Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Duolingo - maailman paras kielisovellus!

Vierailija
06.05.2022 |

Näin on todettava kaiken kahlaamisen jälkeen. Ilmainen, helppo, hauska ja samalla monipuolinen sovellus. Onko kukaan muu tutustunut tähän?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on kyllä ihan sontaa.

Vierailija
2/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska, jos jokin kieli on ruosteessa ja haluaa kahlata nopeasti läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kaikki sälä, mitä siihen on viime kesän jälkeen lisätty. Kielen oppiminen kiinnostaa, ei lasten tilpehööri.

Vierailija
4/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. Minun esimerkki lauseet ovat tyyliä: elefantti juo maitoa, mutta käärme ei pidä vihreästä. Ööh, kiva, mutta mitä teen tällä lauseella?

Vierailija
5/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lingotaanko siinä kieli suusta johonkin asentoon (duona) ääntäessä kun nimi on duolingo?

Vierailija
6/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Korjaan suussa. Kiitos alanuolesta.

Vierailija
7/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole edes paras. Lisäksi IPOn jälkeen pieni kuherrusaika ja sitten alkaa sataa sontaa. 

Vierailija
8/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla aloittajan lisäksi ainoa, joka olen riemuiten koukussa duolingoon. Minusta tuolla oppii sekä helposti että ihmeen hauskasti ja nopeasti. Ehkä sovellus on liian suosittu ja siksi joidenkin on pakko vihata sitä : D

Vierailija
9/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä tehtäviä mutta liikaa junnaamista. Voisi vähentää puoleen.

Tämä opetusalan ammattilaisen vinkkelistä.

Vierailija
10/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lingotaanko siinä kieli suusta johonkin asentoon (duona) ääntäessä kun nimi on duolingo?

Kyllä. Yhdysvaltalainen sovellus on tietysti nimetty suomen kielen mukaisesti ja vielä kaukaa haetulla merkityksellä.

Vierailija
11/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla kielistä on toki duolingossa laadukkaampi kurssi kuin toisilla, mutta kyllä minä ainakin olen oppinut kaikista käymistäni jotakin. Espanjan opettajani, joka oli syntyperäinen espanjalainen, kehui espanjan kurssia ja sai minut aikoinaan innostumaan duolingosta.

Vierailija
12/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä, mutta harmi kun ei voi suomen kielestä opiskella. Hankaloittaa opetella englannin kautta. Lähes kaikki virheet tuleekin sen takia. Ja sitä ei sitten voi opetella lisää tuossa sovelluksessa. Paitsi periaatteessa jos opiskelee suomea, kokeilin niin päin, oli vaan tuskaista aloittaa niin alkeista ja en vaan jaksanut jankata niitä samoja.

Vierailija
13/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tykkää koko perhe. 3 espanjaa ja yksi ranska. Lisäksi muutama ystävä on aloittanut omat opiskelunsa.

Vierailija
14/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin opiskelen duolingolla espanjaa. Päiviä putkeen takana jo yli 400. Ne tarinat luovat kivaa kevyttä vastapainoa kieliopin tankkaamiselle. Ja osaan jo sen verran että pystyn silmäilemään El País -lehteäkin :)

Vierailija
15/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän Duolingosta! 

Siinä on paljon toistoa, mutta jos lukee jokaisen fraasin ääneen ja pyrkii muistelemaan oikeat vastaukset ennen kuin vilkaisee vaihtoehtolaattoja, niin kielen opiskeluun ei tarvitse äpin lisäksi yhtään mitään. Todella kiva sovellus.

Vierailija
16/30 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi loistava sovellus. En ymmärrä mistä täällä taas kitistään, jos ei ilmaisaplikaation design miellytä.

Vierailija
17/30 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/30 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertaillut sillä saksaa ja ranskaa. Minusta se on ihan ok. Junnaamista on jonkun verran, mutta homma nopeutuu paljon tekemällä pitempiä pätkiä kerralla - silloin junnaaminen ei tunnu.

Ei ole huomannut että "saitaisi sontaa". Toki mainoksia on paljon, muita jollainhan sen ilmaisversionkin on pakko rahaa kerätä. Paremipi näin kuin että minä joutuisin maksamaan. Toki osa niistä mainoksista mainostaa jotain niin surkeita pelejä että ei meinaa hermot pitää edes mainosta.

Vierailija
19/30 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen puolisoni opetteli sen avulla suomea.... lauseet olivat luokkaa 

Kantele on suomalainen soitin

Minulla on vihreä undulaatti

Suomalainen sauna on paras...

Vierailija
20/30 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen puolisoni opetteli sen avulla suomea.... lauseet olivat luokkaa 

Kantele on suomalainen soitin

Minulla on vihreä undulaatti

Suomalainen sauna on paras...

Se suomen kurssi on uusi ja täten muihin (vanhempiin) kursseihin verrattuna vielä aika alkeellinen. Ja sovelluksen päätarkoituksena on opettaa kielioppia käyttäen yksinkertaista sanastoa, ei opetella lauseita ulkoa, siksi siellä on vähän hassuja lauseita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän