Mistä johtuu olo että kaikki mitä puoliso tekee ärsyttää?
Minulla siis tällainen olo enkä usko olevani ainoa, jolle näin on käynyt. Aviomieheni on tavallinen perusmies, ja kuten kaikissa, minussakin, niin hänessäkin on hyvät ja huonot puolensa. Minua jostain syystä nykyään vain ärsyttää kaikki hänessä. Se, että jättää likaiset sukkansa lojumaan lattioille, tiskit tiskipöydälle eikä koneeseen, miten maiskuttaa syödessään, mille haisee, että röyhtäilee ja piereskelee koko ajan, äänensävynsä ja kaikki. Lapsia on, joten ero ei ihan helposti nyt suunnitelmissa vaikka mies ärsyttääkin. Osaako joku sanoa mistä tällainen olo johtuu?
Kommentit (32)
Kyllä tuo on lopun alkua. Mulle kävi just noin ja ei siinä kauan mennyt kun erottiin. Nykyään ei olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on lopun alkua. Mulle kävi just noin ja ei siinä kauan mennyt kun erottiin. Nykyään ei olla missään tekemisissä.
Eikö tilannetta voi kuitenkin korjata?
Väärä mies, junttimainen? Suhde veltostui ja väljähti. Ei romantiikkaa, arkinen mies. Ei sisäsiistiksi opetettu, toisaalta naisetkin tekevät "väärin" asioita. Haisevat ihmiset eivät sovi saman katon alle, pitäisi olla omat asunnot eli hikikopit. Pyykkikori lähemmäs tai kaksi? Ääni ei soinnu?
Miten olisi se kunnioittaminen toista kohtaan, käytöstavat, fiksuus. Älystähän tämä vain kiinni.Aikuistuminen, ihan oikeasti.
Niin se vaan tuntuu olevan, että sitten kun rakkaus loppuu _ihan kaikki_ alkaa toisessa ärsyttää.
No onhan tuollainen ärsyttävää ja ällöttävää. Se ei varmaan tehnyt noin suhteen alkuaikoina, joten se on selvästi menettänyt arvostuksen sua kohtaan.
Tottakai se ärsyttää jos röyhtäilee ja piereskelee, ja nuo muutkin jutut.... ihan normaalia. Outoa että ne ei ärsyttäneet sua aiemmin. Oot valinnut vääränlaisen miehen. Kukaan ei ole täydellinen, totta, mutta kyllä mun mies kunnioittaa mua niin paljon ettei porsastele noin.
Tekikö noita juttuja heti suhteen alussa? Monet osaa käyttäytyä aluksi mutta sitten alkaa nuo piereskelyt ja muut. Mulle ei kävisi, peruskäytöstavat kuuluu olla.
Mä haistelen mieheni pieruja ja rakastan niitä
Miten tuollainen voisi olla ärsyttämättä. Ei tuo ole mikään perusmies vaan sika.
Piereskely ja röyhtäily muiden läsnäollessa on niin käsittämättömän junttia.
Ei todellakaan ole mikään tavallinen perusmies vaan aivan ääliö!
Minulle on myös käynyt aiemmassa pitkässä suhteessa noin. Luulen että oltiin liian tiiviisti yhdessä, yhdistettynä siihen että olin itse kuormittunut ja kaipasin rauhaa. Tuntui että kaikki pienet asiat ja äänet toisessa korostui, jotakin semmoista ärsytyskynnyksen laskua. Se alkoi sitten syödä rakkauttakin.
Ero oli minulle lopulta ainot vaihtoehto kun rakas muuttui niin vastenmieliseksi, vaikkei siihen mitään oikeaa syytä ollut ja edelleen koin että häntä rakastan ja arvostan suuresti. Myöhemmin tuli kaipuu ja nyt vanhempana ja kokeneempana luulen että tilanne olisi voinut korjaantua ottamalla jollain lailla tilaa. Omat asunnot, huoneet tai välimatkaa muuten hetkeksi.. Sama tunne on töissä kuormittuessa toistunut kun tiivisti ollut kumppanin kanssa ja muu elämä vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on myös käynyt aiemmassa pitkässä suhteessa noin. Luulen että oltiin liian tiiviisti yhdessä, yhdistettynä siihen että olin itse kuormittunut ja kaipasin rauhaa. Tuntui että kaikki pienet asiat ja äänet toisessa korostui, jotakin semmoista ärsytyskynnyksen laskua. Se alkoi sitten syödä rakkauttakin.
Ero oli minulle lopulta ainot vaihtoehto kun rakas muuttui niin vastenmieliseksi, vaikkei siihen mitään oikeaa syytä ollut ja edelleen koin että häntä rakastan ja arvostan suuresti. Myöhemmin tuli kaipuu ja nyt vanhempana ja kokeneempana luulen että tilanne olisi voinut korjaantua ottamalla jollain lailla tilaa. Omat asunnot, huoneet tai välimatkaa muuten hetkeksi.. Sama tunne on töissä kuormittuessa toistunut kun tiivisti ollut kumppanin kanssa ja muu elämä vähissä.
Tuttua. Ja silti tosi monet ihmiset ei ymmärrä jos joku ei halua parisuhteessa ollessaan asua yhdessä. Mulle ainoa vaihtoehto että on erilliset asunnot, onneksi nyt on miesystävä jolle tämä sopii.
Ap:n kirjoitus oli suoraan minun ajatuksistani.
Olen ajatellut ett miehelläni on joku suolisto- ongelma. Maha usein sekaisin ja on päiviää kun piereskelee kokoajan. Ja täysin estoitta, mikä on mielestäni junttimaista ja ärsyttävää.
Nykyään minua myös ärsyttää miehen tapa ruokailla; maiskutelee ja syö kauhealla vauhdilla, ei kykene keskustelemaan ruokailun aikana kun on niin kiire syödä.
Hampaita ei muista pestä ellen muistuta, saattaa kestää useita päiviä että pesee ollenkaan.
Asutte liian ahtaasti, olette liikaa samassa tilassa, miehesi on aivoton ja huonokäytöksinen
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitus oli suoraan minun ajatuksistani.
Olen ajatellut ett miehelläni on joku suolisto- ongelma. Maha usein sekaisin ja on päiviää kun piereskelee kokoajan. Ja täysin estoitta, mikä on mielestäni junttimaista ja ärsyttävää.Nykyään minua myös ärsyttää miehen tapa ruokailla; maiskutelee ja syö kauhealla vauhdilla, ei kykene keskustelemaan ruokailun aikana kun on niin kiire syödä.
Hampaita ei muista pestä ellen muistuta, saattaa kestää useita päiviä että pesee ollenkaan.
HYI!
Vierailija kirjoitti:
Piereskely ja röyhtäily muiden läsnäollessa on niin käsittämättömän junttia.
Voihan se olla sitä, ettei ehdi muualle. Mutta mistä tuuletus. Osa toisaalta korostaa röyhtäilyä tahallaan, joku miehisyyden korostus mukamas.
Rakkaus on loppu.