Montako vapaapäivää teillä on ja ammatinne?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
1 vapaapäivä viikossa, olen hoitaja
Vilkaseppa työaikalakia ja keksi uskottavampi trolli, jooko.
2 vapaapäivää viikossa. Urheiluvalmentaja.
Mitä AP tarkoittaa vapaapäivillä? Viikottaisia vapaitako? Vai lomapäiviä?
Ihan on normaalit kaksi vapaata viikossa (la ja su) sekä normaali 30 päivää (lauantait lasketaan) lomapäiviä. IT-ala, yksityisellä puolella siis toki, tavallinen päivätyö.
Työskentelen ma-pe, eli viikonloput vapaat, mutta teen silloin usein keikkatöitä. Huomennakin menen yhden tekemään. Siivooja.
Kolmen viikon työvuorolistassa 6 vapaata. Lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaseppa työaikalakia ja keksi uskottavampi trolli, jooko.
Jos tekee vaikka kahdelle työnantajalle 3 päivää viikossa, niin silloin ei jää kuin yksi vapaapäivä viikkoa kohden
Olen yrittäjä ja pidän viikonloput aina vapaina ja sen lisäksi tietenkin arkipyhät.
Lomalla olen noin 2-3 vkoa kesällä ja esimerkiksi jouluna pidän lomaa sopivasti niin paljon kuin päätän pitää, joskus arkipyhien lisäksi vain 3-5 päivää, joskus enemmän. Tarvittaessa voin olla lomalla muutenkin, jos haluamme lähteä reissuun. Työpäiväni ovat klo 8-16 välisenä aikana, yleensä kuitenkin noin 6 h/arkipäivä. Paperitöitä teen pari kertaa kuukaudessa muutamn tunnin ajan.
Viikonloput vapaina, kuusi viikkoa vuodessa lomaa, 6 tunnin työaika
-puhelinmyyjä
Vierailija kirjoitti:
-puhelinmyyjä
entä se tärkein, palkka?
Valtiolla töissä, viikossa 1 vapaapäivä. Meillä kierretään työaikalakia aika sutjakasti. Ylityöt saa rahana, esim- lauantaista tulee 60 e nettona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-puhelinmyyjä
entä se tärkein, palkka?
1600 peruspalkka. Provikat myynnin mukaan. Joskus menee huonommin ja joskus paremmin
3 viikossa 6 tai 7 vapaapäivää pääsääntöisesti. Jos arkipyhiä, niin enemmän. Sh
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla töissä, viikossa 1 vapaapäivä. Meillä kierretään työaikalakia aika sutjakasti. Ylityöt saa rahana, esim- lauantaista tulee 60 e nettona.
Höpö höpö. Et sä valtion töissä ylitöitä määrättömästi tee. Työaikalain kiertäminen ei vaan onnistu ja normaalisti kolmen viikon jaksossa on 6 vapaapäivää. Poikkeuksellisia jaksoja voi tulla muttei niissäkään työaikalakia kierretä.
Kokemusta valtion hommista reilu 30 vuotta.
2 päivää/ kuukausi kuuluisi olla, mutta en pidä niitä.
Perhehoitaja eli sijaisvanhempi
Teen töitä ma-pe eli 2pv vapaata viikossa.
Ja jos muista vapaista puhutaan, niin 38pv+lomarahoista vaihtamana 9pv (eli puolet otan vapaana ja puolet rahana).
Tällä hetkellä siis käytettävissä 47pv lomaa+ed lomakaudelta vielä jäljellä olevat 5pv=52pv.
T.varhaiskasvatuksesta
2 vapaapäivää per viikko. Sunnuntai + sitten keskellä viikkoa päivä, yleensä keskiviikko tai torstai.
Kaupan kassa.
Joskus menen sunnuntaisinkin töihin koska siitä saa hieman enemmän.
Teen kolme päivää viikossa töitä, joskus neljä valintani mukaan. Yksi edellytys työlleni on ollut, että jää aikaa myös perheelle ja muulle elämälle.
Asianajoavustaja.
Tutkija valtiolla, töitä ma-pe paitsi arkipyhinä, vuosiloma 38 päivää (7 viikkoa + 3 päivää, ei siis mene lauantaita).