Mihin sijoittaisit 100 000 euroa just nyt?
Maksaisitko asuntolainaa pois vai sijoittaisitko muualle?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin lyhentämättömänä ukrainalaisille, sillä he, jos ketkä, rahaa tarvitsevat ihan perusperusjuttuihin. Sulla olis lisäks hyvä mieli koko loppuelämäs.
Ideaa saavat toki muutkin hyödyntää ihan vapaasti.
Kustannan ennemmin kotimaisia tahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi ostaa osakkeita. En omista vielä ensimmäistäkään, joten aloittamisen kynnys on korkea. En kyllä tiedä, onko nyt ylipäänsä viisasta ostaa osakkeista yhtään mitään. Tuntuu olevan markkinat aika arvaamattomat tällä hetkellä.
Kannattaa lukea aiheesta yleistajuinen kirja/luotettava nettikirjoitus. Selviää, että yksittäisten osakkeiden ostaminen ei ole järkevää, vaan kannattaa sijoittaa alkuun valmiiksi koottuihin osakesalkkuihin. Ja muutakin hyödyllistä tietoa saat asiantuntijoiden kirjoituksista.
Rassissmmmiaaaa muut on liian tummia
Kannattaa sijoittaa aliarvostettuihin osakkaisiin, sillä ne tulevat jossain vaiheessa todennäköisesti nousemaan valtavasti. Itse kun muutama vuosi sitten aloitin sijoittamisen niin moni silloin pohjilla mateleva osake kallistui moninkertaisesti, kunpa olisi älynnyt laittaa enemmän.
Järvenranta mökkiin, hyvällä tontilla ja sijainnilla ja jossa olisi vähän puustoa ja oma kaivo, kalaisa järvi.
30-luvun lama voi tulla uudelleen. Osakkeita ei voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin lyhentämättömänä ukrainalaisille, sillä he, jos ketkä, rahaa tarvitsevat ihan perusperusjuttuihin. Sulla olis lisäks hyvä mieli koko loppuelämäs.
Ideaa saavat toki muutkin hyödyntää ihan vapaasti.
Miksi juuri ukrainalaisille? Maailmassa on miljoonia muitakin hädänalaisia.
Juu mutta suuri osa hädänalaisista on ollut sitä jo 50 vuotta. Avustuksia on annettu useasta maasta miljardeja ja ilmasto heillä usein paljon parempi esim. ruoan viljelyyn kuin meillä, mutta mitään muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Latiakaan en enää anna näille iänikuisille "piafralaisille". Sorry nyt vaan. Ukrainalaiset ovat työteliästä kansaa, joka on tähän saakka pystynyt hoitamaan asiansa.
Huomasitko, että Inderes analyysitalo muutti tänään Tulikivi suosituksensa "vähennä" -> "lisää"? Tällaiset pienet senttiyhtiöt tuottavat hyvin näissä positiivisissa käänteissä.
Tuollainen summa ei ole mitään. Maksaisin velat pois ja eläisin normaalisti. Riittäisi mulle muiden tulojen kanssa 10 vuodeksi.
100 000 menee Suomessa äkkiä. Ja minä olen lisäksi nuuka.
Ote tänään julkaistusta Inderesin Tulikivi -analyysistä:
"Ennusteemme ovat melko selvästi yhtiön taloudellisten tavoitteiden alapuolella ja mikäli yhtiö saavuttaa tavoitteensa, on osakkeella kaikki edellytykset tuplata 2025 loppuun mennessä ja samalla maksaa hyvää osinkoa."
Pill uun. Nus sisin koko rahan edestä ja kompensoisin kerralla ne kaikki puutteen vuodet jolloin olen joutunut tyytymään ainoastaan nyrkkikyllikkiin.
t: vieläkin neitsyt poikamies.
Ostaisin asunnon ulkomailta ,tarkoitan Välimeren maita.
Preppaukseen. Kun tilanne huononee. Tuotto on suuri.
Esim ruoka, aseet, energia ja suoja ovat ensi talvena arvossaan.
Miksi juuri ukrainalaisille? Maailmassa on miljoonia muitakin hädänalaisia.