Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SSRI-lääkkeiden vaikutus pysyvästi haluihin

Vierailija
06.05.2022 |

Tätä pelkään. Vuosi vuodelta on halut heikentyneet.. Seksi ei kiinnosta enää ollenkaan enkä saa orgasmia. Oletteko saaneet halunne takaisin lääkkeen lopetuksen jälkeen jos ongelmaa on ollut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
2/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut haluja ikinä takaisin venlafaksiinin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söitkö pitkään? AP

Vierailija
4/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut haluja takaisin. lopetin 8v sitten  ne.

Vierailija
5/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoa mille tuli seksihaluja masennuslääkkeistä ja ne on hävinneet lopetuksen jälkeen. Olen aseksuaali ja ihan ok asian kanssa. Kannattaako haluttomuudesta tehdä ongelmaa jos se itselle ei ole? Tietysti se on harmillista jos on kumppani siinä kärsimässä.

Vierailija
6/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia syönyt mutta ei ole ollut vaikutusta haluihin. N45

Vierailija
7/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitkö pitkään? AP

Noin puoli vuotta, lopetin lääkityksen kertalaakista kun pakkaus loppui. Olin tavannut juuri niihin aikoihin nykyisen avopuolisoni enkä halunnut lääkkeiden vaikuttavan tunteisiini vaan katsoa miten menee ilman. Nyt on pari vuotta mennyt tuosta, seksihaluja odottelen edelleen takaisin. Ehkä joku päivä.

Vierailija
8/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin käyttämään Ketipinoria 17-vuotiaana. Lopetin 22-vuotiaana. Nyt olen 30v ja seksihaluja ei edelleenkään ole. :(

Vierailija
9/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaisi lopettaa niiden syöminen ja kokeilla vaikka meditointia ja liikuntaan. 

Vierailija
10/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmeen eri otteeseen syönyt essitalopraamia noin puolen vuoden tai vuoden ajan viimeisen kymmenen vuoden aikana. Joka kerta lääkitys on auttanut paranemiseen, lopetus sujunut hyvin ja seksihalut ja tunneherkkyys normalisoituneet lääkkeen lopetuksen jälkeen. Minulla on siis hyvät kokemukset lääkityksestä ja ehdottomasti hyödyt oli itselläni suuremmat kuin haitat. Edelleen aion aloittaa lääkityksen, jos tulee liian stressaava elämäntilanne, mikä laukaisee vaikeat oireet.

Vierailija
11/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui ja söin kuitenkin noin 8 vuotta.

Vierailija
12/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla seronil + opamox tarvittaessa. Varsinkin Seronilin ylläpitovaiheessa, annostus vain 20 mg, orgasmin saanti oli todellakin tuskan takana. 10mgllä jo onnistui. Muutenkaan ei juuri kiinnostanut yhtään (normaalisti tyydytän itseni 2-3 kertaa päivässä, joskus useamminkin). Nyt ehkä kerran viikkoon. Palautuu kyllä kun annosta laskee ja lopetuksen yhteydessä olin himokas melkein koko ajan.

Myös edellinen duloksetiini-lääke teki alakerran aivan turraksi. Jos olin pari päivää unohtanut ottaa lääkkeen, niin onnistui. Kun lopetin sen lääkkeen niin olin muutaman päivän aivan törkeän himokas, poikaystävälle olis ollut tosiaan käyttöä silloin.

En nyt osaa sanoa onko tuo Seronil pysyvästi vaikuttanut haluihin myös ilman lääkitystä, vai onko ihan iän mukanaan tuomaa rauhoittumista ja muuta stressiä.

Mikä lääke sulla ap?

Vierailija
13/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla pillereillä niitä feministejä tehdään. katkeria ja haluttomia.

Vierailija
14/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle noitakin lääkkeitä aikoinaan tarjottiin. Vähän aikaa käytin. Ei mitään ollut mitään lääkinnällistä, eikä hoidollista hyötyä. Lopetin aika pian niiden ottamisen sivu ja haittavaikutusten takia.

Muillakin neurolepteillä on samanlaisia vaikutuksia seksuaaliseen haluun. Itselläni asia on ainakin korjaantunut ajan mittaan. Mutta ei seksielämä ole elämän ja maailman tärkein asia. Vaan enemmän muut syyt ja tekijät.

Ei kannata koskaan aloittaa minkään SSRI lääkkeen käyttöä. Ja ne, joilla on vielä kyseinen lääkitys, heidän kannattaa välittömästi lopettaa lääkkeen käyttö asteittain vähentämällä. Psykiatria vain vahingoittaa ja tuhoaa ihmisiä, heidän terveyttään ja elämiään. 

Puhun kokemuksesta ja tiedän, mistä puhun.

Vierailija
15/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen vastaten: Kyllä ne halut taas heräävät ja seksuaalinen toiminta palautuu kutakuinkin normaaliksi jonkin ajan kuluttua, lääkityksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
16/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaisi lopettaa niiden syöminen ja kokeilla vaikka meditointia ja liikuntaan. 

Ehkä noita kannattaa kokeilla, mutta ei masennus niillä useimmiten poistu.

Minä söin kuurin essitalopraamia kovimpaan masennukseen, sain sillä kärjen taitettua sairaudelta, enkä romahtanut täysin.

Masennus on usein reaktiivinen johtuen elämäntilanteesta.

Aina elämäntilanteeseen ei voi vaikuttaa.

Lääkitys oli kyllä kemiallinen kastraatio, mutta halut ja kyvyt palautuivat lääkkeen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
17/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tulleet takaisin. Lääkkeen lopetin 7 vuotta sitten. Essitalopram oli. Käytin 3v.

Vierailija
18/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, liittyykö halujen loppuminen lääkkeisiin vai ihan johonkin muuhun? Siis kyllähän ne halut ovat välissä jäissä, vaikka ei olisi mitään syönytkään.

Toiseksi, elimistö oppii. Jos ei ole seksiä, niin se vähän unohtuu. Ei sitä oikein edes muista, ts. Ei ole haluja. En tiedä onko kaikilla, mutta näin minä ja mieheni olemme jutelleet.

Vierailija
19/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut ei minulla edes kadonneet, erektion saaminen aavistuksen vain hankaloitui. Mutta palasi normaaliksi SSRI lopetuksen jälkeen. Sitalopram ja sertraliini ollut käytössä.

Venlafaksiinia kokeilin hetken ja se oikeasti vei erektiokyvyn, mutta palasi normaaliksi heti kun kuukauden kokeilun jälkeen lopetin.

Kannattaa muistaa että mielialaongelmat vaikuttaa itsessään paljon haluihin ja erektioon, lisäksi iän myötä halut vähenee normaalistikin. Joten ei aina kannata vain pelkkä lääkettä syyttää.

Vierailija
20/24 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui, entistä vahvempina. Oli se jännä tunne kun alkoi taas haluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme