Kesä alkaa vasta kesäkuun puolivälissä
Tästä on tulossa pitkä kevät, tarkoittaa viileitä ja tuulisia päiviä. Sadetta on muutama päivä, joten kyllä ulkoilukelit ovat hyvät, kunhan niitä tuulenpitäviä vaatteita pitää.
Kesä alkaa vasta kesäkuun 13-15 päivän tienoilla, kun uusi kuu syntyy. Silloin päästään vasta 20 asteen yläpuolelle. Tässä välissä on toukokuun loppupuolella 5-7 päivää kesäistä, mutta vain hetkellisesti, sitten taas viilenee. Eli malttia niiden kesälomasuunnitelmien kanssa.
Kommentit (21)
Mutta alkaa olla ohi kesäkuun puolivälissä. Päivä alkaa lyhentyä ja tulla syksy. Heinäkuun lopulla jo puut alkavat kellastua.
Ihan samantekevää milloin alkaa mutta minusta tuntuu kesältä sitten kun on lehdet puhjenneet ja vihreää.
Vähän yli kuukauden tuntuu olevan myöhässä etelä-suomen kevät. Nyt on sellainen huhtikuun alun ilma ollut ja ei vieläkään viherrä kunnolla.
Hyvä, en kaipaakaan niitä viime heinäkuun tappohelteitä. Viileässä on paljon mukavampi puuhastella mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli kuukauden tuntuu olevan myöhässä etelä-suomen kevät. Nyt on sellainen huhtikuun alun ilma ollut ja ei vieläkään viherrä kunnolla.
Maailman tiukimmat ilmastotoimet tosiaan purevat Suomessa. Kovin talvi 30 vuoteen ja kesä jää ennätyksellisen lyhyeksi, mikäli sitä tulee ollenkaan. Kannattaisi intialaisten ottaa mallia jos heillä on muka mielestään liiankin lämmintä.
Vihreä siirtymä on onnistunut Suomessa. Ilmasto on palautunut normaaliksi.
Kiitos Marinin hallitus!
Viime vuonna alkoi toukokuun puolesta välistä ja loppui heinäkuun loppuun. Ehkä nyt sitten kestää koko elokuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman tiukimmat ilmastotoimet tosiaan purevat Suomessa. Kovin talvi 30 vuoteen ja kesä jää ennätyksellisen lyhyeksi, mikäli sitä tulee ollenkaan. Kannattaisi intialaisten ottaa mallia jos heillä on muka mielestään liiankin lämmintä.
Missä päin oli kovin talvi 30 vuoteen? Tänä vuonna ei ollut edes kunnon pakkasia.
Entäs yölämpötilat? Terminen kesä alkaa, kun vuorokauden keskilämpötila on virallisesti 10-20 celsiusastetta eikä tohon termosen kesän viralliseen määritelmään vissiin lasketa vielä yhden vuorokauden termistä kesää.
Mä uskon kesään sitten jos ilma lämpenee. Nyppii nämä pitkään jatkuneet kylmät kelit.
Toivottavasti ensi kesänä vältytään helteiltä. Olisi kiva ulkoillakin lomalla, eikä istua tuulettajan vieressä sisällä.
Kyllä se mulle sopii. Mun kesäloma alkaa 13.6. ja kunhan sitten on lämmintä, niin se riittää mulle.
Katson 10 vuorokauden ennustetta niin aika kylmää. Ei sentään yöpakkasia. Korkeimmat pävän lämmöt vaivaset 8 astetta. Lämpenisi nyt sen verran että aamulla tarkenisi ilman pipoa. Vanha hippi haluaa kaljuntuvan sängen liehumaan lämpöisessä tuulessa.
Piti tämäkin kokea kun karvat on pidemmät kuin hiukset. Ei oo vattu reilua. Vanha tahtoo lämpöä. En kehtaa sanoa kuinka kiku kutistuu kylmässä. Tarvin ihan oikeesti lämpöä.
Heinäkuun alussa Suomen ylle jumiutuu kuukauden kestävä käristyskupoli ja tuona aikana päivälämpötilat pysyttelevät +27 yläpuolella. Kansalaiset nauttivat kunnon kesäsäästä poislukien pieni äänekäs marginaalivähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samantekevää milloin alkaa mutta minusta tuntuu kesältä sitten kun on lehdet puhjenneet ja vihreää.
Sama asia. Koivut ovat lehdissä jo suuret. leskenlehdet,voikukat, valkovuokot esillä maastossa ja västäräkki saapunut jo. Ei säästä kukaan voi ennustaa ,vai onko ennustajan työt loppunet ja tällä ennustetaan?Kyllä luonto itse näyttää ilmansaasteista huolimatta, mikä ajan jakso on Ja viimeistää alma-nakka!
Siitä viikon kuluttua kesä onkin jo puolivälissä ja kääntyy kohti syksyä kun päivä alkaa lyhetä.