Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa moottoritien rampilla saa alkaa ajaa 100 km/h ?

Vierailija
03.05.2022 |

Monella liittymärampilla on rajoitus esim. 60 km/h eikä sen jälkeen tule mitään muuta rajoitusta. Mistä kuljettajan pitäisi tietää mikä rajoitus moottoritiellä on ja missä kohdassa tämä vaihtuu? Moni myös kiihdyttää moottoritienopeuteen "etukäteen" mikä on tietysti laitonta. Ramppeihin voi myös liittyä muita ramppeja jolloin on vaarallista ajaa jo valmiiksi rampilla reikä päässä. 100 km/h tai 120 km/h saa ajaa vasta moottoritiellä - ei sellaisella rampilla, jossa on 60 km/h.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lisäys vielä, että moottoritietä osoittava liikennemerkki ei kerro mitään nopeusrajoituksesta.

Vierailija
2/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin raivostuttaa tuo, että ei ole rajoitusta kerrottu rampilta tuleville. Tampereella on monta tällaista ramppia. Joissain sitten on laitettu erikseen 100 km/h. Minulla on sähköauto, niin kiihdytän aina vasta merkin kohdalla koska kiihtyvyys on niin rajua. Polttomoottorikuskit varmaan joutuvatkin aloittamaan kiihdytyksen 10 kilometriä aikaisemmin ja laittomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiihdytän heti, kun pääsen rampille.

Vierailija
4/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea nuo liittymät ovat?

itse ajan Hki-Kotka -motaria ja Hki-Heinola -motaria, niillä ei tuollaisia liittymiä ole kohdalleni osunut, mutta en tietenkään kaikista liittymistä ole ajanut noillakaan teillä.

Vierailija
5/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin raivostuttaa tuo, että ei ole rajoitusta kerrottu rampilta tuleville. Tampereella on monta tällaista ramppia. Joissain sitten on laitettu erikseen 100 km/h. Minulla on sähköauto, niin kiihdytän aina vasta merkin kohdalla koska kiihtyvyys on niin rajua. Polttomoottorikuskit varmaan joutuvatkin aloittamaan kiihdytyksen 10 kilometriä aikaisemmin ja laittomasti.

Kiihdytyksen jälkeen kova kiire etsimään lataus pistettä!😎

Vierailija
6/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä rampista moottoritielle tultaessa on AINA nopeusrajoutuskyltti, jollei joku ole ilkivaltaisisti sitä poistanut ja jos kylttiä ei näy ajat 80km/h kunnes tulee seuraava kyltti.

Vierailija
7/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan nähnyt liittymää, josta puuttuu nopeusrajoituksesta kertova liikennemerkki.

Vierailija
8/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo että siinä kohtaa missä kyltti on niin siinä kohtaa alkaa kyseinen nopeusrajoitus eli ennakkoon ei saa kiihdyttää ja vauhtia pitää hiljentää jo ennen kylttiä.

Vierailija
9/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on asia ratkaistu niin että rampin alussa on kyltti jossa on sama rajoitus kun tiellä johon se liittyy, ei tarvii arvailla.

Vierailija
10/12 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa katsoa se sopiva väli jo kiihdytyskaistan alussa johon menette.

Ja jos motarilla menee yksi ainoa auto niin sovitat nopeutesi sellaiseksi että pääset hyvin moottoritielle.

Minä en todellakaan väistä tai muuta vakkarini nopeutta, se on sinun tehtäväsi!

Vierailija
11/12 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ongelmana on liian hitaasti rampilta moottoritielle liittyvät autoilijat. Kiihdytyskaistan tarkoituksena on saada nopeus liikennemerkillä määriteltyyn nopeuteen ennenkuin liittyy muiden sekaan. 65 km/ h ei riitä siihen alkuunkaan.

Vierailija
12/12 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, että auto ei kiihdytysvaiheessa ole sinun hallinnassasi? Nyt joko takaisin autokouluun tai kortti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi