Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö tunteen kun ihan selvästi tekisi mieli jotain syötävää, mutta ei keksi mikä se olisi?

Vierailija
05.05.2022 |

Jotain tekisi mieli, mutta mitä tahansa ajattelee niin ei sitten teekään. Äh. Toivottavasti tämä menee pian ohi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Vierailija
2/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuttu tunne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä. Mutta olen kuullut väitteen että tämä on naisten erikoisominaisuus. Pitääkö paikkansa, vai kokeeko miehetkin tätä?

Vierailija
4/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla jano tai suolan tarve.

Vierailija
5/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten varmaan ei kannata syödä mitään jos ei tiedä mitä haluat. Taidat ap olla aika tuhti kun annat mieliteoille noin periksi.

Vierailija
6/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit ja popcorn. Sillä se menee ohi.

Vierailija
7/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKEAA? Kuuma kaakao: Valio Luomu Vanhanajan täysmaito, Fazerin kaakao, sokeri.

SUOLAISTA? Lautaselle juustoa, esim. Mustaleimaa sekä tomaattia, kurkkua, sinappia.

Vierailija
8/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja varsinkin silloin kun selvästi tuntuu, että vatsa on liiankin täysi. Kumma tunne. Ikäänkuin tekisi mieli syödä jotain, että saisi sen liian kylläisen olon pois.

Vierailija
9/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kyllä. Mutta olen kuullut väitteen että tämä on naisten erikoisominaisuus. Pitääkö paikkansa, vai kokeeko miehetkin tätä?

Minun miehelläni (kohta kuusikymppinen akateeminen) on kuulemma usein tuollainen tunne. Kysyn aina vakiokysymyksen: Suolaista vai makeaa, lämmintä vai kylmää?

Vierailija
10/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ tietää mitä haluaa. Nuo on nuorten laihduttajien ongelmia. :s

Vierailija
11/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaljan himo miehellä.

Vierailija
12/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jano.

Vierailija
13/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on tässä ryynimakkaraa. Onpa namia.

Vierailija
14/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin esimerkki tästä on viiden vuoden takaa, kun lähdin nälässä ostamaan syötävää lähikaupasta. Tuijotin hyllyjä viitisen minuuttia, en nähnyt mitään, mitä haluaisin. Kävelin ulos kaupasta ja taisin sitten loppuillasta nakertaa hapankorppuja tms.

Vierailija
15/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja varsinkin silloin kun selvästi tuntuu, että vatsa on liiankin täysi. Kumma tunne. Ikäänkuin tekisi mieli syödä jotain, että saisi sen liian kylläisen olon pois.

Mulla se ainakin tarkoittaa, että vatsa kaipaa jotain helpotusta työhönsä. Esimerkiksi, jos syö vesimelonia, se on "kevyttä" sulattaa mutta auttaa työntämään ruokamassaa vatsalaukussa. Tai jokin hedelmä josta saa karkeampaa kuitua, sekin auttaa mekaanisesti. (Ehkä se samalla laimentaa massaa tai vaikuttaa vatsalaukun sisällön pH-arvoon, en tiedä.) Vai tuleeko sama hyöty mistä tahansa lisäsyömisestä? Jos näin on, en tiedä, mihin perustuu. Kahta erilaista massaa vatsalaukussa, ensimmäinen jo sulaneempaa, toinen karkeampaa, vaikka ei olisikaan "kevyttä"?

Oudointa on, että joskus tekee mieli KUUMAA. Vatsani toimii hyvin joten tätä harvemmin koen, mutta joskus suuren aterian jälkeen (esim. kilo kotimaisia omenoita...) tekee mieli saada jotain lähes polttavan kuumaa. Niin kuumaa, että se sattuu ruokatorveen - ja on siksi nautinnollista. Kuulostaa patologiselta, tiedän.

Vierailija
16/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin esimerkki tästä on viiden vuoden takaa, kun lähdin nälässä ostamaan syötävää lähikaupasta. Tuijotin hyllyjä viitisen minuuttia, en nähnyt mitään, mitä haluaisin. Kävelin ulos kaupasta ja taisin sitten loppuillasta nakertaa hapankorppuja tms.

Mulle käy usein näin, mutta vain Suomessa. Joskus pelkään, etten keksi enää mitään ruokaa, jota viitsisin ostaa.

Vierailija
17/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis mieli juotavaa :Olutta.

Mutta kun ei ole.

Pitää tyytyä veteen.

Vierailija
18/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jano, hoituu juomalla lasi vettä.

Vierailija
19/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyse ei ole ruokahalun puutteesta, vaan nirsoudesta. Keksin montakin ruokaa jota voisin syödä, mutta niitä ei saa Suomesta. En myöskään jaksa aina "metsästää" riittävän hyviä tarvikkeita, esim. viimeksi kun sain kasattua hyvät ainekset homma jäi kiinni siitä, etten löytänyt hyviä kananmunia. Ostin varmaan neljää erilaista, ja ne oli kaikki kamalia.

Vierailija
20/21 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Auraa, BlåCastello ei käy tuohon tilanteeseen, vaikka se muulloin kelpaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi