Kun sä istut ruokapöydässä miestäsi vastapäätä
ja tajuat että haluat pois tästä avioliitosta.
20 v liittoa takana ja lapset aikuisia. Tottakai kaikki muuttuu mutta en voi elää niin ettei kenellekään tule paha mieli ja lapsilla on oikea joulu.
Olen ollut jotenkin vähän vääränlainen. Parisuhteessa kaikki on aina mennyt minun edelleni; työ, lapset, kaverit, luottamustoimet, kaverit.
No, tähän on tultu.
Kommentit (26)
Ero oli hyvä päätös. Nyt istun vastapäätä miestä, joka ei ota päähän. Jo 8 vuotta. Exän kanssa asiat alkoi mennä alamäkeä kahden vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei suoranaisesti kuulu tähän kastiin, mutta minä en ikinä opi ymmärtämään, että miksi niin usein mennään naimisiin ihmisen kanssa joka silti hyvin nopeasti osoittautuu, ettei ole oikeanlainen. Nykyään huomattava osa avioliitoista on ohi jo ennen viittä avioliittovuotta. Siis mitä vîttua...
Miksi liiton pitäisi edes kestää koko elämän? Avioliitto on perua niiltä ajoilta kun ihminen eli keskimäärin noin nelikymppiseksi. Ja niiltä ajoilta kun naisilla ei ollut omaa pankkitiliä, paitsi jos oli joku onnekas perijätär.
Mutta miksi pitää mennä naimisiin, jos liitolla ei tarvetta/tarkoitusta jatkua pitempään.
Alussahan voi olla tarkoitus. Mutta molemmat voi muuttua 20 vuodessa. Näet sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei suoranaisesti kuulu tähän kastiin, mutta minä en ikinä opi ymmärtämään, että miksi niin usein mennään naimisiin ihmisen kanssa joka silti hyvin nopeasti osoittautuu, ettei ole oikeanlainen. Nykyään huomattava osa avioliitoista on ohi jo ennen viittä avioliittovuotta. Siis mitä vîttua...
Niin, en kuulu tähän kastiin.
Itselläni varmaan keski-ikä ja vaihdevuodet. Ei vaan huvita enää kun teen kaiken ihan pikkuisen väärin. Pukeudun, ajan autoa, naurankin muuten vittumaisesti.
Kunnioitus onkin pitkän liiton salaisuus. Teillä se selkeästi on mennyt.
Tämä ei ole minulle ajankohtainen tilanne, mutta olisi mukava kuulla mitä unelmia olet eron jälkeen saanut toteutettua, miten elämäsi on parantunut ja miksi et ole voinut suhteesi aikana toteuttaa omia toiveitasi.
Mutta miksi pitää mennä naimisiin, jos liitolla ei tarvetta/tarkoitusta jatkua pitempään.