Otatin Mirenan pois ja kivut hellitti heti
Mulla on ollut kaksi Mirena hormonikierukkaa, mutta nyt en enää jaksanut jatkuvia alavatsa ja selkäkipuja. Miten voi olla mahdollista, että oireet helpotti heti, kun kierukka nypättiin pois??
Kommentit (14)
No mitä haluat että tähän vastataan. Onneksi olkoon? Itsellä viides Mirena enkä luovu tästä. En olisi ikinä nuoruuden pillerivuosien aikana voinut tietää kuinka mahtavia ehkäisyvaihtoehtoja voi olla saatavana. Mulla Mirena vei kuukautiset, pms oireet, ihovaivat ja palautti seksihalut.
Ensimmäiset kuukautiset Mirenan asentamisen jälkeen oli kyllä jotain ihan hirveää, varsinkin kun en ennen juuri kuukautiskivuista kärsinyt. Kivut ja krampit kuukautisten aikaan jatkui pitkään, nyt on kulunut pari vuotta ja ei enää onneksi kramppaa samalla tavalla.
Mutta kuukautisten ulkopuolella en kyllä ole huomannut eroa. Selkäkivutkin taitaa johtua ihan omista huonoista elintavoista.
Mukava, jos sinulla helpotti!
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla samoja kokemuksia?
Ap
Väärä palsta kysellä.
Lähtikö Raineri ja Leiffi samalla kertaa?
Hormonaalinen ehkäisy onkin tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Lähtikö Raineri ja Leiffi samalla kertaa?
En kai mä nyt kaikkea teille paljasta 😁
Ap
Mulle taas suositeltiin hormonikierukkaa endon takia. Kärsin kivuista usein, mutta en uskalla laitattaa jos kivut vain pahenevat. Ja ehkäisyyn en sitä tarvitse koska mut on steriloitu.
Minullan ollut mirena 18 vuotta. Siis välillä vaihdettu tietty. Ei ole ollut mitään kipuja, ei ennen eikä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No mitä haluat että tähän vastataan. Onneksi olkoon? Itsellä viides Mirena enkä luovu tästä. En olisi ikinä nuoruuden pillerivuosien aikana voinut tietää kuinka mahtavia ehkäisyvaihtoehtoja voi olla saatavana. Mulla Mirena vei kuukautiset, pms oireet, ihovaivat ja palautti seksihalut.
Saa vastata ihan oman kokemuksen mukaan tietysti. Oli mullakin hyviä puolia, ei kuukautisia juuri ollenkaan ja anemia parantui ja seksihalut aluksi hyvät. Sitten alkoi koko kuukauden kestävät menkkakivut, limakalvojen kuivuus, hermojen menetys enkä enää kestänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy onkin tyhmää.
Itse olin tyhmimmilläni, kun hb alle sata ja koko ajan huimaa, vuodot kuin Niagara. Oli pakko tehdä jotain ja jonkin aikaa Mirena toimikin ihan ok.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas suositeltiin hormonikierukkaa endon takia. Kärsin kivuista usein, mutta en uskalla laitattaa jos kivut vain pahenevat. Ja ehkäisyyn en sitä tarvitse koska mut on steriloitu.
Oli mulla kivutonta aikaa ensimmäisen kierukan jälkeen varmaan parikin vuotta. Tosin asennuksen jälkeen otti hetken ennenkuin elimistö tottui. Sikäli harmittaa kun tuli kipuja myöhemmin. Mirena oli niin helppo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset kuukautiset Mirenan asentamisen jälkeen oli kyllä jotain ihan hirveää, varsinkin kun en ennen juuri kuukautiskivuista kärsinyt. Kivut ja krampit kuukautisten aikaan jatkui pitkään, nyt on kulunut pari vuotta ja ei enää onneksi kramppaa samalla tavalla.
Mutta kuukautisten ulkopuolella en kyllä ole huomannut eroa. Selkäkivutkin taitaa johtua ihan omista huonoista elintavoista.
Mukava, jos sinulla helpotti!
Hyvä jos toimii. Toimii mullakin aluksi.
Ap
Ainoa mikä harmittaa etten poistattanut aikaisemmin.
Ap