Hei te yksinasujat, onko teillä päiviä jolloin ette syö mitään.
Itselläni ei riitä ruokahalua joka päivä. Miten muilla?
Kommentit (21)
Ei, joskus kyllä yksin asuessani huomasin vasta joskus illalla, etten ollut vielä syönyt mitään, mutta soin kyllä sitten siinä vaiheessa. Nyt kun olen avoliitossa ei pääse ruokailu unohtumaan, koska mies kyllä syö säännöllisesti.
No ei ole. Ruoka on ensimmäinen asia mitä ajattelen kun herään.
Mulla on jäänyt päiviä välistä, mutta se on ollut syömishäiriön takia. Älä jätä syömättä vaikka ei ole nälkä, keho kärsii.
olisin kuollut alta kolmekymppisenä jos en yksin asuessani laittaisi itselleni ruokaa.
Teen ruokaa tai lämmitän eineksiä ja syön joka päivä ainakin yhden lämpimän aterian, viikonloppuisin kaksikin. Lisäksi aloitan aamun kahvilla leivän kanssa. ja iltapalaksi joko lämmin ruoka tai sitten mysliä ja jugurttia.. ja tietty eväsleivät töihin
Asun töiden vuoksi osan ajasta yksin, ja koska vihaan ruoanlaittoa, syöminen kyllä jää vähemmälle aina "sinkkupäivinä".
Ei ole. Pidän kiinni ruokailutavoistani olin sitten yksin tai 100 ihmistä paikalla. En tarvitse toista ihmistä syömiseeni.
Ei, mutta muuten olen ihan tuuliajolla kyllä. Tai siis en asu yksin, mutta silloin harvoin kun koko perhe on poissa, kuten nyt.
Syön arkisin 4 x (2x kotona ja 2x töissä) ja viikonloppusin 3x klo 8, klo 12 ja klo 16. Aina, vuosia ollut jo noin.
Suön paljon ruisleipää. Kylmänä ja uuniversiona.
Vierailija kirjoitti:
Syön arkisin 4 x (2x kotona ja 2x töissä) ja viikonloppusin 3x klo 8, klo 12 ja klo 16. Aina, vuosia ollut jo noin.
Kauhea syöppö. Onkohan matokuuri paikallaan ?
Tarkoitatko ap tällä syömättömyydellä lämmintä ruokaa? Moni lihavahan sanoessaan "en ole tänään ehtinyt edes syömään" tarkoittaa sillä lämmintä ateriaa.
Itselleni lipsahtaa helposti paaston puolelle, kun kuuma rakastajani kyläilee. Ei siinä syömään ehdi eikä sellaista edes muista.
Olen etätöissä, joten ei haittaa jos vatsa kurnii, joten saatan olla parikin päivää syömättä.
Syy ei ole ruokahalun puute, vaan se on suunniteltu tapa pitää painoa kurissa ja terveys parempana.
On, jos taloudessa asuisi joku muukin tulisi varmasti laitettua ruokaa joka päivä mutta ei itseä varten kiinnosta.
Olisipa. Yksinäisyys ahdistaa niin paljon, että ruokin sitä syömällä huonosti.
No en todellakaan. Kokkaan ja leivon itselleni paljon ja usein, etenkin sunnuntaisin niin tulevalla viikolla ovat työpaikalle mukaan otettavat lounaat valmiina.
Onkohan aloittajalla jotain psyykkisiä ongelmia, jos oikeasti ei ole normaalia ruokahalua päiväkausiin? Masennusta..?
Ei menee päivää syömättä, mutta voi olla helposti päiviä, jolloin ei ole erityisemmin nälkä ja sitten syömiset jää vähemmälle. Tuota nyt koetankin vahvistaa. Siis sitä, että kuuntelee onko nälkä/syö siihen jotain pientä.
Nyt on vähän huonoksi tavaksi tullut että olen syönyt lämmintä ruokaa ennen nukkumaanmenoa.
Huomaan että parempi uni jos syö vain jotain pientä jos on pakko (mulla on jokin turvajuttu tuossa ettei nälissään mene nukkumaan, olen ollut nuorena anorektinen ja jossain vaiheessa homma meni bulimiaksi ja söin ihan koko ajan, vielä jotain syömiseen liittyvää kitkaa on).
Olen aina kyllä ollut ns hyvä syömään ja vaikka oli karu (tunnekylmä) koti, ruokaa ei puuttunut. Siitä myös puhuttiin paljon.
Sitten omassa elämässä en ole suuri ruokapuuhastelija ollut. Tuokin jokin vastareaktio varmaan. Ja kun yksin asuu, niin eipä vaan jaksa. KIva silti kun joku täälläkin kyselee joskus ruokiin ohjeita tms. vinkkejä.
Helpostihan sitä saisi kiloja pois jos ottaisi vaan teetä ja muutama voileipä-dieetin käyttöön.
En ole ikinä päivääkään ollut syömättä. Ei ole sairaanakaan mennyt koskaan ruokahalut tai ei ole sellaisia sairauksia ollut jotka ruokahaluun olisi vaikuttanut ja ikää 55+. Tosin määrät vaihtelevat päivittäin. Välillä tuntuu ettei mikään riitä ja välillä pärjää vähemmällä. Ennen menkkoja olisi syönyt vaikka hevosen. Nykyään ei ole niitä mutta sen kuukautiskierron vieläkin tuntee kehossa niin että noin kerran kuussa tulee se suunnaton ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
Suön paljon ruisleipää. Kylmänä ja uuniversiona.
Paahdan normaalin paahtoleivän sijaan paahtimessa sitä ohutta ruisleipää eikä sen ravintoarvo kärsi vaan päinvastoin paranee. Se sopii hyvin leivänpaahtimeen ja kun sen halkaisee lämpöisenä ja laittaa lisukkeet väliin niin on herkkua. Paistaa vielä väliin ohutta kananmuna lättyä. Saa enemmän kuituja ruisleivästä.
Ei? Mitä ihmettä. Eihän se nälkä siitä ole kiinni asuuko jonkun kanssa vai ei.