Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiperhosten häätäminen

Vierailija
07.05.2022 |

Asun vuonna 2015 rakennetussa paritalossa vuokralla (asunut vuoden) ja huomasin talvella että villavaatteisiini oli ilmestynyt reikiä. Nyt olen nähnyt useita kertoja koiperhosen eteisessä ja tänään löysin kuolleen perhosen sohvalta. Olen nyt muuttamassa uuteen omaan asuntoon ja pelkään, ettänuo koit tulevat mukana. En tiedä mistä nuo ovat alunperin tulleet. Mitä kannattaisi tehdä? Miten näistä pääsee eroon? Onko koin munat/toukat silmin havaittavissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytä joka nurkka sellaisella koiden hävitykseen tarkoitetulla suihkeella. Onnea matkaan, noista vittupäistä on vaikea päästä eroon

Vierailija
2/8 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta kodista ei sitten pidä ottaa juuri mitään mukaan uuteen kotiin ja tavarat pitää tuhota polttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla löytyi vain iso kasa munia korituolista. Toukkia ei näy. Eikä perhosia.

Näyttää kuin munat olisi ikivanhoja...

Korituoli on oikeasti minulle aarre.

Voiko olla tilanne et munakasat on ikuisuuden vanhoja. 

Olen ymmärtänyt et ne kuoriutuisi muutamassa päivässä, mutta ei täällä ole nyt viikkoihin tapahtunut mitään kuoriutumista.

Tuhoaako joku lämpötila munat?

(Vein korituolin heti parvekkeelle)

Vierailija
4/8 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastamalla vaatteita kolme viikkoa.

Vierailija
5/8 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostihan sen koin saa hävitettyä. Villavaatteet roskiin tai 60 asteinen pesu. Itse vielä sulkisin ne jätesäkkeihin tai kannellisiin muovilaatikoihin ja mukaan laventelia tai seetripuu nappuloita. 

Kattelin vielä googlella, että muutaman tunnin saunotus vähintään 80 asteessa myös tuhoaa niitä.

Sitten on Raidilla oman myrkkynsä.

Meillä löyty jauhokoisa ennen joulua. Silloin tehtiin tarpeettoman suuri joulusiivous, mutta tulipa keittiön kaapit ja varastot tyhjennettyä ja pestyä. Nyt on taas muutama perhonen lennellyt, eikä millään löydy, että mistä ne tulee. On niin vähän noita elintarvikkeitakin ja kaikki kannellisissa purkeissa ja purkit vielä muovilaatikoissa. 

Jonkun kaapin raioista vissiin tai jopa takaa.. :( Nyt yrittänyt etikkavettä suihkia ja laakerin lehtiä levitellä joka kaappiin. Jotka ovat yhä tyhjänä. Liesikin on pesty takaa kuukausittain. Ei näy mitään, eikä liesituulettimessa.

Vierailija
6/8 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/8 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on koita eikä esimerkiksi luteita. Koit on helppo hävittää, kaikki tekstiilit tuuletettava pakkasessa tai helteellä  auringonpaisteessa. 

Vierailija
8/8 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on kerrostalossa monenlaisistakin ötököistä. Ilmeisesti tulleet aina ilmnvaihtokanavia pitkin ja olleet jo vlmiina taloissa.

Kaikista olen selvinnyt, mutta siivoamisessa ja niiden hätistämisessä pitää olla tehokas ja nopea. Kaikki siivousteot olen tehnyt niin hyvin kuin mahdollista sen jälkeen kun olen heittänyt saastuneet vaatteet roskiin. Irrottanut mm listojakin ja hammasharjalla puhdistanut.

Kaikista päässyt eroon siivoamalla ja ilman myrkkyjä, mutta tarkka pitää olla ja tehdä kaikki vaiheet tarkasti ja monta kertaa.

Koiperhosten munat oli viheliäisimpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä