Pitääkö perintöä jättää?
Siirrätkö omaisuuttasi jälkipolville vai kulutatko itse?
Kommentit (18)
Kulutan itse. Jokainen tienatkoon itse omat rahansa.
Tietenkinnpyrin siihen, että lapsenibtulevaisuus on turvattu.
Pitää tietenkin. Onhan se laissakin sanottu.
Jos ei jätä, siitä voi seurata jopa kuolemantuomio!
Laki perintökaaresta määrää vainajan jättämään perintöä sakkojen tai vähintään 4kk vankeuden uhalla.
Saattaa häkki heilahtaa, jos selviää, että vainaja käytti itse omat rahansa.
Itse olen sanonut vanhemmilleni, ettei mulle tarvitse jättää mitään, nauttikaa siitä mitä olette elämänne aikana ansainneet.
Kantsii realisoida kiinteistöt ennen kuin kuolema korjaa.
Fyrkat pitää vaihtaa kultaharkoiksi.
Harkot tulee ottaa arkkuun mukaan.
Niistä voi myös teettää vitjat, joka puetaan vainajalle.
Ei tarvitse. Olisi kyllä mukava, jos säästöjä olisi hautauskustannusten verran jemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut vanhemmilleni, ettei mulle tarvitse jättää mitään, nauttikaa siitä mitä olette elämänne aikana ansainneet.
Vai niin olet pähkäillyt. Sinäkö sen päätät, mitä vanhemmat tekee omaisuudellaan?
Tämän päivän penikat luulee voivansa määrätä vanhempiensa rahankäytöstä.
Nauti ja järjestä oma turvallinen vanhuutesi ensin. Sairauttakin voi tulla joten varaudu, että pärjäät. Viisaasti on asiasta puhunut mm. Aira Samulin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän penikat luulee voivansa määrätä vanhempiensa rahankäytöstä.
Tai tosiinaan myös erityisesti se (nuori) puoliso tai muu elämänkumppani uskoo vakkasti tietävänsä lapsiakin paremmin.
Se vähän yksinkertaisempi mies
Arkkurahat. Mahdollisesti papille pullatarjottavat.
Ei tartte miettii kun YKSITYISET hoitoyksiköt tulee putsaamaan ihan jokaisen taskut ennen kuin kuolema korjaa. Kun maksaa pelkästään ikkunan avaamisesta 100€, ei tartte miettiä kenelle jättää maat ja mannut. Ne menee Orvon ja kavereiden taskuun.
Ei tietenkään ole viisasta jättää perintöä tai kuolla velattomana.
Nautin elämästä mutta en kaikkea tuhlaa.
Tavaraa ja talon jätän, mutta rahat kulutan viimeistä killinkiä myöten itseeni ja valitsemaani hyväntekeväisyyteen (sikälimikäli lähtö ei tule suorilta jaloilta yllättäen). Jokainen olkoon oman onnensa seppä.
Ei tietenkään pidä. Kaiken voi käyttää itse.