raskaana(-ko?)
Viime kuussa alettiin miettiin että kai sitä lasta vois alkaa pikkuhiljaa suunnitteleen. Jätettiin ehkäisy siis viime kuussa pois.
Menkat pitäis alkaa viikonloppuna/ens viikon alussa.
Viime yönä en nukkunut kuin pari tuntia kun olin ihan kuin kuumeessa. Hirmuista hikoilua, maha kipeä (ihan kuin menkkakipu) ja rinnat todella kipeät.
Aamulla mittasin kuumeen ja minulla oli alalämpöä. Töissä oli tosi huono olo (siis etova ja kuumeinen) ja mittasin kuumeen, hieman yli 37.
Pakko oli lähteä kesken päivän kotiin. Parin tunnin päiväunien jälkeen olo suht ok mutta alavatsan menkkakivutt miltei jatkuvasti päällä..
Näinkö nopeasti se taapero nyt sitten päätti tulla??
Näkyisiköhän tuo jo testissä jos oireet oikeasti näin voimakkaat?
Neuvokaahan viisaammat...
Hieman on nyt ristiriitaiset tunteet tästä asiasta..
Kommentit (2)
Mun menkat pitäis alkaa vasta viikon päästä, mutta malttamattomana testailin jo eilen.... eikä kyllä ollut minkäänlaista viivaa tikussa. Tänään iltaa kohti nuo pahimmat oireet hellittivät ja vatsakin alkaa olla kunnossa. Pelkään kyllä pahoin, että kyseessä oli joku outo mahatauti. Mutta toisaalta muut oireet olivat tosi lähellä rajuja menkkakipuja. Odottelen vielä malttamattomana, jospa muutaman päivän päästä tikussa näkyis jotain.
Ompa mahtava kuulla, että sinun oireet täsmää näin mun oireisiin. Mullakin nousi nimittäin kuume.
Onnea sinulle! Toivottavasti tärppäsi!
Itselläni tuli ihan tuossa plussan tienoilla juuri menkkamaisia kipuja, ei kuitenkaan yhtä rajuja, sekä todella kipeät rinnat, ihan siis erilailla kuin menkka-aikoihin. Jos epäilet että oireet ovat jotenkin erilaiset kuin menkkojen aikaan pitäisi, ei muuta kun rohkeasti testin ostoon. :) Itse tein todella varhaisessa vaiheessa testin ja sain heikon plussan, mutta plussa se silti oli, koska mitkään testit tuskin näyttävät heikkoakaan punaista toista viivaa jos ei siihen ole aihetta. Parin päivän päästä viiva oli vielä tummempi. Eka neuvolakin oli sitten tietty liian aikaisin ja siellä ei näkynyt vielä juuri mitään, jonka vuoksi terkka sitten epäili jo alussa tuulimunaa...Tänään on 11+1 viikot ja kaikki on ok. Meillä myös oli suunnitteilla lapsonen, mutta yrittämällä sitä ei yritetty ja silti näin nopeasti tärppäsi. Kait tähän ajatukseen tottuu tässä ajan myötä, kun vauvakuumetta mulla ei ole ollut, ei ole tällä hetkellä eikä varmaan tulekaan kun ja ehkä vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Mutta koitas jaksella, oli oireiden syy sitte mikä tahansa.
Kismet79