Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku voi luottaa keskeytettyyn yhdyntään yms. ehkäisyssä??

09.10.2006 |

En millään ymmärrä kuinka aikuinen ihminen voi luottaa näin epäluotettavaan ehkäisykeinoon. Tuntuu että tällä palstalle on viime aikoina moni raskaana keskeytetyn yhdynnän seurauksena. Jotenkin on hassua, että aikana jolloin ehkäisykeinoja on vaikka kuinka paljon joku luottaa tällaiseen. Ymmärrän kyllä jos ei raskaaksi tuleminen ei niin kovin haittaa, mutta kun näyttää olevan ihmisiä jotka oikeasti luottavat siihen. Ei kai sitä voi ikinä kaikkia ihmisiä ymmärtää =)

Tipy

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...luulisin, että jokainen joka siihen ryhtyy on mielessään ottanut ainakin jollain tasolla huomioon, että se ei todellakaan ole 100 % ehkäisykeino. Näin meillä ainakin oli silloin kun siinä tilanteessa olimme.

Mutta kaipa niitäki on, jotka vain eivät " usko" että mitään voisi tapahtua, ellei siimahäntiä se täysi kuorma sisälle tule...

Meitä kun on moneksi :o)

Vierailija
2/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vauvojen teon olevan paljon hauskempaakin, kun ei tarvitse kesken jättää.. ;) vai onko miehet sitten vastahakoisia vielä vauva-asiaan ja tällä keinoin sitten tehdään kompromissi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä kans pari päivää ihmetelly näitä " vahinkoja" joista ihmiset tänne kirjottelee. Kyllä kaikki aikuiset varmaan tietää mistä niitä lapsia tulee tai voi tulla;) Ja on myös olemassa niin tyhmiä ihmisiä, jotka tulevat suoraan kysymään " onko teille käynyt vahinko" , kun on raskaana...

Kerkkis ja 4. muksu masussa

Vierailija
4/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustana siis sellainen, että toista lasta yritimme n. 2,5v ajan ja viimein saimme hänet Clomifenin avulla.

Aloin sitten syödä pillereitä synnytyksen jälkeen, mutta ne ei sopineet minulle ollenkaan, oli tosi huono olo ja kauhea päänsärky. Niinpä lopetin pillerit, kun tyttö oli 7kk vanha (ja esikoinen oli tuolloin 5v). Olin itse ihan varma, että en ilman apukonsteja edes tule raskaaksi, joten en tarvisi ehkäisyäkään. Toisaalta minulle kolmas lapsi olisi ollut tervetullut.

Mies sitten sanoi, että eipä me muuta ehkäisyä tarvita, katellaan vähän päiviä ja pahimpina päivinä voidaan käyttää tuota ns. keskeytettyä yhdyntää tai kumia. No, sitä kumia taidettiin käyttää tasan kerran ;)

Niinhän siinä sitten kävi, että tulin 2kk päästä raskaaksi. Asia oli mulle IHANA yllätys, mies taisi pari päivää hieman nikotella :)

Eli siis mikään vahinko ei kolmas lapsi ollut ja tiesimme kyllä, että moiseen " ehkäisyyn" ei voi luottaa, mutta meidän taustalla se oli silloin ok vaihtoehto.

Nyt tämä neljäs raskaus on sitten oikea yllätys /vahinko vai miksi sitä voisi sanoa. Nimittäin söin e-pillereitä ja tulin niiden aikana raskaaksi. Nyt kuitenkin odotamme koko perheellä tosi innokkaasti uutta perheenjäsentä, joka toivottavasti syntyy pian :)

Vierailija
5/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tää ei oo 100%varma ehkäisykeino, mutta uskokaa vaan että meillä toiminut ainakin 6vuotta. Tottakai meille lapsi oli tervetullut jos ns. vahinko tulee.. mutta ei meidän kohdalla ainakaan näin käynyt.. minulla on tarkka kierto joten " riskipäivinä" keskeytettiin.. Silloin kun kumpikin halusi oikesti yrittää lasta, silloin tärppäsi heti:) .. myös synnytyksen jälkeen pärjättiin tosi hyvin.. Minulle ei sovi pillerit, enkä halunnut kierukkaa tms. Mielestäni jokainen saa päättää miten tekee, joillekin tämä tapa sopii joillekin ei. Meillä varmasti myös tulevaisuudessa jatketaan samaan malliin.. nyt meillä onkin muuta mielessä:; 7 rv menossa (kahden kk:n yrityksen jälkeen)..

Vierailija
6/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kaikki hormonaalinen ehkäisy (E-pillerit, minipillerit, kapselit, hormonikierukka,...) kielletty kahdestakin lääketieteellisestä syystä. Kuparikierukkaa en halua, koska kuukautiset ovat muutenkin valtavan runsaat. Sterilisaatiota emme halua, koska mahdollinen lapsi jossain vaiheessa ei ole poissuljettu vaihtoehto. Ja kaikista kokeilluista mekaanisista ehkäidykeinoista tulee allergiaa jommallee kummalle osapuolelle (mieheni on kumiallergikko ja minä saan oireita vaahdoista, sienistä ym kemikaaleista).

Vähissä ovat siis keinot ja itseäni ärsyttääkin suunnattomasti, että joka paikassa vouhkataan ehkäisyn helppoudesta ja saatavuudesta ja siitä, että vahinkoja ei enää nykyaikana saisi tapahtua!!!

Enkä ole tuttavapiirissäni ainoa jolla ehkäisy on näin vaikeaa.

Vierailija
7/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meinaan kanssa sama juttu, että hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää, koska aiheuttaa migreeniä. Lääkäri ehdotti kuparikierukkaa, mutta minulla myös paha nikkeliallergia, joten sekin on poissuljettu vaihtoehto. Kaikki nuo vaahdot yms. kuulostavat jotenkin ' hankalilta' kun sen kumin muistamisessa on jo ongelmia. Ja mieheltä katoaa touhusta tunto kumin kanssa, joten ei sekään hyvä vaihtoehto..

Tosin eipä me juurikaan tällä hetkellä ehkäistä, kun olen raskaana (harkitusti), mutta sitten lapsen synnyttyä varmaan kanssa luotamme noihin ns. luomumenetelmiin niin kauan kun emme ole varmoja ettei meille enää lapsia hankita (eli laiteta johtoja poikki). Tietenkin tajuamme, että eivät nuo sataprosenttisia ehkäisykeinoja ole, mutta nyt meillä onkin sopiva hetki tulla niitä lapsia.. ja yksi onkin jo tulossa!:)

Vierailija
8/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä on painiskeltu eri ehkäisyvaihtoehtojen kanssa, kun mikään ei tunnu sopivan. On tuota keskeytettyä mietitty vaihtoehtona kakkosen jälkeen, mutta todennäköisesti ei kuitenkaan siihen päädytä vaan johonkin varmempaan vaikka kaikissa on huonot puolensa. Haluamme näet pitää lapsista taukoa pari vuotta opiskelujen loppuunsaattamiseksi + mulla on tämä raskaus ollut kropallekin niin raskas että en jaksaisi kolmatta heti perään.

Käsitinkin, että tässä aloittaja ihmetteli sitä, miten joku voisi luottaa siihen varmana keinona. Ainakin mulle joku päivä sattui silmään aloitus, jossa kirjoittaja sanoi että olivat ottaneet " tietoisen riskin" raskaudesta ja puputelleet myös sopivina päivinä keskeytetysti - mutta silti he miettivät että pitääkö nyt lapsi kun se on sitten alulla. Tuo tuntuu minusta hirveän epäreilulta lasta kohtaan vaikken missään nimessä olekaan abortin vastustaja. Oikeastihan tuossa ei ehkäisykeinona ole se keskeytetty yhdyntä, vaan abortti.

Eli en minäkään kyllä ihan täysillä ymmärrä, vaikka itsekin olemme miettineet keskeytettyä vaihtoehtona. Meille kuitenkin se olisi vaihtoehto juurikin vain sillä silmällä, että se laskee huomattavasti raskauden todennäköisyyttä, ei niin että se estää raskauden sataprosenttisesti - eli jos raskautta ei tosiaan toivota millään mielellä, niin sitten jotain muuta.

Ihan hyvin kyllä pystyn ymmärtämään sellaisen, että lapsi ei olisi katastrofi niin sitten voi luottaa keskeytettyyn yhdyntään tai varmoihin päiviin :) Onhan siinä jotain jännitystä jättää kohtalolle ohjat, ei elämässään kaikkea tarvitse suunnitella.

Coe rv 38+1