Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osaisko kukaan neuvoa/samassa tilanteessa olevia

09.10.2006 |

Heippa!

Kysyisin täältä muilta neuvoa..jos joku tietäis..tai vois antaa jotain hyviä vinkkejä..

Ollaan miehen kanssa yritetty yli vuosi esikoista, mutta sitä ei vaan kuulu.

Olen käynyt gynellä säännöllisesti.periaatteessa mitään " vikaa" ei ole musta löytynyt.ensimmäisellä kerralla gyne sanoi että mulla saattais olla endo..no sitten myöhemmin kävin kesällä, niin se sano että on ehkä pco..lääkkeeksi sain metformiinin, mutta en ole sitä kumminkaan vielä aloittanut syömään.työvuorot kun on sellasia, ettei oikeen ole 2 vapaapäivää peräkkäin, kun kuulemma saattaa aiheuttaa aikamoisia sivuoireita.ja ilmeisesti se pitäis aloittaa kierron ekanapäivänä..?

olen hieman ylipainoinen, mikä ehkä saattaa vaikuttaa ettei tärppää niin helposti, ja se että olen polttanut vuosia.

Kysyisin nyt neuvoja että mitä tässä kannattais oikeen tehdä?

niin ja kierrot on ollut aina epäsäännölliset..viimeks kyllä ollu 27,28 ja viimekierto 33 päivää..luulis että silloin kumminkin on ovulaatio..

mies ei ole käynyt vielä simppatesteissä..mutta eiköhän sekin ole kohta edessä.

Onko ketään samassa tilanteessa?

osaako kukaan antaa mitään vinkkejä, miten voisi raskautua..?

kiitos jo etukäteen vastanneille =)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

metformiini on 2-tyypin diabeteksen hoidossa käytettävä lääke, ja sitä käytetään yleisesti PCO-potilaiden hoidossa.

sen tarkoituksena on tasata kieroa, helpottaa ovulaation sujumista jne.

ei ole väliä minä kierron päivänä sen aloittaa, mutta se saattaa pistää mahan sekaisin alussa, että ei kannata minnekkään reisuun suunnitella menevänsä parina ekana päivänä.

niin, pco on jollain tapaa myös insuliiniperäinen vaiva, sen lisäksi, että se ilmenee munasarjoissa.

metuja pitää vaan syödä aika pitkään, ennen kuin niistä alkaa olla hyötyä, joten kannattaisi aloittaa, eikä panttailla niitä kaapissa.. =)

käys kurkkaamassa PCO-plikkojen pinoa, josko siellä olis metuja syöviä pco-ttaria paikalla. tai googleta metformiini, ja pco.

-ennis- ja sntti rv20+2

Vierailija
2/2 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit gynesi arvailleen vuorotellen endon ja pcon kanssa... Suositushan on, että noin vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa hakeutua tutkimuksiin, ja minä tässä yhteydessä tarkoitan lapsettomuustutkimuksia, joko kunnallisessa lähetteellä tai yksityisellä. Tutkimuksissa kartoitetaan sekä sinun että miehen taustat, naisella siis perustutkimus, munatorvien aukiolotutkimus, kierronkartoitus (verikokeet: progesteron ja prolaktiini), olikohan muita; miehelle siemennesteanalyysi, tästä yleensä ekana lähdetään liikkeelle, koska se on helpoin. Tulosten perusteella lääkäri tekee omat johtopäätöksensä ja alkaa hoitamaan teitä sopivimmalla mahdollisella tavalla. Perusgynet, osaakohan ne nyt ihan parhaiten kuitenkaan hoitaa, näissä asioissa tarvitaan aika erikoistunutta ammattitaitoa. Voi tietysti olla hyviäkin gynejä jotka on perehtyneet näihin lapsettomuusasioihin.

Niin ja vielä se tärkein: heitä tupakka pois! Mies myös, jos hänkin sauhuttelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla