Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätyskyky olematon, onko mitään toivoa paremmasta?

09.10.2006 |

Eli synnytyksen jäljiltä en pysty pidättämään suolikaasuja enkä löysää ulostetta. Synnytyksestä on aikaa jo toista vuotta. Synnytyksessä ei mainittu mitään suuremmista repeämistä ja minut ompeli kätilö.

Tämä vaiva on aivan hirveä, erityisesti työssäkäyvälle ihmiselle. Kaiken lisäksi vatsani toiminta on todella vilkasta ja kärsin päivittäin ilmavaivoista. Onpa kiva kun ei pysty töissä tai esim jumpassa pieruja pidättämään :' ' (

Onko kenelläkään ollut tällaista vaivaa? Olen ensi viikolla menossa fysioterpapeutille, mutta olen pessimisti asian suhteen vaikka gyne sanoikin, että fyssari saattaisi saada parannusta asiaan.

Olen todella masentunut asian vuoksi, miettinyt jopa töistä pois jäämistä sen verran invalidisoivaa tämä vaivani on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään päätöksiä. Siellä selviää millaiset lähtökuopat sinulla on ongelmasi kanssa. Siellä pystytään mittamaan lantiopohjalihasten puristusvoiman ja ammattilainen varmaan huomaa myös onko mahdollisesti jotain suurempia toimeenpiteitä vaativaa . Muutaman käynnin jälkeen näkee varmaan jo tuloksia eli onko tullut edistystä. Tschempiä äläkä heittä kirvestä järveen!

Vierailija
2/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilanne ei ole normaali, se on ensimmäinen asia. Itselläni oli aivan samanlaiset oireet ja syynä siihen oli suolen sulkijoiden totaalirepeämä joka tuli synnytyksessä. Mulle tehtiin myös vain pintaompeluita ja nämä erittäin vaikeat vammat jäivät huomaamatta. Suosittelen että menet ensimmäiseksi gynekologille ja kerrot näistä vaivoistasi. Saat todennäköisesti lähetteen gastrokirurgin vastaanotolle jossa sitten tehdään kunnon tutkimus. Tutkimus ei varsinaisesti satu joten voit olla huoleti sen suhteen. Jos jotakin vikaa löytyy, voidaan tehdä korjausleikkaus. Itselläni tulos oli huono mutta aikaa olikin ehtinyt kulua liikaa eli puolitoista vuotta synnytyksestä. Joka tapauksessa kannattaa nyt ripeästi edetä tässä asiassa ja aina on toivoa kuitenkin. Jos sinulla on esim. sulkijoissa repeämä, on tapahtunut potilasvahinko ja olet oikeutettu korvauksiin. Mutta siitä asiasta voin kertoa enemmän mikäli on aihetta. Voit myös laittaa sähköpostia jos haluat osoitteeseen

Joanna30@jippii.fi. Tsemppiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt gynellä. Kannattaisi varmaan käydä vaikka toisella gynellä tai sitten kertoa ihan omalääkärille tästä ja pyytää se lähete tarkempiin tutkimuksiin.

Vierailija
4/6 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy samasta aiheesta keskustelua ja kohtalo tovereita. Toivottavasti saat pian apua vaivaasi!

Vierailija
5/6 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tuon sfinkter ruptuura-ketjun. Aika paljon näyttää olevan saman kokeneita, valitettavasti.

Korjausleikkaus ei kovin paljon innosta, pelkään että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Menen siis vasta ensi viikolla fysioterapeutille. Saa nähdä suositteleeko hän kirurgin vastaanotolle menemistä. Gyne tosiaankin oli sitä mieltä, että fysioterapiastakin saattaisi olla hyötyä.

Eikö kukaan ole käynyt fysioterapiassa ko asian vuoksi?

Vierailija
6/6 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla synnytyksessä 3v sitten sulkijalihas meni katki venytymisestä, vaikka ei päällepäin mitään näkynytkään. Tilanne jäi huomaamatta. Pierut karkaili ja löysä uloste samoin. Luulin pidätyksyvyn korjautuvan ajan kanssa, mutta kun päälepäin ei vikaa ollut, ei mitään tehty. Gynekologi totesi näin käyneen myöhemmin, mutta uskoi lihasten korjautuvan itsekseen.

Toivoin kovasti, että aika korjaisi ongelman ja parantumista onkin tapahtunut hiukan.

Nyt gynekologi kiinnitti huomiota sulkijalihaksen outoon malliin, se ei ole tiivis kuin rengas ja siksi uloste karkailee. Nyt on pakko tyytyä siihen, että ilmaa karkailee ja housut usein tuhriutuvat. Olisi pitänyt ajoissa leikata ongelma kuntoon.