Onko lihasten jatkuva nykiminen ja elohiiri vaarallista?
Jalkojen lihakset nykivät ja sormissakin on elohiiri. Verisuonetkin jaloissa on nykineet ja pullistuneet.
Pitäisikö tällaisista oireista mennä lääkäriin?
Otin toisen rokotteen 3 viikkoa sitten niin voisiko johtua siitä?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
b12 vitamiinin puute tai
https://yle.fi/uutiset/3-11924153
15 ihmistä on saanut Suomessa korvauksia koronarokotteen aiheuttamista haitoista – terveydenhuollossa työskentelevä Minna on yksi heistä
"
– Toisen rokotteen jälkeisenä aamuna tärisi koko kroppa, Minna sanoo.
Pientä tärinää kesti viikon verran, ja Minna jatkoi työssään normaalisti. Tärinää oli molemmissa käsissä ja lisäksi selässä ja niskassa. Myös kasvojen oikealla puolella oli vapinaa parin päivän ajan."
Uutisen päiväys
11.5.2021
Olen syönyt nyt pari vuotta päivittäin yli viisikymppisille tarkoitettua monivitamiinitablettia (korkeammat pitoisuudet kuin normitabletissa) ja nykimiset ovat lakanneet noin puoli vuotta sitten.
Onko tullu lihottua ja liikuntakin jäänyt vuosia sitten?
Itselle tulee näita elohiiriä pieniin ja isompiin lihaksiin, jos en syö tarpeeksi kalkkia (en voi syödä maitoa). Kokeile lisätä vähän kalkkia ruokavalioon. Se auttaa kyllä heti, jos elohiiret johtuu siitä.
Itselläni alkoivat elohiiret ja nykimiset 2.rokotteen jälkeen syksyllä. Niitä oli päästä varpaisiin koko ajan joku jossain ensimmäiset pari kuukautta, jonka jälkeen ne pikkuhiljaa lievenivät. Nykyään tulee yksittäisiä hentoja nykäisyjä silloin tällöin, mutta ne eivät häiritse elämää enää, kun ovat sen verran lieviä. Sain 1. rokotteen jälkeen elohiiren, mutta se kesti vain sen illan niin en osannut silloin yhdistää vielä rokotteeseen.
Minulle tulee elohiiri, jos juon liikaa kahvia. Myös stressi aiheuttaa ihmeellistä säpsymistä.
Ei varmaakaan tarvi mennä lääkäriin.
Mulla jatkui nykimiset ja elohiiret puoli vuotta 2 rokotteen jälkeen. Sitten ne alkoivat lievenemään pikku hiljaa. Enää ei oo mitään.
Minulla alkoi joskus 25 vuotta sitten. Kesti vuosia, pääosin pohkeissa. Viimevuosina en ole enää havainnut paitsi joskus rasituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkoivat elohiiret ja nykimiset 2.rokotteen jälkeen syksyllä. Niitä oli päästä varpaisiin koko ajan joku jossain ensimmäiset pari kuukautta, jonka jälkeen ne pikkuhiljaa lievenivät. Nykyään tulee yksittäisiä hentoja nykäisyjä silloin tällöin, mutta ne eivät häiritse elämää enää, kun ovat sen verran lieviä. Sain 1. rokotteen jälkeen elohiiren, mutta se kesti vain sen illan niin en osannut silloin yhdistää vielä rokotteeseen.
Aiotko ottaa neljännen rokotteen?
Yleensä ei ole vaarallista. Mulla on ollut sitä melkein 40 vuotta.