi aina joku kiihkohurmoksellinen kokous, vaikka jutut on kyllä kuin sieltä alakerrasta, eikä taivaasta, että ilmeisesti puuttuu ilmanvaihdosta äänieriste. Että ei sen äänen kuuluisi tolleen kuulua.

Itse en tiedä rakentamisesta mitään, että en tiedä onko ilmanvaihtokanavissa oikeasti jotain äänieristeitä. Ilmanvaihtokanavasta kuului kyllä kaapimisen ääntä ja naapurista hurrausta, kun ei oltu kauaakaan asuttu. 

Pakko pitää aina jotain laitteita päällä, että saa peitettyä sitä vähäjärkistä huutoa. 

PS. Siis muutkin kuulevat sen.

Vierailija
8/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika. Mitäs muutitte noin kurjaan kämppään. Muuttakaa pois.

Vierailija
9/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tirvasemassa lärviin, kyllä hymy ja kutkatus hyytyy. Opeta kerrostaloelämään, siellä ei riemuita.

Vierailija
10/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä Heka vuokratalossa sama asia. Tupakoivat liesitulettimen alla.Joka on näissä vuokrataloissa feikki.Putki lisituletimen alla mene keskusilmastointin ja sieltä leviää jokaisen asinton.KuinnSama Wc tupakoitisijat.Hirveä haju Wc. Kun tulee sieltä ilmastoinista. Rapun kun astuu röki haisee kanssa.Tulee postilukusta läpi rapuun ja koktailina kissan kusen hajut.

Vierailija
11/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sotien jälkeen rakennettu hirveitä lääviä ja asumisviihtyvyyteen on kiinnitetty vasta viime vuosina huomiota. Harmi vain, että rakentamislaatu on viime vuosina vaihdellut ulkomaisen työvoiman vuoksi ja ei voi koskaan tietää mitä saa kun kaupoille lähtee.

Tämän vuoksi olen ihmetellyt Suoimen asuntojen hintoja. Ainakin kaikki 60-70-lukujen asunnot pitäisi purkaa ja rakentaa nykyaikainen talo tilalle. Osa 80-90-luvun asunnoista myös pitäisi purkaa kehnon laadun vuoksi.

Itse asun 60-luvun asunnossa ja tässä on kaikki ongemat äänestä ilmanvaihtoon.

Vierailija
12/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä Heka vuokratalossa sama asia. Tupakoivat liesitulettimen alla.Joka on näissä vuokrataloissa feikki.Putki lisituletimen alla mene keskusilmastointin ja sieltä leviää jokaisen asinton.KuinnSama Wc tupakoitisijat.Hirveä haju Wc. Kun tulee sieltä ilmastoinista. Rapun kun astuu röki haisee kanssa.Tulee postilukusta läpi rapuun ja koktailina kissan kusen hajut.

Miksi olet äitienpäivän aamuna kännissä?

Vierailija
13/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuuluu, vaikka talo on aivan uusi. Sanatarkkaa saa selville mistä naapuri puhuu, ahdistavaa. Tekee mieli muuttaa.

Vierailija
14/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liesituuletin on laittomasti asennettu, sen saa liittää vain ilmanvaihdon poistoputkeen, joka ei ole yhteydessä muihin asuntoihin.

Vierailija
15/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta taloyhtiöltä! Välittömiä ja lu9ntevia kohtaamisia arjessa. Sieltähän voi roskakatoksesta löytyä puliukko, jolta saa rajun hetken.

Vierailija
16/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistelin paukustain

Ja savukkeita etsin mä laukustain.

Sä annoit tulta sen varjolla,

Nyt että oisi seurani tarjolla.

Me tanssittiin

Ja sä vallattomaan leikkiin tempaisitkin mukaan mun.

Kyllä tätä lisää tahtoo kanssasi sun.

Anna rakas villi sekä raju hetki.

Anna rakas.

Anna rakas, mä tahdon tuntea niin.

Anna rakas vallatonta kosketusta.

Anna rakas.

Vie mut rakas nyt uniin satumaisiin.

Mieltäni viihdyttää

Ja tahdon kanssas vauhtia kiihdyttää.

Me ollaan kuumana leikistä,

En edes piittaa kasvoni meikistä.

Ja toivon vain,

Että myöskin sinä tunnet intohimon suloisen.

Silloin olen rakkaudesta iloinen.

Anna rakas.

Anna rakas.

Anna rakas.

Anna rakas.

Anna rakas.

Anna rakas vallatonta kosketusta

Vierailija
17/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonaan sisällä saa sauhutella niin paljon kuin huvittaa. Et saa väkisin loppumaan.

Turhaan te alapeukutatte, tupakointia ei voi talossa jälkikäteen kieltää asukkailta.

Yrittäkää niin opitte jotain.

En itse polta.

Vierailija
18/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun 1995 rakennetussa rivarissa, minulla on päätyasunto. Mitään ei koskaan kuulu ja ilmanvaihto on jokaisella ihan oma. Tässä on ihana eläkeläisen asua, kaikki hoituu ja on isohko oma piha kuitenkin.

Vierailija
19/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen asuntoni on 1955 rakennetussa kerrostalossa ja täällä ihan sama homma, kaikki kuuluu seinien läpi mitä naapurissa touhutaan. Ihan normipuhekin jos sattuvat olemaan väliseinän lähellä. Muussa tapauksessa puhe kuuluu sellaisena muminana, josta ei erota sanoja. Tätä ennen asuin -92 valmistuneessa talossa ja siellä oli melkeinpä vielä kehnompi ääni"eristys" kuin tässä. Ihan sattuman kauppaa että millaisen kämpän saat kun allekirjoitat vuokrasopimuksen. 

Vierailija
20/22 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2005 rakennettu kaksitasoinen rivari ja yläkerrassa kuuluu kaikki seinien läpi. Ei voi edes pieraista omassa kodissaan miettimättä, että naapuri kuulee. Lemmenhetkien jälkeen ei kehtaa tervehtiä naapuria :D toki normaaleja nämä kaikki äänet ovat, mutta ihan kaikkea en haluaisi naapurin kanssa jakaa. Ja kyllä, koti on menossa vaihtoon.

Jos lemmenhetket aiheuttavat sinussa häpeää niin miksi et sitten kiellä isääsi käymästä luonasi tai vaihtoehtoisesti miksi ette lemmiskele isäsi luona?