Tiedättekö 1970 lastenlevyn Iso mies ja keijukainen? Kenestä muusta se on tosi outo?
Olen mennyt ostamaan sen cd:nä lapselle, ja nyt hän kuuntelee sitä. Siitä tulee ihan outo fiilis, kadun, että olen ostanut sen hänelle.
Mielipiteitä?
Kommentit (13)
Ei kai siinä mitään isoa miestä kerrota olevan. Tarinankertoja eli laulaja nyt yleensä vain on mies.
Siihen aikaan ei vielä osattu pitää lasten seuraan hakeutuvia miehiä epäilyttävinä ja vaarallisina. Näin jälkikäteen ajateltuna 1970-luku oli aika viatonta aikaa.
Rakas lapsuuteni levy.
En kyllä ole hippi. Mutta ammattitaiteilija, ja kannatan myös vapaata seksiä, kunhan asianmukaiset keskustelut on käyty. Juu ja tietenkin olen panseksuaali :)
Veljeni on Kokoomuksen jäsen, pian 20 v naimisissa saman naisen kanssa ja hyväpalkkaisessa työssä.
Samaa levyä kuuntelimme kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään isoa miestä kerrota olevan. Tarinankertoja eli laulaja nyt yleensä vain on mies.
Kyllä siinä on nimenomaan iso mies.
Valtava jänis- laulussa poika tapaa eläimeksi pukeutuneen miehen ja menee tämän kanssa saunaan.
Isä ja Kyösti- kappaleesa leppoisasti keskustellaan lasten pieksämisestä.
Lapsena pidin Nummisen oudoista lauluista.
Sanoituksissaboli hauskaa absurdiutta ja tietysti laulutyyli uniikki.
Feija Åkerlund ei niinkään napannut.
Outoa minusta, että et kuunnellut mistään youtubesta levyä ennen kuin ostit sen lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan ei vielä osattu pitää lasten seuraan hakeutuvia miehiä epäilyttävinä ja vaarallisina. Näin jälkikäteen ajateltuna 1970-luku oli aika viatonta aikaa.
Niin, viatonta naiiveissa mielissä. Moni hyväksikäyttö jäi tuomitsematta.
En ole kuunnellut enkä oikeastaan haluakaan.
1980-luvun lapsena minulla kuitenkin on käsitys 70-luvun lastenkulttuurista. Oli outoja absurdeja lauluja, loruja ja kirjoja. Ehkä niillä yritettiin "avartaa" lasten mieliä, kannustaa luovuuteen ja vallitsevien käsitysten kyseenalaistamiseen. En tykännyt niistä lapsena enkä vieläkään arvosta sellaista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Olet kontaminoinut lapsen 70 luvun ajatusmaailmalla.
Siitä tulee nyt hippitaiteilija joka kannattaa vapaata seksiä.
Vankiseksiäkö sitte?
Faith kirjoitti:
En ole kuunnellut enkä oikeastaan haluakaan.
1980-luvun lapsena minulla kuitenkin on käsitys 70-luvun lastenkulttuurista. Oli outoja absurdeja lauluja, loruja ja kirjoja. Ehkä niillä yritettiin "avartaa" lasten mieliä, kannustaa luovuuteen ja vallitsevien käsitysten kyseenalaistamiseen. En tykännyt niistä lapsena enkä vieläkään arvosta sellaista.
Sovinnaisuus on sinua varten. Vierastatko sci-fiäkin?
Assburger kirjoitti:
Valtava jänis- laulussa poika tapaa eläimeksi pukeutuneen miehen ja menee tämän kanssa saunaan.
Isä ja Kyösti- kappaleesa leppoisasti keskustellaan lasten pieksämisestä.
Ovatko Gommi ja Pommi TURREJA 😳😱
Olet kontaminoinut lapsen 70 luvun ajatusmaailmalla.
Siitä tulee nyt hippitaiteilija joka kannattaa vapaata seksiä.