Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤KESÄNUPPUJEN TURINAT VK 35¤¤¤¤¤

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpas ollut väsyttävä viikko. Vauva on ollut yks kitisijä /huutaja. Pitää miuta täysin tuttinaan (oikeaa ei kelpuuta ei sitten millään). Heti kun rinnasta päästää irti, niin huuto alkaa.

Pullokin kelpaa aina niin ja näin. Onneks tähän mennessä on kyllä syönyt jos on oikeasti nälkä. Usein haluais vaan lupsutella tissiä, eikä silloin pullo kelpaa ollenkaan. Tässä asiassa mie en kyllä luovuta, pullo saa luvan kelvata. Kuukauden päästä on polttarit, mihin mie todellakin olen menossa.

Hitsi, että on kostea ilma. Pyykit ei oikein kuivu millään. Pitää tänään käydä muutenkin ostamassa toinen pyykkiteline. Koko ajan on pyykkejä tuolin nojilla ym., kun ei yksi teline riitä mihinkään.

Jee, ens viikolla on vihdoin ja viimein palkkapäivä!! Sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa.

Huomenna on vauvan lääkäriaika. Jokohan 6kg paukkuu rikki??

Tytteli-83

Vierailija
2/51 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekaksi Selmalle onnea uuteen kotiin, odotamme kuulumisia uuteen maahan sopeutumisesta!

Ja mulla menee hermot!!!!

Jälkivuoto kesti kahdeksan viikkoa, eikä suinkaan minään pienenä tuhruiluna vaan ihan kunnon supermenkat koko ajan. Nyt oli pari viikkoa tuhruilua ja viimeiset päivät pärjäsi jo ihan pikkuhousunsuojilla - ja nyt vuoto alkoi taas uudestaan!! montako pirun kuukautta tätä vuotoa voi kestää??? Ei nämä kyllä mitkään menkatkaan voi olla. Ei ihme että hb on alle satasen kun tuntuu että vuotaa kuiviin.

No joo, se siitä ja seuraava marinan aihe :-)

Meillä sairastetaan. Heti ekalla viikolla eskarista tarttui pöpöt ja nyt on sitten kaikki neljä mukulaa kipeänä. Vauva mukaanlukien. Yskii ja röhisee pieni raasu, on kyllä ihan iloinen oma itsensä mutta syöminenkin on vähän heikonlaista :( Jotenkin sitä kuvittelin ettei nyt noin pienelle ihan heti tarttuisi kun on täysimetyksellä, mutta ei mahda mitään. Parempi että sairastaa nyt eikä ensi viikolla kun lähdetään vauvan kanssa reissuun...

Kiinteistä on ollut puhetta. Puolen vuoden iässä tällekin vasta alottelen kiinteitä jos vaan muuten kasvaa siihen saakka hyvin. Pojalle aikanaan piti aloittaa jo kolmen kk:n iässä, veti pelkkää koviketta jo 1½l päivässä joten alkoi tulla jo vitamiinien yliannostusta siinä. Tytöt ovat olleet puolivuotiaita ennen ekaa lusikallistaan.

Mieskin häipyi ulkomaille, saadaan olla pari viikkoa lasten kanssa keskenään ja tänään vietetään rokulipäivää potilaitten kanssa videoita tuijottaen. Herkkuja vaan tekisi mieli muttei kauppaan oikein jaksaisi kurvailla. Kassotaan, kassotaan...

Mukavaa päivää kaikille

Nappula ja PikkuPossu 2kk ja jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tämän viestin eilen viime viikon pinoon mutta taisi kadota bittiavaruuteen, laitanpa siis uudestaan. Kokemuksen opettamana kirjoitan aina ensin tekstin muualle ja vasta lopuksi kopsaan Vauvan sivuille. Tässä siis eilinen viesti:

"Meille ei varmaan kuulu yhtään mitään siitä päätellen että pää on ihan tyhjä.

Kix kyseli kiinteiden aloituksesta. Täällä meillä päin (pääkaupunkiseudulla) neuvola ohjeistaa, että jos vauva on täysimetyksellä niin kiinteitä alotellaan 6 kk:n iässä, mutta jos korvikkeella, niin vois alotella kiinteitä jo 4 kk:n iässäkin. Näin muistan kuulleeni. Itse olen lapsilleni alkanut tarjota kiinteitä 6 kk:n kohdalla ja niin teen varmaan tälläkin kertaa, jos ei tuu mitään ongelmia ennen sitä.

Alcatrazille voimia kestää uusperhettä :) Meillä kans uusperhe vaikka mun kannalta onneksi niin päin, että mulla oli ennestään yksi lapsi. Mies on siis varmasti joutunut enemmän kestämään ja joustamaan kuin minä, mutta aikamoista tasapainoilua se mullakin on välillä ollut (ja on välillä vieläkin, vaikka 8 vuotta ollaan harjoiteltu yhdessä elämistä...) kun sekä mies että tytär valittaa mulle toinen toisistaan. Kyllä monta kertaa harkitsin pimahtamista, kun vaikka mitä olisin tehnyt niin ikinä ei kaikki olleet tyytyväisiä (tuntui että useimmiten ei kukaan ollut tyytyväinen...) Meillä vielä lisähaasteena se, että mies on eri kulttuurista eikä alussa osannut suomea ja tytär taas ei alussa osannut muuta kuin suomea... Oli se aika koomistakin monesti :)

Itkun määrästä on ainakin ollut jotain puhetta. Meillä onneksi on tämä kolmonenkin todella vähäitkuinen samoin kuin kakkonenkin oli. Mun tytär oli vauvana niin raskas tapaus että mua tavallaan hirvitti ajatus uudesta vauvasta ja kun ootin kakkosta, yritin valmistella miestä vauvaperheen elämään, se kun oli hänen ensimmäinen vauvansa. Jäi elävästi mieleen, kun mies kerran kysyi että uhkailenko mä vai mitä mä oikein yritän ;) Olin varmaan kuvaillut vauva-aikaa hieman negatiivisesti ;) Onneksi nämä meidän kaksi poikaa on kuitenkin olleet todella vähäitkuisia vauvoja. Ei tällä kolmosella ole vielä edes ollut kertaakaan mitään huutokohtausta tai raivaria tai mitään sellaista. Hyvin kohteliaasti hän ilmoittaa että olis nälkä, ei sitä voi edes itkuksi sanoa, ja mahavaivoja vaan äheltää mutta ei oikeastaan itke, hieron sitten pari eksynyttä pierua pikku-ukosta ulos ja ähellyskin loppuu. En tosiaankaan usko että niistä yksittäisistä rääkäisyistä sais edes viittä minuuttia itkua päivässä kasaan. Hyvä niin, toivottavasti jatkuu samaan malliin.

SuviHelena sanoi, ettei ole käynyt miehen kanssa missään kahdestaan vauvan syntymän jälkeen. Meillä se on ihan tavallista, ei me missään käydä kahdestaan, kun ei oo isovanhempia tai muita sopivia lapsenvahteja lähimaillakaan. Joskus kun mun miehen vanhemmat on sieltä muutaman tuhannen kilometrin päästä tulleet meille, niin on käyty miehen kanssa elokuvissa, mutta siitä on aikaa, taisi olla joulukuussa 2007 kun käytiin viimeksi elokuvissa... En usko että me tänä vuonna missään kahdestaan käydäänkään, luultavasti vasta vuoden päästä kun meen taas töihin ja tämä pieninkin menee päivähoitoon. Kahdenkeskistä aikaahan voi kuitenkin viettää kotonakin, voi vaikka vuokrata elokuvan ja ostaa irtokarkkeja tms. Ja on me kahdestaan istuskeltu iltaa pihalla (hirveetä kännäystä, mies joi cokista ja minä vettä), kun kaikki lapset on nukkuneet. Mun menojalka on varmaan halvautunut kun ei mua häiritse ollenkaan ettei käydä missään baareissa tms. Kahviloissa kyllä käydään aika usein, mutta lapset on mukana. Ja onhan tämä vauvakin jo ehtinyt käydä Muumimaailmassa ja Helsingin Leikkiluolassa ja monessakin kahvilassa eri puolilla pääkaupunkiseutua ;) Kai ne menopaikat sitten vaan on muuttuneet :)"

Vaniljapuffetti ja poika 5 vk

Vierailija
4/51 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tänään hymypäivä, tyttö on naureskellut leveästi pitkin päivää ja jutellut mulle "hää" ja "höö" :)

Mutta pukkasi sitten sen tilalle ongelmaakin. Tyttö ei ole huolinut koko päivänä rintaa ollenkaan... Pullosta ottaa. Saa heti raivarin eikä ollenkaan yritä imeä, monta kertaa kokeilin. EIkä sitä huutoa kestä kuunnella kauaa joten olen pumpannut ja antanut pullosta. Onkohan jo "vahinko" tapahtunut pysyvästi vai vieläkö (ja miten??) imetystä saisi jatkettua?? Maitoa siis kyllä tulee, muttei tietenkään niin helposti kuin pullosta. Minä en edes ole käyttänyt sellaisia pulloja joista maitoa tiputtaa heti kun sen kallistaa, vaan vain sellaista pulloa, josta maito tulee ulos vain imemällä. Korviketta menee 1-2 tetraa päivässä.

Muuten menee hyvin, tyttö heräsi viimeyönä vain kerran tankkaamaan (pullosta...) ja on ollut hyväntuulinen. Oikeastaan ainoat itkut tulee 7-10 välillä, mutta nytkin se jo vetää sikeitä omassa sängyssään.

Mun mielestä huomenna (tai siis 3 tunnin kuluttua :) olis 2kk täynnä, laskurin mielestä kahta päivää vaille.

Vierailija
5/51 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan tyttösellä rintaraivarikausi meneillään? Meilläkin välillä tulee muutamien päivien jaksoja kun ihan kirjaimellisesti raivotaan rinnalle. Ei kelpaa millään, lähinnä kävelen ja hypähtelen samaan aikaan että saan vähän rauhoittumaan ja imemään. Edellisellä lapsellakin oli ihan sama juttu, tuli aina silloin tällöin useamman päivän raivarikausia kun ei halunnut rintaa oikein millään huolia.

Kuuluu siis asiaan ja on ohimenevää :)

Tosin tuohon pulloasiaan en osaa sanoa miten se vaikuttaa kun meillä sitä pulloa ei huolita...

Vierailija
6/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alcatraz, meilläkin on noita raivareita, tosin meillä raivotaan pullolle. Samaa keinoa minäkin käytän, kävelen ja hämään lasta ja sitten kokeilen taas antaa ruokaa. Toimii kohtuullisen hyvin.

Meillä on nyt mennyt ihan hyvin, poika on jopa nukkunut parit päiväunet päivässä. Ennenhän se ei nukkunut juuri ollenkaan ja olikin ihan väsy ja kiukkuinen koko päivän. Iltapäivällä unet eivät valitettavasti vieläkään onnistu ja siksi ilta on yhtä kitinää. Tänään täytyy ottaa tehokeinot käyttöön ja yrittää saada pieni nukkumaan.

Nyt on pakko avautua miehestä: eilen oli ekaa päivää töissä kaikkien lomiensa jälkeen ja oli kuulemma ikävä poikaa. Kaikesta ikävästään huolimatta ei kuitenkaan rientänyt hoitamaan poikaa, tyytyi silittelemään sen päätä minun sylissäni. Sain siis hoitaa lasta koko illan, kanniskella kiukkua pois ja laittaa nukkumaankin. On ne miehet kummallisia, kun mieluummin lukevat kirjaa tai surffaavat netissä kuin olevat vauvansa kanssa.... Onko muilla tällaista?

Poju katselee jo kovin tarkkaavaisesti kaikkea, saan sen viihtymään kylppärissäkin hetken katsomassa pyyhkeitä, jotta saan aamupesut tehtyä. Kääntymistä meillä ei ole vielä tapahtunut, mutta selvästi viettää yhdelle kyljelle. Saa nähdä, milloin keksii alkaa pyörimään akselinsa ympäri :)

Poltsi+poju 2 kk

Vierailija
7/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jo tissi kelpasi :) Mutta tosiaan illalla ei sitten tahdo malttaa yhtään yrittää. Saa ihan sellaiset raivarit että ei vedä henkeäkään ja naama punaisena kurtussa huutaa tyhjää kun on keuhkot tyhjät, ei sitä kärsi katsoa yhtään :(

Ajattelin tänään laittaa ylös paljonko sitä omaa maitoa/ vs. korviketta menee, pumpatut merkkaan ylös ja korvikkeet myös, imetetyn määräähän ei pystykään oikein arvioimaan. Pumpulla en kuitenkaan rintaa saa tyhjäksi ja tuntuu että muutenkin ei tahdo enää pumpulla saada yhtä paljon kuin ennen ulos, kun rinnat on niin pehmeät jo. Heräsin muuten tänä aamuna mahaltaan, sekin jo kertoo ettei rinnat ahdista enää kuin ennen.

Tyttö kuitenkin lähes jatkuvasti syö valveilla ollessaan, onko teillä muillakin yhä näin? Jotenkin oletin että se on ihan vastasyntyneelle Ok mutta meillä yhä sama malli, jatkuvasti nälkä ja saattaa tankata liikaakin ja sitten puklaa paljon.

Meillä tyttö on viikon pari jo kovasti katsellut ympäristöä ja viihtyy sitterissä, sohvalla, missä vain vähintään 10 minuuttia, monesti paljon pitempäänkin.

Meillä kanssa miehellä vähän muut mielessä kun autokisojen huipennus on 2vko kuluttua, eilenkin se oli laittanut heti tytön sitteriin ja kääntänyt telkkariin päin (!!!!) ja oli itse lätisemässä puhelimessa, sillä aikaa kun kävin 20 minuuttia käymässä tallilla.

Vierailija
8/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltsi:

hee-heh-hee... arvaa vaan miten "osallistuva" meidän isäntä on mitä vauvoihin tulee...

Meillä mies ei ole koskaan ollut mikään vauva-tyyppi vaan kaikki nämä neljä lasta on ollut sataprosenttisesti minun hoidettavanani. Kaksosten kanssa joutui toki osallistumaan syöttöihin välillä mutta tuolle meidän kolmevuotiaalle ei koskaan edes vaippaa vaihtanut tai vaatetta pukenut päälle. Pyllyjenpyyhkimisistä ja syöttämisistä puhumattakaan :)

Joten en odota että tämäkään vauva saisi osakseen mieheltä mitään huomiota ja "vapaaehtoista" sylittelyä ennen kuin vuoden päästä. (ei meillä edes silittele vauvoja eikä muutenkaan noteeraa millään tavalla)

Sitten kun nuo lähestyvät taaperoikää niin sitten meidän mies herää ja alkaa osallistumaan, kun pystyy jo riehumaan ja tekemään yhteisiä juttuja lapsen kanssa.

Itseasiassa taitaa mun kaikki tutut valittaa samasta asiasta etteivät miehet ole niin kiinnostuneita vauvoistaan kuin äidit haluaisivat :)

Alcatraz vielä:

niin siis ei meillä tosiaan joka kerta tuollaisen rintaraivarin iskiessä päälle se rinta todellakaan kelpaa. Sitten annan vaan olla enkä väkisin yritä ja kokeilen myöhemmin uudestaan. Kyllä se sitten syö kun nälkä alkaa olla ylivoimaista ;-) Mutta kokeilepa sitä kävellen imettämistä, hytkytellen meillä saattaa alkaa rauhoittumaan rinnalle jonkun ajan kuluttua. Ja jumppapallon päällä istuminen/pomppiminen on kanssa hyvä konsti ja kivaa ;)

Lapset edelleen kipeinä, tuo ihan pieninkin :( On se niin sääli katsoa tuollaista pientä räkäistä ja yskäistä toukkaa...

nappula ja LilliPulla 2kk ja rapiat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f809821d-6dba-11dd-9019-…!

Vierailija
9/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on tympeän harmaata ja sateista, tympäsee sisällä nakottaa kun ei oikein tuonne uloskaan tee mieli mennä sateeseen vaunuilemaan =(

Mieskin ilmoitti että syyskuussa on sitten työreissu USA:n, siinä reissussa menee reilu viikko!! Saapa nähdä missä kunnossa tämä mamma on kun mies palaa kotia!! =) Meillä kun illat ovat yhtä hulinaa ja silloin ykskään ylimääräinen käsipari ei ole liikaa =) Vauva kun aloittaa illalla siinä klo19-20 aikana himo-tissittelyn ja se kestää vähintääkin klo22 asti ennen kuin rauhoittuu yöunille.Siinä sit pitäis iltapalaa laittaa kahdelle muulle lapselle.. Onneksi vanhempi pojista (7v) osaa jo olla paljon avuksi esim iltapalan tekemisessä, ei varmaan edes etukäteen pitäis kovin stressata vaan ottaa sit vain päivä kerrallaan kun ukko reissussa =)

Lauantaina piti käydä tytön ka päivystyksessä kun vasen silmä tulehtui, aivan oli turvoksissa ja punoitti sekä oli vihreän rähmän peitossa =( Lääketipat saatiin ja nyt jo silmä hyvin parantunut =)

Meillä ne tytöllä yöunet sen kun pitenee, perjantaista asti on nyt nukahtanut klo22 ja seuraavan kerran hrännyt syömään vasta klo6! Ihana juttu kun olen sit itekki saanut hyvin nukutuksi, tympeää on vain se kun sitten herään niin lakanat ovat maidosta märät!

Ensi viikolla olisi taas tytön neuvola ja silloin hän saa sen toisen osan rotarokotetta, kiva taas kuulla kuinkas on tyttö kasvanut =) täysimetyksellä porskutetaan vielä suht hyvin, joinakin päivinä joudun antamaan pullosta lisäksi pakastettua rintamaitoa.

jeps, nyt tyttö aloitti kiemurtelun sylissä joten täytynee lopettaa tämä jaarittelu ja mennä syöttöhommiin =)

Kauris ja tyttö 2kk ja rapiat

Vierailija
10/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti sitä kerkee aina lukemaan, muttei kirjottamaan!

Meillä menee ihan kivasti, sitä normaalia eloa. Koti on kyllä mullin mallin, minussa asuu pieni perfektionisti, mutta yritän pitää sen kurissa, ei miun aika riitä siivoomaan ja järjestelemään. Pyykkiäkin piisaa aina vaan! Meillä oli muuten viime yönä aivan mahtava ukkonen, talo valaistui vähän väliä ja jylinä piti hereillä äitiä..

Jonkinlaista rintaraivaria täälläkin. Tai no Lari on niin kova puklimaan, että väärässä hetkessä tarjottu rinta saa aikaan hotkimista, irrottelua, huutoa ja komeat puklut kaupan päälle. Imetysvälit ei ole kovinkaan lyhyet tuosta syystä, edellistä muksua kun sai imettää vaikka 24/7, ei itse ymmärtänyt lopettaa. Tuttipulloa ei ole kotona saanut kertaakaan, joskus tekisi mieli opettaa rintamaidolla, mutta oon niin laiska lypsämään taikka käyttämään maidonkerääjää.

Yhä me on yöt nukuttu, siten että Lari on vieressä ja syö muutaman kerran. Mutta tuo nukutuskin voi olla yhtä taistoa, jos Larilla ei ole nälkä. Kuten eilen illalla: poika oli väsy, tissi kelpasi, mutta suuttui sitten, kun alkoi tulla maitoa.. Sitä sitten huudettiin, kun piti hotkia ja kohta röyhtäytti ja taas komeet puklut. Harsoja kuluu!

No voihan, jo tuli kutsu äidille.. Koetetaan taas palata :) Jaksuja kaikille!

Piia ja Lari 6vkoa

Vierailija
11/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikko meni..ei ehtinyt kertaakaan täälllä käväiseen!! ja nytkin pikaisesti tulin moikkaan teitä ja kyseleen..

mitä haittaa voi olla, jos annan tutin Aatulle mis luki 6kk eteen päin ja poika 2,5kk??

siinä tutissa olis "nystyröitä" mitkä hieroo ikeniä.. Aatu puree koko ajan käsiä ja purulelua tykkää purea, mut en kerkeä joka hetki pitää purulelua suussa!! tavallista tuttia puree ei ime!! ajattelin jos toi tutti auttais, mut en ole vielä uskaltanut antaa..kertokaa pikaisesti mielipiteitä asiasta!!

sain muuten la häissä morsiuskimpun kiinni :) enne??? mentiin just tässä kuussa kilhloihin :)

pitää mennä Aatu sai taas raivarin!!

ps: kade kaikille jotka saa nukuttua!! täällä hereillään vielä 3-4kertee yössä!!

Vierailija
12/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 6kk tutti on liian iso näin pienen vauvan suuhun, joten voi vaikuttaa purennan kehittymiseen. Satunnaisesti annettuna tuskin haittaa, mutta ei varmaan päivittäin kannata antaa.

Murrr!!! Mulla on tänään vähän sellainen päivä, että kilahtaa joka asiasta. Esikoinen taitaa vaistota sen ja on ihan koko ajan tekemässä pahojansa. Joko rämpyttää valokatkaisimia, tai vetelee sälekaihtimia. Myös sohvalla hyppiminen on hyvä keino suututtaa äiti. Ja ei usko sitten millään vaikka kieltäisi. Tää ärsyttävä fiilis lähti siitä, kun annoin vauvalle unien jälkeen pulloa. Mitä vielä, sylki pois minkä ehti. Suoraan sanottuna vituttaa koko homma!!! Imettämistä jaksaisi vaikka kuinka pitkään, kunhan pullo kelpaisi hyvin ja tietäisi että pääsee milloin vaan pois kotoa. Vaikka oonkin antanut pulloa säännöllisesti, niin silti sitä vaan alkaa hylkimään. Vittu!!! Mie harvoin kiroilenkin, mutta tänään tuntuu että vois ladella kaikki maailman kirosanat ja huutamalla.

Nyt vauva nukkuu ulkona pitkiä päikkäreitä ja aivan varmasti tyrkytän taas sitä pulloa. Tähän mennessä on kelvannut silloin kun on oikeasti nälkä. Pitänee antaa tuota pulloa nyt vielä useammin, ettei varmasti hyljeksi sitä. Ärsyttää vaan koko lypsämistouhu. Korviketta en jokseenkaan haluaisi vielä antaa. kun kerta maitoa tulee reilusti, niin sillä pärjätään. Muutamien viikkojen päästä alan antamaan sitä velliä pullosta, jospa se alkaisi kelvata.

Imettäminen herättää kyllä niin suuria tunteita. Toisaalta tekis mieli lopettaa koko touhu, elämä helpottuisi erittäin paljon. Sit taas ois hirveän huono omatunto siitä. Ja onhan se imettäminen kivaa, miksi sen pitää olla niin sitovaa?? Ok, mie jaksan imettää kyllä taas muutaman kuukauden eteenpäin, kunhan vaan pääsen niihin polttareihin.

Tuossa kuukauden päästä tehdään remppaa kotosalla. Sekin jo stressaa valmiiksi. Mitää ongelmaahan ei olisi, jos lapset sais hoitoon ja molemmat vois tehdä hommia. Mutta kun ei ole lapsenvahtia. Toisin sanoen mies tekee yksin hommia ja mie yritän olla lasten kanssa jossain ettei oltais tiellä. Pahin urakka on varmaan tuo tapettien repiminen seiniltä. Maalaaminen sujunee suht nopsaan. Sit pitäis vielä laittaa laminaatit lattialle. Sekin uskoakseni sujuu melko nopsaan. Mut onhan tuota hommaa kaiken kaikkiaan, menee varmaan viikkoja että saadaan koko kämppä valmiiksi. Voi riemua sitten kun se on ohi. En jaksa enää katsoa tätä harmaata muovilattia yhtään enempää (enkä noita harmaita jalkalistoja, yöks!).

Tytteli-83 ja neiti ens viikolla 3kk

Vierailija
13/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon kuulemma ainakin melkein yhtä kondiksessa kuin ennen raskautta. Painokin oli täsmälleen sama kuin eka neuvolakäynnillä.

Hyvin olen kuulemma toipunut eikä normiliikunnalle ole mitään estettä. Kannusti jopa vatsalihaksia tekemään, mistäköhän se johtui? ;)

Mutta mutta, siitä ehkäisystä. Vaihtoehtona tarjosi minipillereitä ja kondomia. Hormonikierukan saa vasta sitten kun on ensimmäiset kuukautiset olleet ja imetys on loppunut tai loppumassa. Ensin pitää käydä omalääkärillä otattamassa papanäyte ja jos se on puhdas (eli ei ole tulehduksia) tilata aika perhesuunnitteluneuvolaan. Jos saa vielä puhuttua omalääkärille että kierukka tulisi runsaisiin kuukautisiin, saisin kierukan kuulemma ilmaiseksi!!! Mutta tämä on vasta sen ajan asioita. Minipillereitä en huolinut sen takia, että ne aloittaisivat kuukautiset. Jos imetyksessä on jotain luontaisetuja ollut niin se, ettei ole kuukautisia. Eli en mene niitä varta vasten takaisin ottamaan. Niin.

Eli pitää miehelle sanoa että kumipallona luoksesi pompin.. :D

Kaffetta pitää mennä keittelemään että jaksaa kone pyöriä. Sampo jaksoi nukkua 23-03 ja sitten jo 04 heräsi seuraavan kerran. 07 piti nousta ylös kun nappulalla oli niin täysi vaippa että pakko oli vaihtaa ylivuotoa peläten. Olisi kyllä uni maistunut vielä.

Tintille onnes kihlausesta :)

- KumipalloPirkko ja Sampo

Vierailija
14/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas pitkästä aikaa. Tuntuu, että päivät menee ihan hujauksessa ohi vauvan kanssa. Hattua nostan teille, jotka useamman lapsen kanssa kotona yksin pärjäilette!

Meillä oli ristiäiset viime sunnuntaina. Neidin nimeksi tuli Kerttu Katariina. Juhlat oli mukavan pienet, oltiin täällä kotona ihan lähimpien kanssa. Pappikin vei virallisen seremonian läpi kiitettävän ripeästi. Vauvalla oli päällään mun vanha kastemekko, jonka mun mummo teki mulle aikanaan. Onneksi Kerttu on melkein justiinsa saman kokoinen kuin mä olin mun ristiäisten aikaan.

Nukkumisesta on taas juteltu täällä. Meillä aina vaan venyy nukkumaan meneminen. Meneekö teidän muiden vauvat tosiaan jo ennen puolta yötä nukkumaan? Meillä on tällä hetkellä 02:30 nukkumaanmenoaika. Eka pätkä on yleensä 3 tuntia ja sen jälkeen lyhenee. Vauva tosin nukkuu sitten pätkissä tonne puolille päivin.

Onko kukaan osallistunut vauvajumppaan/ -tanssiin? Oletteko tykänneet?

Itse olen käynyt elokuun alusta kerran viikossa jossain lihaskuntojumpassa. Vatsoja en kyllä uskalla vielä tehdä kunnolla. Ehkä kuukauden päästä. Mulla on sellainen fiilis, ettei noi lantionpohjan lihakset ole vielä ok. Lantionpohjanumppa kyllä onnistuu, mutta silti luulen ettei paikat ole vielä ihan palautuneet.

T:Terhetär ja Kerttu tasan 8 vk

Vierailija
15/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki kuulemma oli ok. Omasta mielestäni lantionpohjalihakset ei kyllä ole vielä ihan kunnossa eli ei muuta kuin jumppaa jumppaa :) Ehkäisystäkin se lääkäri kyseli...Hormonikierukkaa ei varmaan kannata laittaa ku kuitenkin aiotaan vielä toinen lapsi "tehdä" täs muutaman vuoden sisällä...Minipillereitä se mulle tyrkytti ja sanoi että ei aiheuta ylimääräisiä vuotoja kun sellaisesta kyselin!!!

Eli oliko tää lääkäri nyt väärässä tällaista väittäessään? Kertokaa kokeneemmat! MansikkaPirkolla ilmeisesti oli sellainen tieto, että aiheuttaa vuotoja? Lääkäri kertoi mulle ettei aiheuttais silloin ku kuukautiset ei oo vielä alkanu?Oli kyllä niin nuoren näköinen lääkäri, että varmaan suoraan koulun penkiltä oli tullu- että en välttämättä ihan menis täysin luottaamaan siihen mitä sanoo...Antoi muuten luvankin kaikenlaiseen liikuntaan. Mutta en kyllä ihan ensimmäisenä uskalla mihinkään steppiin lähteä pomppimaan...PItää kokeilla vaikka ensin pumppia ja muita jumppia, joissa ei tarvi hyppiä.

Täälä sataa ja kovasti sataakin. MansikkaPirkon sanoin: vettä tulee kuin esterin aunuksesta :D Poika nukkuu ulkona vaunuissa...On kylläkin terassilla eli sateelta suojassa. Mies on sorsastamassa. Lähti aamulla jo kukon laulun aikaan vaikka ensimmäiset laukaukset on saanu ampua vasta klo 12. Otti ihan sitä varten töistä vapaata, että pääsi mukaan ensimmäiselle päivälle...Ei voi muuta kuin ihmetellä tollasta intoa...Itte en pystyis eläimiä tappamaan ja nylkemään! Kyllähän mä lihaa syön, mutta se onkin kaupan hyllyiltä poimittu :D Mä en halua tietää kuinka se on valmistettu...

Viime yö menikin taas paremmin. Ensimmäinen pätkä oli 5,5h ja sen jälkeen vielä 3h. Ite sain siis nukuttua 3+3h (kun ei tuu mentyä samaan aikaan vauvan kaa nukkumaan). Päästiin muuten miehen kans eilen jopa yhtäaikaa saunaan sen jälkeen ku poika oli nukahtanu...Oli muuten luksusta :) Aamun aikana poika ottikin sitte muutamat torkut. Se mun jälkitarkastus taas vähän sotki noita kuvioita. Ulos pääsikin sitte vasta vähän ennen 14.

Terhetär: Ihanan nimen ootte antanu tytöllenne :) Tuleeko Kerttu suvusta, vai ihan muuten vainko sellaisen nimen keksitte?Hyvä muuten kun mainitsit tuon äiti-vauva-jumpan!!!!Tarkoitus oli siihe ilmoittautua...Tänään alkoi ilmoittautuminen just silloin ku mulla oli se jälkitarkastus. Pitääkin käydä kattomas kansalaisopiston sivuilta että vieläkö mahtuu mukaan.

Maistoin tänään muuten aivan ihanaa Maraboun minttukrokantti-suklaata (lue: siis koko levyllisen ostin ja tuhosin)...Sillä lailla sitä raskauskilot saadaan kuriin :D

No eipä tänne taas tämän kummempia...Yritän liittää mukaan kuvan meidän pojasta, ku ei se eilen meidän oululaisten mammojen kokoontumisajoissa nokkaansa näyttänyt- nukkui vaan sen koko ajan vaunuissa....:)

Suvi ja Leevi 2kk+

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=fb1c4847-6eba-11dd-8cf8-…!

Vierailija
16/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kerroinko jo alkaneeni maidottomalle dieetille tytön allergiaepäilyn takia. No, joka tapauksessa dieetistä tuntuisi olevan apua. Ensimmäinen muutos oli poskien ihossa, karhentumat hävisi. Kulmat vielä ajoittain punottelevat, mutta olisko silläkin jotakin tekemistä asian kanssa että on punertava tukka ja siis kulmakarvatkin. Puklailukin on jonkin verran vähentynyt. Aikaisemmin kun puklasi koko syöttövälin ajan kolmekin tuntia. Nyt tuntuisi puklailevan sen minkä vauvat normaalisti, lähinnä röystäytyksen yhteydessä ja joskus pitempään, jos on syönyt itsensä ihan ähkyksi. Kipuitkuja ei juurikaan enää ole, vaikka ilmavaivoja ähiseekin ja pieree ihan mielettömästi. Nukkuminen on edelleen levotonta, etenkin päivällä. Niin ja ummetus on helpottunut.

Meillä ei vielä ole tytöllä ollut rintaraivareita, tissi on aina vaan yhtä ihana. Tunteella imee aina yhtä hanakasti. Aikaisemmin uppoutui täysin "tissimaailmaan" imiessään, mutta nyt on alkanut hiukan huomioida ympäristöä myös syödessään. Jos puhun hänelle niin saattaa kummissaan katsoa, että "hei tää tissihän puhuu mulle!". Muutenkin tuntuu vähän epikseltä, että minä harvoin saan niin leveitä hymyjä kuin isi ja veikka. Siskolleenkaan ei niin paljoa hymyile kuin miesväelle.

Miehen osallistumisesta... Tuolla tuo nytkin lepertelee tytölle. Kävi ihan omatoimisesti hakemassa päikkäreiltä, kun oli herännyt. Mies on nyt kolmatta viikkoa lomalla ja meille on muodostunut tavaksi, että mies nousee aamusyötön (klo:6-7) jälkeen tytön kanssa laittamaan koululaisia kouluun. Röystäyttää vauvaa ja vaihtaa kuiviin ja seurustelee muiden aamuaskareiden lomassa. Minä harvemmin nukun itsekään enää uudelleen, mutta jään kuitenkin usein sänkyyn vielä makoilemaan. Meillä vauvan pesut hoituu yleensä miehen sylissä suihkussa.

Nukkumisesta... tytteli käy nukkumaan n. klo:21.30-22.30. aika on pikkuhiljaa aikaistunut. Syö sitten kerran tai kaksi ennen aamusyöttöä. Nyt on alkanut harrastaa pitempiä iltatankkauksia. Sen jälkeen kuitenkin aina höplöttelee sängyssä vähintäänkin tunnin ennen kuin nukahtaa kunnolla. Pää pyörii puolelta toiselle ja jalat ja kädet viuhtoo. Välillä maistelee peiton nurkkaa tai maiskuttaa nyrkkiään kovaan ääneen. Välillä täytyy käydä tuttia laittamassa, kun vähän itkahtelee, muttei oikeastaan varsinaisesti ole muuta vaille.

Noin viikko sitten hokasi nyrkkinsä. Hassun näköinen, kun nostaa nyrkin kasvojensa eteen ja sitä sitten tuijottaa silmät kierossa.

Nyt taitaa tissityspuuhat kutsua, se on moro!

Ananas ja Sanni-Saniainen

Vierailija
17/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin just pitkän viestin, johon muka liitin kuvankin nii eiköhän se hävinny taas johonki!!!!Tuli vaan teksti että viestisi on tallennettu!!!!Mihin muka? Ja minkä takia?En kyllä löytäny sitä mistään, vaikka kuinka koitin ettiä...

No mä palailen joskus myöhemmin uusien kirjoitusten kera, kunhan jaksan...

Ma siis inhoan näitä tietokoneita välillä!!!Tää on nykyään niin älyttömän hidaskin...

Vierailija
18/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään se teksti tulikin sitten esille n. 10min. kuluttua vasta...Ja mä ehdin jo avautua :D Sorry ;)

Vierailija
19/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se piti vielä sanoa, että hyvä kun täälä tuli puheeksi noi rintaraivarit...Meillä kans oli alkuviikosta niitä muutaman kerran ja mä ihmettelin että mikäs nyt? Hyvä tietää että se "kuuluu asiaan"

Vierailija
20/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkään tulevaa yötä :S Viime yö oli taas suoraan hanurista...molemmat nuorimmaiset pitivät hereillä aamun pikkutunneille saakka. Toinen piereskeli ja isompi sankari kiljahteli, metelöi ja pyöri aamukuuteen saakka...rumba alkoi jo puolilta öin. Johan tässä ehdin viime viikolla kehaista miten hyvin meillä nukutaan...

Terhetär: Ei meilläkään vauva mene syvään uneen vasta kuin 00:30 joka yö. Sitten nukkuu kyllä kuuteen saakka herätäkseen silloin ekan kerran syömään. Viime yö oli kyllä poikkeus kun koko yö meni tosi vähillä unilla. Voihan olla, että nyt on meneillään se kuuluisa 3kk tankkaus, kun vauvan maidon tarve kasvaa ja hän alkaa imemään useammin yöllä saadakseen tarvitsemansa määrän ravintoa.

Olin eilen siellä sairaalassa. Tutkivat sitä alapään laskeumaa. Täytyy sanoa, että tutkimus teki todella kipeää.. .( Joudun menemään vielä jollekin professorille, joka tekee päätöksen siitä, mitä leikataan, milloin ja miten...olen kuulemma liian nuori vielä ja heti toisessa lauseessa liian vanha, kun jo kuulemma 5v sisällä 40-vuotiaana tulen tarvitsemaan hormonihoitoa...kysynpähän vaan, että mitä hemmettiä teen toimivalla värkillä enää 60-70-vuotiaana? Silloin kun on toinen jalka haudassa, kun elämäni parhaat vuodet on nyt tässä juuri meneillään? Eikö olisi syytä parantaa elämälaatua leikkauksella ja murehtia sitten myöhemmin onko syytä uusintaleikkauksiin tai ei? Argh...no, odotan joulukuuhun saakka ja sanon sitten kyllä sille professorille, mitä mieltä asiasta olen...! Samaa sanoi muuten tämäkin gyne tuosta sterilisaatiosta, ei kannata teettää...ei edes miehelle nyt kun MINULLA on toimiva ehkäisy...voi jumankauta juu nääs päivää, minä kun en koko ikääni ajatellut sitä hormonikierukkaa pitää sisälläni, vaikka hormonit heittäisivät kuperkeikkaa!

Mansikkapirkko: no teillähän hienosti on jos saa ilmaisen kierukan! Oliko kyse varmasti hormonikierukasta, vai kuparisesta? Täällä meillä päin ei voi edes unelmoida mistään ilmaisesta...kaikki maksaa, myös kuparinen.

Mites teillä muilla, saatteko vauvaan hyvän katsekontaktin? Meillä tyttö katsoo kyllä päin ja hymyilee, mutta silmiin katsomista hän ihan selvästi välttelee, varsinkin jos on nenät ihan vastatusten. Kädet on kyllä löytyneet ja niitä hän tutkiskelee + imee niin, että hirveä lussutus vaan kuuluu.

Vauva on alkanut hilata itseään sängyssä eteenpäin. Löydän hänet milloin mistäkin päädystä makoilemasta. Makaa siis selällään ja samalla jaloilla patjaan tukien nostaa pyllyä ylöspäin ja pääsee siten melko paljonkin liikkumaan.

Nyt hän on lisäksi alkanut hieromaan päätään patjaan, hyvästi vauvatukka, tervetuloa spedetukka. Sekin vähäinen tukka jota aluksi oli, on kulunut pois takaraivolta.

Tytteli, samoja ajatuksia minullakin on imetyksen suhteen. Ainoa mikä pitää minut jatkamassa sitä, on nimenomaan se syyllisyydentunne siitä, jollen imettäisi.

Jaahas, kutsu kuuluu taas...pitää mennä...

Kanelisokeri & kiljukaula 2kk 1vko