Lue keskustelun säännöt.
Työelämän innostus vietiin
03.05.2022 |
Nuorena olin innostunut asioista ja työstä. Sitten aloin kuulla sellaisia lauseita, että mitä sinäkään työtä teet etten siitä mitään palkintoa saa tai saat tehdä sitä eläkkeelle asti,
Tämä on lannistanut minun täysin. Luulin aina että ihmiset ovat innostuneita työstään ja tekevät mielellään kuten itse, mutta nyt päässäni kiertää jatkuvasti nämä lauseet.
Mietin, että mikä palkinto minun pitää saada työstäni tai että mitä sitten jos teen työtä eläkkeeseen asti.
Mietin, että mitä se muilta on pois`?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minäkin, kunnes koulun jälkeen koitin saada töitä ja asuntoa. Alan töihin vaadittiin vähintään 5 vuoden kokemusta alalta, eikä niitä alemman tason hommia ollut haussa, joten tein sitten alani ulkopuolisia hanttihommia. Nyt opiskelemallani alalla on työvoimapula osaavista työntekijöistä, minun koulutukseni jo kuitenkin vanhentunut. Asuntoakaan en saanut vuokrattua, kun asuntoja oli liian vähän kysynytään nähden, joten ne menivät paremmin tienaaville vakituisen työn tekijöille. Nyt asuntoja on taas pilvin pimein vapaana Helsingissä. Olen jo pitkä aikaa sitten alkanut vapaaherraksi, kun en ilmeisesti mahdu yhteiskunnan rattaaksi kuin tekemään hanttihommia ja saamaan muiden jämät, tyhjän saa pyytämättäkin, eikä kukaan kuulemma ole korvaamaton.