Influenssa jyllää
Mitä oireita olette saaneet tänä keväänä influenssasta? Nythän se jyllää poikkeuksellisen myöhään .
Kommentit (9)
Opiskelijat saivat influenssaa vapun jälkeen. Yksi joutui päivystykseen ja sai positiivisen tuloksen. Siitä muut 40 asteen kuumeessa ja päänsärystä kärsivät ymmärtävät ettei ole enää kyse mistään kekkerien jälkeisestä krapulasta. Kyseisessä seurueessa oli noin 70 henkeä samassa ravintolassa muiden vapunviettäjien kanssa.
Olen saanut rokotteet. Ei ole ollut kuumetta. Rajut hengitytieoireet jotka helpottaneet mutta väsymystä hurja. Miehellä oli kuumetta. Kummallakin kova yskä joka jatkuu vieläkin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut rokotteet. Ei ole ollut kuumetta. Rajut hengitytieoireet jotka helpottaneet mutta väsymystä hurja. Miehellä oli kuumetta. Kummallakin kova yskä joka jatkuu vieläkin. -ap
Rokotuksesta on varmaan niin kauan, että influenssavirus on ehtinyt muuntua. Siitä huolimatta rokotus on antanut suojaa ja taudin lievempänä.
Rokotuksesta huolimatta saimme A-influenssan, minä ja 80+ äitini. Minua paleli yhden päivän niin että tärisin, kuumetta en mitannut mutta varmasti sitä oli. Sen jälkeen noin viikon väsytti ja yskitti. Äiti sairastui pahemmin ja joutui päivystyksen kautta keskussairaalaan, jossa hoitajan kertoman mukaan ei kävellyt eikä syönyt itse. Sieltä äiti ei kotiin enää palannut, vaan pääsi palvelutaloon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko testannut koronan? Meillä perheenjäsen 39 asteen kuumeessa ja "kova" kuiva yskä ja mietityttää.
Kuolleisuus nousee
https://twitter.com/ER_Korhola/status/1522301213705920513
Eija-Riitta Korhola (@ER_Korhola)
"Kun tiedät melkein kaiken kaikesta, niin käännyn puoleesi @lasleh . Sinulla on varmasti hyvä selitys sille, miksi Suomessa kuolee nyt käytännössä maailmanennätysmäärä ihmisiä koronaan vaikka olen lukenut, että rokotukset ovat tehokkaita ja estävät taudin vakavan muodon. "
No em tiedä miten edellinen viesti tähän liittyi koska minulla ei ole koronaa.
-ap
Onko ollut kovaa kuumetta ja päänsärkyä? Korona oli sikäli helppo, että oli vain vähän lämpöä ja päätä ei särkenyt. Muistan, kun olin influenssassa ja se oli kova tauti, kun oli kuumetta monta päivää 39-40 C ja päätä jomotti.