Uusi työttömän karenssisysteemi
Luin, että neljännestä laiminlyönnistä menettää oikeuden työttömyysturvaan toistaiseksi. Tarkastelujakso on 12 kuukautta.
Mitä tämä tarkoittaa? Jos työttömyysturva katkeaa, milloin voi saada seuraavan kerran tukea? Vuoden päästä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vaatimaton on työllistymistavoite panostukseen nähden, 10t lisää työllistyneitä v2025 mennessä ja paljonko tähän upotettiin veroeuroja?
Voin kertoa sulle:
0 euroa
Vierailija kirjoitti:
Nyt on millä millä mällätä, palkattiinhan yli tuhat uutta käsittelujää !
AINA on millä mällätä. On täysin ideologinen päätös, miten mällätään.
Vierailija kirjoitti:
Neljäs törttöily vuoden sisällä johtaa karenssiin toistaiseksi, ja se katkeaa 12 viikon työssäololla tai koulutuksella. En tiedä nollaantuuko se vuoden päästä, tarkastelujakson umpeutuessa?
Ei katkea vuoden päästä. Katkeaa vasta kun tuo 12 viikon ehto täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hauska, että toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi, mutta tässä sitä nyt kovasti tehdään pysyväksi tueksi monelle työttömälle.
Onni on sentään se, että toimeentulotuki on isompi kuin työmarkkinatuki. Eikä sitten tartte osallistua pupukursseille ja muille.
Toimeentulotukeakin voidaan leikata 20 tai 40 %, jos kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta tai vastaavasta.
Kahden kerroksen väkeä. Eise virkaeliitti pärjää, niiltä pienenee edut, jos ei mitättömiltä oteta. Orjathan tekee vaikka pyramiidin suurmiehille, ovat aina tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hauska, että toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi, mutta tässä sitä nyt kovasti tehdään pysyväksi tueksi monelle työttömälle.
Onni on sentään se, että toimeentulotuki on isompi kuin työmarkkinatuki. Eikä sitten tartte osallistua pupukursseille ja muille.
Toimeentulotukeakin voidaan leikata 20 tai 40 %, jos kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta tai vastaavasta.
Höpöhöpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tätä laillista orjuutta. Näkee ettei työttömällä ole ihmisarvoa. Voidaan vähistä rahoista leikkauksen uhalla kiristää työkokeiluun rikastuttamaan yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljäs törttöily vuoden sisällä johtaa karenssiin toistaiseksi, ja se katkeaa 12 viikon työssäololla tai koulutuksella. En tiedä nollaantuuko se vuoden päästä, tarkastelujakson umpeutuessa?
Ei katkea vuoden päästä. Katkeaa vasta kun tuo 12 viikon ehto täyttyy.
Ok, kiitos.
Stressaako teitä käydä te-toimiston virkailijoiden juttusilla kun kyselevät miksi ei työllisty ja sitten aletaan tyrkyttää kuntouttavaa työtoimintaa, ilmaistyötä ja työnhakukursseja? Tuollainen käy pitemmän päälle terveyden päälle.
Siis miksi mun täysin asiallinen viesti on poistettu tästä ketjusta? Vastasin tuolle eräälle, että ennen karenssia tulee kolme huomautusta, joten karenssia ei voi tulla tietämättömyydestä tai huolimattomuudesta. Ja jos järjestelmän käyttäminen on oikeasti vaikeaa, siihen saa varmasti apua sieltä te-toimistosta.
Lisäksi kerroin, että olen myös itse tällä hetkellä työtön, ja todellakin toivon pääseväni takaisin työelämään.
Miksi tämä viestini poistettiin?????
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi mun täysin asiallinen viesti on poistettu tästä ketjusta? Vastasin tuolle eräälle, että ennen karenssia tulee kolme huomautusta, joten karenssia ei voi tulla tietämättömyydestä tai huolimattomuudesta. Ja jos järjestelmän käyttäminen on oikeasti vaikeaa, siihen saa varmasti apua sieltä te-toimistosta.
Lisäksi kerroin, että olen myös itse tällä hetkellä työtön, ja todellakin toivon pääseväni takaisin työelämään.
Miksi tämä viestini poistettiin?????
Sensuurisivustolta on turhe kysellä miksi viestejä poistetaan. Varmaan siksi kun niin voi tehdä.
Nyt on millä millä mällätä, palkattiinhan yli tuhat uutta käsittelujää !