Voisitko jättää 16 ja 14-vuotiaan kahdeksi yöksi yksin kotiin?
Kommentit (42)
En jättäis, varsinkaan kahdeksi yöksi.
Mikä ettei. Olisivat varmaan onnesta soikeina.
voisin ja aikoinaan jätinkin. Mitään ihmeellistä ei tapahtunut. Olen itsekin muuttanut 16-vuotiaana omilleni asumaan ja hengissä selvisin.
Riippuu nuorista. Mun tyttö on ollut 15-vuotiaana yksinään pari yötä (ei sisaruksia).
Oman 16v jättäisin, olisin jättänyt jo ihan yksinkin kun oli 14v. Itsenäinen nuori pärjää hyvin ja haluaakin olla omassa rauhassa. Mikäli tulee jokin hätätilanne tai muu, osaa toimia ja olla heti yhteydessä. Ihmisillä on ehkä niin ressukkateinejä etteivät ymmärrä että jotkut asuvat yksin ollessaan 16v.
En kun muistan mitä itse hommailin aikoinaan yksin ollessa.
Olen muuttanut peruskoulun jälkeen toiselle paikkakunnalle asumaan ja hyvin pärjäsin. Outoa, että tuon ikäiset eivät voisi olla kotona paria yötä keskenään.
Riippuu nuorista ja ympäristöstä.
Jos rauhallisia nuoria joihin tohdit luottaa niin ok. Varsinkin jos vielä joku naapuri lupaa ilmoittaa jos jotain erikoista tapahtuu (kotibileeeet).
Itse tunnet lapsesi parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi jättää.
Sama tällä.Joudut odotamaan kun ovat 18v. ja sit alkaa juoksusi juoksee!
16-vuotias voi pyörittää jo omaa talouttaan. 14-vuotiaalla ei ole mitenkään liikaa aikaa oppia kotityöt, ruuanlaitto sun muut.
Jee! Kotibileet!
Juu, voi meidät jättää. Pyydän vain pari kaveria kylään ja ollaan ihan kiltisti.
No voisin. En tosin näe oikein mitään syytä tähän, mutta voisin toki.
Vierailija kirjoitti:
En kun muistan mitä itse hommailin aikoinaan yksin ollessa.
Kasvoitko pahastikin kieroon vai rankaisetko lapsia oman häpeän tunteesi takia? Ei sun lapset ole sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi jättää.
Sama tällä.Joudut odotamaan kun ovat 18v. ja sit alkaa juoksusi juoksee!
Menee kyllä överiksi, onko tarkoituksesi kasvattaa nuoristaan täysin avuttomia, jotka eivät selviä mistään normiasiasta.
Riippuu lapsista. Yhden lapsistani olisin voinut jättää vaikka viikoksi, toista en voinut jättää edes yöksi koska käty ja kolmas ei taas itse uskalla.
Ei tohon kysymykseesi ole vastausta.
Voi jos ei ole esim kehitysvammaisia tai erityisihmisiä. Noin 15 vuotias kykenee ajattelemaan jo loogisesti kuten aikuinen jos on siis normaali. Tietoisuus itsestä ja omasta toiminnasta jo on. Aivot kehittyvät noin 25 vuotiaaksi asti.
Ei voi jättää kahdeksi yöksi.
Kumpikaan heistä ei ole täysi-ikäinen.
Yhden nuorista pitää olla täyttänyt 18 v.
Voisin ja olen jättänyt. Rauhallisia nuoria, joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä.
En.