Mihin käyttää kuivahiivaa??
Kämppis muutti pois ja jätti kaappiin epäilyttäviä leivontatarvikkeita kuten kuivahiiva ja tomusokeri. Käski käyttää menemään.
Itse teen lähinnä lettuja ja joskus bravuurini suklaakakun, eikä kumpikaan kaipaa näitä aineksia. Pizzataikinankin leivon aina pakettihiivalla. Tuntuu haaskuulta heittää menemään, eikä kukaan lähipiiristä huolinut. Mietinkin että olisi hauskaa opetella uutta, nyt kun tilaisuus on!
Ei vaan mitään hajua mihin noita käytetään.
Kommentit (13)
Teeppä pataleipää, on tosi helppoa ja hyvää, yleensä ohjeissa käytetään kuivahiiva
Kuivahiiva ja tomusokeri epäilyttäviä... ei apua. Minulla on vakiokamaa kaapissa, kuivahiivasta teen usein pizzaa ja sämpylöitäkin olen tehnyt jokusen kerran. Netissä on paljon ohjeita, niistä siis sopivaa katsomaan ja kokeilemaan.
Kiitos vinkeistä!
Ja anteeksi huonosta huumorista, olisipa netissä kirjoittaessa joku sarkasmimerkki. Tiedän siis kyseessä olevan ihan tavalliset ainekset, halusin vain vitsailla omalla kokemattomuudellani leipurina.
AP
Onko Suomessa oikeasti ap:n kaltaisia täysin uusavuttomia ja googlaustaidottomia ihmisiä???
Ilmankos meidän PISA-tulokset laskee..
On oikeasti pässejä jotka kuvittelevat ettei kuivahiivalla saa hyvää tulosta.
Eipä tule nykypäivänä muuta hiivaa käytettyäkään.
Älä käytä kuivahiivaa, se tekee kiukkuiseksi. Pakettihiivan käyttäjät ovat seurallisia, positiivisia ja huumorintajuisia.
Tämmönen, hyvää ja helppoa:
Mä taas en juuri ikinä käytä tuorehiivaa. Kuivahiiva säilyy kauemmin. Ikinä ei tiedä milloin extempore innostun leipomaan jotain.
No leivot sen pizzataikinan kuivahiivalla. Paketista katsot paljonko kuivahiiva vastaa tuorehiivaa.