Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on aika katsoa peiliin jokaisen. Niin usein on tämä sama asia ollut esillä aihevapaalla

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuspuolella EX-HAAHUISSA

vauvakuumepuolella kirjoittelin HAAHUISSA

lapsettomuuspuolella PCO-PLIKOISSA ja meneillään olevan hoidon mukaisissa hoitopinoissa (esim ivf/pas/icsi viikko23),

ja mielestäni minua on kohdeltu kaikkialla tasapuolisesti.

aika paljon riippuu omasta kirjoitusaktiivisuudesta, jonka myötä tutustuu muihin keskustelijoihin, ja siitä, että on laaja yhteinen aihe, kuten keskenmenot haahuissa, pco-plikoissa se pco, ja hoitopinossa ne hoidot.

kestää tietty aikansa, ennen kuin kunnolla tutustuu porukkaan, vallankin, jos on iso sakki.

ja vähän on kiinni ajankohdastakin. esim lapsettomuuspuolella on kesällä aika hiljaista, kun hoitopaikat on kiinni, eikä monella ole " täysi rähinä" päällä hoidoissa.

ikävää, että joku, tai jotkut ovat kokeneet jääneensä syrjään.

mutta kaikkia ei voi, eikä tarvitsekkaan miellyttää..

-e-

Vierailija
2/14 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe Vapaallahan voi mielin määrin haukkua, kun sen voi tehdä ilman nimeä.

En nyt voi kaikkien ns. porukoiden puolesta puhua, mutta missä " ryhmissä" itse olen ollut mukana niin ei siellä ole sorsittu ketään. Ja paljon paljon muustakin keskustellaan kuin vain siitä kuumeilusta tai odottamisesta.

Jokaisella on varmasti omassakin elämässään hetkiä, että puhuu vain omasta navastaan. Varsinkin jos jotain poikkeuksellista on sattunut. Mutta hyvässä porukassa kaikki ottavat kantaa toisten kuulumisiin. Ja kaipaillaan jotain henkilöä, josta ei ole vähään aikaan mitään kuulunut.

Ikävää, jos kaikki eivät koe näin. Tiedä sitten kenen pitäisi tässä tapauksessa katsoa peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että on vaikea nimimerkillä näistä asioista yrittää jutella täällä. Olenhan itsekin kokenut, että siitä ei hyvää seuraa. Itse asiassa alunperin juuri aihevapaalla luin tästä ilmiöstä ja ajattelin kokeilla. Ja tottahan se oli, vauvakuumepalstalla annettiin ymmärtää, että on tietyt luvalliset aiheet ja mielellään jossain ihme ketjussa. Näin oli myös muutama vuosi sitten, kun itse eri nimimerkillä yrittelin keskustelua viritellä. Joten ajat eivät ole muuttuneet. Mutta uskon, että parempaan mennään, kun uskalletaan ottaa asiat puheeksi ja nostaa kissat pöydälle ja ennenkaikkea sitkeästi yrittää vaan tunkea kenkää oven väliin. Niinhän minäkin teen. Hymyä huuleen kaikille!

Vierailija
4/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse aloittelit ketjuja muutaman päivässä vauvakuumepuolelle ja sait muutaman vastauksen. Ihan niin kuin suurin osa uusista/vanhoista, jotka sinne kirjoittavat.

Kukaan ei kieltänyt kirjoittamasta käsitöistä, vauvanhajusta, vaunuista ym. Monet yrittivät sinulle vastata, että se ei ole vielä monelle ajankohtaista, koska sitä lasta ei ole tai vauva-ajoista on jo ikuisuus ja siksi eivät sinulle vastaa.

Nyt on ihan turha yrittää syyllistää ihmisiä, jotka hyvässä hengessä kirjottelevat tänne.

Jos " pinot" eivät itselle sovi, niin ei voi mitään.

T. Jumppis vauvakuumeen haahuista

Vierailija
5/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä törmäsin tälläiseen kun palstalle aloin kirjottelemaan. Kirjoittelin vaan ahkerasti ja ilmottauduin pinoihin. Kyllä sitä sitten alkoi jo saamaan vastauksia kysymyksiinsä ja tunsi kuuluvansa porukkaan. Tai ehkä se johtui siitä, että tulin monelle vauvakuumelaiselle tutuksi, kun siellä tuli roikuttua tovi...

Vierailija
6/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä mun mielestä saa ihan hyvin vastauksia,enkä mä koe olevani mitään eliittiä jonka kysymyksiin jotenkin erityisesti vastattais..

Itse koetan vastata aina jos on aikaa ja tietoa,mutta omakin aika on rajallinen ,kun on monta lasta..

Tuo on nyt niin tollasta, vertaisinko vaikka BB:n sorella-tyylistä ruikutusta ,ihan oikeesti..

Vierailija
7/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuista saa vertaistukea! todella loistavaa että voi jutella ja jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa.

joka päivä joku alottaa keskustelun, apua olenko raskaana, limatulppa meni kauanko synnytykseen, kohdunsuu sormelle auki kauanko synnytykseen.

ehkä? ihmiset ei jaksa vastata aina uudestaan. olen huomannut että jos jollekkin vastaa " sellanen ketju on olemassa kun selaat sivuja taakse päin" , siitä loukkaannutaan.

helppo tänne oli tulla kirjottamaan ja jakamaan ajatuksia. kiitos marrasmuruille! <3

Vierailija
8/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole edes ajatellut tälläisia asioita !!! Tämä on vapaaehtoista, ja tätä ei voi mm. verrata ystävyyssuhteisiin vaan me todellakin kirjoitellaan ' nickeillä' ja ollaan ' internet' avaruudessa, joten järki käteen kaikille. Kurjaahan se on, jos ei saa tukea ihan norm. elämässä, ja kokee jotenkin jäävänsä palstoillakin jalkoihin, mutta ainakin itselleni tämä on mukavaa ajanvietettä ja kyllähän näiltä palstoilta myös saa kommenttia jos sitä haluaa. Yhdessä pinossa saattaa kirjoitella montakymmentä kirjoittajaa, joten ei siinä kaikki pääse eturiville niinhän se on oikeassa elämässäkin, toiset ovat tasolla 1, kun taas toiset tulevat heidän jälkeensä. Ja oma aktiivisuus aivan varmasti auttaa asiaan, jos kirjoittelee usein niin aivan varmasti saa tukea ja vastauksia kysymyksiinkin.

Kaikille hyvää syksyä ! t. emmi rv:t 16+

Vierailija
9/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanois että kuume-puolella on vain luvallisia aiheita. Kyllähän se on niin kun edellä mainittiin; ei suurinta osaa jaksa vielä kiinnosta vaunut, vauvantuoksut ym. jos ei omaa kääröä ole syliinsä saanut. Voi olla monelle kipeä paikka edes haaveilla moisesta, kun kuukausi toisensa jälkeen nega paukahtaa tikkuun.

Kyllä niissä " omissa" pinoissa puhutaan muustakin kun limoista ym. Ja samoin odotuspuolella (ja muuallakin). Keskustellaan päivän polttavista, tehdään galluppeja ja yritetään tutustua porukkaan. Ja mitä enemmän kirjoittelee sen tutummaksi pinot tulee. Ja näissä " omissa" pinoissa puhutaan aina niistä asioista enemmän, jotka sille ryhmälle on ajankohtaista, mun mielestä ihan loogista. Sitä vartenhan näitä eri aihepiirejä on perustettukin, jotta vois keskutella niistä asioista joihin otsikkokin viittaa.

Ainakin itse olen saanut tukea ja vastauksia kysymyksiini. Yritän itsekin vastailla mahd. monelle, mutta valitettavsasti aika (ja muisti) on rajallinen.

Syksyä kaikille ja rohkeasti kirjoittelemaan.

-m-

Vierailija
10/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kirjoittelen edelleen enkä ota kauheasti paineita. Tarkoitus oli osoittaa, että tämä sisäpiiri-ilmiö on huomattu. Siitä on monta kertaa ollut aloituksia. Kaikilla meillä on siis peiliin katsominen. Ei nyt tartte kenenkään heti loukkaantua.

Vierailija
11/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt puhuis mistään sisäpiiristä. Eikös se sama jos meet esim ekaa kertaa johonkin puistoon tms. Eihän kukaan heti ala juttelemaan kun vanhalle tutulle. Pitää saada tutustua ennenkun voi keskustella syvemmin.

Itse olen tässä muutaman vuoden sisällä muuttanut pari kertaa ja joutunut aina uudelleen hakemaan uudet ystävät. Vaikka olen lasten kanssa ollut liikenteessä (kerho tai puisto) ei minulle ole juteltu samoin kuin muille pitkään mukana olleille. En silti ole kokenut että muut ovat sisäpiiriä, he tuntevat toisensa paremmin. Niin kävi aikoinaan Vauva-palstallakin, en välttämättä heti saanut vastauksia, mutta itse kirjoittelin ja kommentoin ja pikkuhiljaa alkoi syntyä enemmän keskustelua. Ja aina on toivotettu tervetulleeksi missä pinossa nyt olen uutena sattunut kirjoittelemaan.

-m-

Vierailija
12/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...menettää. Mie ainaki katon ekaks haulla löytyskö asiaan liittyvää ketjua ja jos ei niin sit alotan uuden. Välillä saa kivasti vastauksia ja välillä ei...itekin välillä kirjotan enemmän ja välillä vähemmän. Itse en ainakaan oo kokenu et täällä ois sisään lämpiivää porukkaa...toivotaan, että jatkossa saat vastauksia kysymyksiisi etkä kokisi itseäsi ulkopuoliseksi. Kohta entistä vähemmän palstailemassa...kun työt kutsuvat ensi viikolla.

Mukavaa syksyä kaikille & ihanaa odotusaikaa odottajille!!

Hansuliini

Vierailija
13/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan tuolla vaikutusta reaktioihin? Mutta saithan nytkin ison pinon vastauksia! Erilaisiin ketjuihin pääsee kyllä mukaan, kun vaan menee. Vähitellen ihmisiin tutustuu ja on kiva jutella joskus nimenomaan pienemmän piirin kanssa, jossa ollaan tuttuja. Mutta en usko, että saa positiivisia vastauksia tai samanhenkisiä kavereita, jos antaa omissa viesteissään ymmärtää, että palstalla keskustelevat ihmiset ovat vähän tyhmiä ja keskustellut aiheet mielenkiinnottomia...

Vierailija
14/14 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvästi ihmettelen moista väitettä. Tuo ketju, jonka nyt tuohon nostin on suoraan av-palstalta kopsattu. Minun kirjoituksiani ei siinä siis ole. Halusin sen vain tänne näkyville, kun tämä palsta siinä mainitaan. En tiedä minkä verran tämän palstan väki käy av:lla lukemassa, joten olisi ehkä jäänyt sinne pimentoon. Parempi kai on on tällaiset jutut laittaa reilusti esille. Tosin sen olisi voinut tehdä ko ketjun kirjoittajakin.