Päivätyössä käyvät vanhemmat, joilla lapsi/lapset päivähoidossa!
Miten usein ulkoilette vielä työ- ja hoitopäivän jälkeen?
Tuttavamme aloitti työt muutaman vuoden kotiäitiyden jälkeen ja siihen loppuivat heidän ulkoilut! Edes viikonloppuisin eivät nenäänsä ulos laita. Riittää ilmeisesti, että lapsia ulkoilutetaan päiväkodissa...
Muistan kun itse kävin työssä ja esikoinen oli hoidossa, niin joka päivä oli pakko päästä ulos raittiiseen ilmaan. Jotenkin tuntui, että muuten loppuu happi kun työpäivät oli kuitenkin sisällä.
Ja eipä päivä nykyisinkään (kotiäitinä) oikein käynnisty, ellei aamuisin pääse ulos =)
Kommentit (19)
kun pakolliset syönnit sun muut on hoidettu, toinen vanhemmista vie isompia harrastuksiin ja käy kaupassa, toisen aika menee kotitöihin ja lasten läksyjen yms. katsomiseen. Ei siis ole aikaa, eikä oikeastaan tarvettakaan, kun lapset on olleet jo kahdesti ulkona päivän mittaan tuntikausia.
Koiria kun on, ei ole vaihtoehtoja. Haen lapset tosin jo kolmeen mennessä.
hiihtämään jne. koko perhe. Meillä on kahden vanhemman perhe, joten toisen lenkittäessä koiraa tai käydessä yksin juoksemassa tms.,toinen on kotona.
en ole kyllä mikään superulkoilija, inhoan sekä reippailua että hiekkalaatikon reunalla tönöttämistä
Ihan tarpeeksi ovat hoidossa ulkona.
En näkisi siinä mitään järkeäkään, koska tyttö on ulkoillut pph:lla 3-4 tuntia ja kotona ollaan 17.30 (nukkumaan 20). Viikonloppuisin ulkoillaan molempina päivinä 1-2 kertaa.
enkä kyllä ole koskaan keksinyt, miksi edes pitäisi? ei meillä lapset riehu kotona, ja syövät ja nukkuvat ihan normaalisti, vaikka ei siellä kaatosateessa seistäisikään.
järkeä lähteä ulos, koska lapsella takana pitkä päivä(8-9tuntia) päiväkodissa. Tämän jälkeen rauhoitumme kotona. Leikitään, syödään ja jutellaan. Ihan vaan ollaan. pari kertaa viikossa käymme harrastuksissa, mutta silloin pyrin hakemaan lapsen hiukan aikaisemmin päiväkodista. Viikonloppuisin sitten ulkoillaan, kylätellään ja puuhataan kaikkea kivaa. t: yh-mami
Kun minä haen, haen yleensä 15-15.30. Silloin saatamme jäädä puistoon hetkeksi.
Viikonloppuisin ulkoilemme koko perheellä kerran päivässä, paitsi jos on todella kurja ilma.
Kotiin tullessa jäädään usein vielä pihalle. Iltaruoan jälkeenkin saatetaan lähteä ulkoilemaan esim lapsi tykkää pyöräillä. Mutta en ole ehdoton tuon ulkoilun kanssa. Jos tuntuu, ettei huvita lähteä enää illalla ulos, niin jäädään suosiolla sisälle.
Taidan olla aikamoinen poikkeus :)
ap
Viikonloppuisin ulkoillaan tunti tai pari, säästä ja lapsenkin toiveista riippuen.
Paitsi tänään ei kiinnosta edes ulkoilu. Viikonloppuisin ulkoillaan yhdessä molempina päiviä pari kertaa.
Viikonloppuisin tietysti käydään ulkona 1-2 kertaa päivässä vähän säästä riippuen. Vähän vähentää ulkoiluintoa myös se, että nyt on syksy ja sateista. Lapsi leikkii sisällä hyvin, kun on päivällä ollut ulkona, paitsi joskus on pakko käydä ulkona päästämässä vielä viimeiset höyryt ulos.
Kävelemme päiväkodista kotiin puolisen tuntia. Joskus, jos matkalla on paljon hämähäkkejä, niin vielä pitempäänkin... minusta tämä riittää. Viikonloppuisin ulkoilemme pari tuntia päivässä.
Ehkä 2 kertaa viikossa pyörin ulkona minäkin. Viikonloppuisin lapsi ulkoilee itsekseen aamupäivisin ja iltapäivällä minä menen mukaan.
Pidän tärkeänä ulkoilua, mieli piristyy raittiissa ilmassa. Jos itse olen koko päivän sisällä on jotenkin tunkkainen ja laiska olo. Siksi siis ulos usein.
jos jaksaa, minä en koskaan. Minun aikani menee ruokaa tehdessä ja pyykkkiä pestessä. Viikonloppuisin mies yleensä lähtee lauantai aamulla lapsen kanssa mummolaan ja minä saan omaa aikaa, siivoan ja hoidan itseäni ja sitten kahdesta eteenpäin ja myös koko sunnuntain olen kiinni lapsessani kuin takiainen sillä ikävöin häntä arkipäivin niin kovasti. Töitä vaan on tahtävä että saadaan muutamat lainat pois ennen pikkukakkosen suunnittelua
Lapsi on ollut päivällä 2 kertaa n. 1,5 tuntia pihalla, joten se on lapselle " riittävä" . Toisinaan haluaa vielä ulos, mutta iltaisin kaupassakäynti, ruokailu, kotityöt jne. vie aikaa sen verran, että ei aina ehdi pihalle. Onneksi meillä on omakin pieni piha (rivari) jossa voi vähän tehdä pihatöitä jne.
Viikonloppuisin ulkoilemme kyllä koko perheen voimin. Kotona ollessa ja nyt viikonloppuisin ihmetyttää, että meidänkin " lähiössä" on tosi paljon lapsiperheitä vaan ei niitä koskaan näy ulkona puistoissa jne.
Lapsi on ulkoillut jo päivän aikana kolmisen tuntia, joten se riittää. Eikä hän jaksaisikaan enää kuuden jälkeen lähteä ulos. Itse teen töitä vielä illatkin kotona, joten ei mulla olisi aikaakaan.