Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa Ahvenanmaasta. Mitä tehdä, minne mennä?

Vierailija
04.05.2022 |

Siinäpä se.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ahvemaalle niin on parempi ettei tule ollenka. Me laitta Pärren kanssa kaljakori piilo ja verkko päälle.

Vierailija
2/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: millaisella seurueella olet menossa? Toiseksi: Millaisista asioista pidät ja olet kiinnostunut? Helpompi antaa vinkkejä jos nämä tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä mene minne vaan, kaikki on ihana ja silleen

Vierailija
4/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pyöräilyä. Matkat ovat niin lyhyitä, että päivässä ehtii paljon. Pommern, Kastelholma ja Båmarsund lienee ne tärkeimmät. Muistakaa hoitaa punkkirokotukset ajoissa kuntoon.

Vierailija
5/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne venäjän konsulaattiin voisit vilkaista, joko siellä on vihreät erikoisukkelit valmiudessa.

Vierailija
6/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen pyöräilyä. Matkat ovat niin lyhyitä, että päivässä ehtii paljon. Pommern, Kastelholma ja Båmarsund lienee ne tärkeimmät. Muistakaa hoitaa punkkirokotukset ajoissa kuntoon.

*Bomarsund

Vierailija
7/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se isompi kun Hämeenlinna?

Vierailija
8/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, etten astu jalallani Ahvenanmaalle. Heidän erioikeutensa ja rasismi suomalaisia kohtaan ovat syynä. Harmi sinänsä, koska olen kuullut sen olevan kaunis paikka. Valitettavasti mädät asukkaat rumentavat kauneimmankin paikan.

Vierailija
9/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: millaisella seurueella olet menossa? Toiseksi: Millaisista asioista pidät ja olet kiinnostunut? Helpompi antaa vinkkejä jos nämä tietää

Yleisesti:

Ahvenanmaalla on määrättömästi kaunista luontoa sekä todella hyviä ravintoloita ja kahviloita.

Saaret ovat frisbeegolfaajan paratiisi.

Sieltä löytyy monta historiallista, kiinnostavaa paikkaa mm. Bomarsundin rauniot, Kastelholman linna, Museolaiva Pommern ja Merenkulkumuseo sekä lukuisia pienempiä museoita ympäri maakuntaa

Käsityöläisiä on monelta eri alalta, tekstiiliä, koruja, käyttötavaraa jne

Vierailija
10/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, etten astu jalallani Ahvenanmaalle. Heidän erioikeutensa ja rasismi suomalaisia kohtaan ovat syynä. Harmi sinänsä, koska olen kuullut sen olevan kaunis paikka. Valitettavasti mädät asukkaat rumentavat kauneimmankin paikan.

Mä oon pyörinyt Ahvenanmaalla yli 20v, viimeiset 10v monta kertaa vuodessa. Sekä veneellä että autolla. Ikinä en ole missään, koskaan, milloinkaan kohdannut rasismia, ylenkatsomusta tai epäystävällistä kohtelua. Ihania ihmisiä, hyvää palvelua. Suomea puhutaan nykyään huomattavasti enemmän kuin silloin 20v sitten. Kannatais ehkä kuitenkin käydä katsomassa ennen kuin huutelee

Vierailija
11/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee sinne Venäjän tiluksille, ja näytä p*rsettä!

Vierailija
12/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vinkkiä, yhteysalukset on ilmaisia! Muistaakseni myös bussit Ahvenanmaalla ilmaisia.  Maarianhamina itsessään kiva, viikonloppuisin purjehdusseuroilla tansseja, kylpylä. Pommern. KÖkarin saari upea, hieno leirintäalue-myös mökkejä, vesibussimatka saareen jossa on mm. Tove Jansson viettänyt kesiään. 

Vierailija
13/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammarland Frebbenbyssä kesäisin 15 vuotta.

Bomarsund ja sivutornit sekä Kastelholma

Geta ja sieltä Grottan niminen luola eli niitä harvoja luoliia

Uffe po Berget

Degersand Ecerö

Kökar 

kumingle etc

Ahvenanmaan kirkot historian vuoksi

Vierailija
14/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pyörinyt Ahvenanmaalla yli 20v, viimeiset 10v monta kertaa vuodessa. Sekä veneellä että autolla. Ikinä en ole missään, koskaan, milloinkaan kohdannut rasismia, ylenkatsomusta tai epäystävällistä kohtelua. Ihania ihmisiä, hyvää palvelua. Suomea puhutaan nykyään huomattavasti enemmän kuin silloin 20v sitten. Kannatais ehkä kuitenkin käydä katsomassa ennen kuin huutelee

Ahvenanmaalaisten rasismi suomalaisia kohtaan on valitettavasti aivan todellista. Suhtautuminen mannermaahan on kylmää ja välillä avoimen vihamielistä. Eihän suomalainen saa edes ostaa rantatonttia Ahvenanmaalta.

Vierailija
15/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla vieläkin niin että mannersuomi maksaa noiden muumien elämisen tuolla? Ei edes ALV:ia käytössä siellä, mutta täältä tuetaan 5000e per päänuppi jokaista siellä asuvaa. Vain suomessa tämmöinen eliittipalvonta on mahdollista.

Vierailija
16/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tämä! Minulla on myös Taffelit boikotissa. Pakkauksessa on niin Suomen lippua että menee kaupaksi mantereella mutta sitten on kuitenkin ihme asennevamma suomenkieltä kohtaan.

Hempizza

Vierailija
17/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittaa asevelvollisuus.

Vierailija
18/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Turkuun menemistä.

Vierailija
19/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaa soveltuu erinomaisesti ohipurjehtimiseen matkalla Tukholmaan.

Vierailija
20/41 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne ylimielisten saarelle. Boikottiin koko paikka kunnes ovat samalla viivalla muun suomen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän