Maha menee ihan sekaisin lohesta
Kumma juttu. Mikä mahtaa olla syynä? Kärsinkö jostain kala-allergiasta? Yleensä en kalaa juurikaan syö, paitsi kalapuikkoja. Nyt olen parina päivänä syönyt lohta niin on ruvennut aina vatsaa vääntämään. Olisiko kun on norjalaista kirjolohta niin onko niissä sitten antibiootteja tai jotain? Mistä näitä tietää. Parempi vissiin että jättää sen kalan syömisen kalapuikkoasteelle.
Kommentit (14)
Rasvainen kala voi aiheuttaa nopeampaa aineenvaihduntaa.
Oisko pakastettu ja sulanut ja taas pakastettu? Vie takaisin kauppaan.
Kyllä sen huomaa jos kala on vanhaa tai pilaantunutta.
Mulla tuon oireen aiheuttaa väriaine, joilla lohista tehdään kauniin oransseja.
Vierailija kirjoitti:
Oisko pakastettu ja sulanut ja taas pakastettu? Vie takaisin kauppaan.
Kuka sinä joka heti peuktat aas minun mielipiteet.Et edes lue niitä. Oletko mode?
Ihan hyvältä ja normaalilata maistui ettei siinä ollut mitään -ap
Viljellyssä lohessa on paljon ympäristömyrkkyjä. 16 kertaa enemmän kuin villissä lohessa.
Minulla tapahtuu sama juuri niistä kalapuikoista, ja seitistä ylipäätään. Ei mitään järkevää syytä, kun muuta kalaa maha kestää eikä ole ollut pilaantunutta. Ehkä sinulla lohen kanssa sama outo juttu.
Mun tyttären maha ei siedä yhtään tonnikalaa öljyssä, tulee ripuli. Epäilen että mahasi sietää huonosti rasvaista kalaa.
Sama juttu, lopettanut lohen syönnin.
Ripulin lyö melkein heti syönnin jälkeen.
Minulla vielä oudompi juttu, eli maha tulee parin tunnin päästä todella kipeäksi ja loppujen lopuksi oksennan kaiken ulos jos syön savustettua lohta. Huomasin tämän muutama vuosi sitten ja ilmeisesti olen sitten allerginen savulohelle, kun esim. uunilohi ei aiheuta moista, enkä ole vielä havainnut, että graavilohi aiheuttaisi vastaavaa. Ja muut savukalat eivät aiheuta samaa.
Mun maha ei kestä Pirkka tuotteita.
Pilaantunutta