Miksi et ole tekemisissä äitisi kanssa?
Minun äitini on käynyt meillä viimeeksi 5 vuotta sitten. On eläkkeellä. Lapseni pyysivät häntä usein meille kun olivat pienempiä. Äitini ei tullut. Ei tullut rippijuhliin tai syntymäpäiville. Vaikka lapset kutsuivat. Minä myös. Lapseni kävivät hänen luona muutaman kerran lomilla , mutta eivät enää tahdo mennä sinne. Olimme hänen luonaan viime kesänä. Suhde äitiini on aina ollut väkinäinen ja teennäinen. Kesällä paljastui valehtelua, joka kosketti minua ja lapsiani. Väsyin. Suhde kuluttava. Joten nyt en ole ollut häneen yhteyksissä kohta vuoteen. En koe menetystä. Vaan helpotusta ja vapautta.
Kommentit (24)
Äitini olen viimeksi nähnyt neljä vuotta sitten siskoni lapsen kastejuhlassa, sielläkin ainoastaan sen takia että olimme molemmat kutsuttuina kyseisiin juhliin. Molemmat onnistuivat käyttäytymään sivistyneesti ja sietämään toisiaan juhlien ajan. Jos olisimme olleet jossain toisessa kontekstissa, olisi tapaaminen todennäköisesti sujunut vallan muissa merkeissä.
Näitä juhlia ennen olen tavannut äitini viimeksi ehkäpä noin kuusi vuotta sitten, tämä tapaaminen olikin sitten viimeinen niitti itselleni. Nyt jos kyseisen ihmisen näkisin, tapahtuisi todennäköisesti niin että antaisin hänelle takaisin samalla mitalla. Eli tappelemiseksi se todennäköisesti menisi. Tämä toki pelkkää spekulaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On alkoholisti, joka kylvää ympärilleen pelkkää ahdistusta. Kieltää tietysti itse oman tilansa ja syyttää kaikkia muita.
Lausun vain tuota yhtä kommentoijaa kompaten, että varo, sinustakin voi tulla alkoholisti, tai alkoholin väärinkäyttäjä.
Se on sinulla geeneissä, koska äitis on alkoholisti.
Mammat eivät tyhmyyttään huomaa sitä, että haukkuessaan äitiään, he haukkuvat ja solvaavat samalla itseään.
Juuri pari vkoa sitten oli Hesarissa hyvä artikkeli, geeninen vaikutuksista ihmisen elämään.
Ja ne geenit tulevat jokaisen vanhemmilta.
M. 43
Ihmisellä on geenien lisäksi oma vapaa tahto. Oma äitini oli tapa-alkoholisti. Minä olen absolutisti. Äitini valitsi pullon, minä valitsin elämän.
Elämänlaatu parani huomattavasti ilman häntä.
Koskapa hän ongelmoi kaikki ja näkee asiakseen käyttäytyä ihan kuinka vain...
Toi aina epäkäytännöllistä krääsää mitä en pyytänyt, ja olin kiittämätön puska.
Ihan energia vampyyri.
Laittaa ihmiset juoksemaan ja palvelemaan. Kertoo höpöjuttuja.
Vedätettävissä-vedättäjä.
Naislapsi.
Ja joo, en ole hän.