Onko muut vähentäneet lenkkeilyä, koska ruoka maksaa niin paljon?
Minä olen. Havahduin siihen miten paljon pitää syödä ja ostaa sitä ruokaa kun käy juoksulenkeillä, ei tule ihan halvaksi juosta kymmeniä kilometrejä viikossa.
Aloin miettimään sitäkin että onko halvempaa edes käydä jalkaisin töissä vai autolla. Onko kukaan tehnyt vertailua ihmisen energian kulutuksesta ja auton polttoaineen kulutuksesta, ja kustannuksista niistä?
Kommentit (25)
no ei se hinta kyllä niin paljon oo noussut, varsinkaan jos oot kestävyysurheilija ja näin ollen hiilarit on tärkein osa energiansaantiasi. Ei se riisi, peruna ja makaroni nyt niin paljon kalliimpia oo, että 2500 kcal versus 3500 kcal päivässä vararikkoon ajaisi...
Ei oikeastaan hullumpi kysymys, vaikka se ensin vaikutti siltä. Teen itse fyysistä työtä ja on tärkeää syödä tavanomaista enemmän, mutta samalla valita viisaasti, että ruoka mitä syö ylläpitää hyvää yleiskuntoa. Samat tarpeet on vapaa-ajan liikunnassakin. Valitettavasti työntekoa ei voi vähentää ruoan kallistuessa.
Täysjyvähiilarit ja potut nyt mitään maksa.
Kilo sokeria maksaa noin euron ja siinä on noin 4500 kcal.
Kannattaa nyt lopettaa kokonaan, että jotain jää säästöönkin sillä mikään ei enää tule olemaan niin halpaa kuin tänään.
Elimistö tarvitsee kyllä muutakin kuin pelkkää riisiä pastaa perunaa, ei niitä edes pysty syömään niin paljon että niillä yksinään saisi täytettyä tuollaisen vajeen.
Ohis, mutta mua hävetti käydä kaupassa kun harrastin kilpaurheilua. Siis ostaa kauheat kassillisen ruokaa. Kun aina ajatellaan että naiset syö tyyliin pari salaatinlehteä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
no ei se hinta kyllä niin paljon oo noussut, varsinkaan jos oot kestävyysurheilija ja näin ollen hiilarit on tärkein osa energiansaantiasi. Ei se riisi, peruna ja makaroni nyt niin paljon kalliimpia oo, että 2500 kcal versus 3500 kcal päivässä vararikkoon ajaisi...
Ei niin, lisää ruisleivän kulutusta ja 50% alennuksella. Liikunta on tärkeää tulevaisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Noh.
Onhan tuokin tekosyy olla harrastamatta liikuntaa.
Kokeile itse olla työtön ja sairas mutta yrittää kumminkin liikkua ettei kroppa mene pahemmaksi muttet pysty koska ei varaa ruokaan ja mitä enemmän liikkuu sitä enemmän kuluu ruokaa jos et sitä tajua ole hiljaa.
Ruuan hinta on noussut vasta pari prosenttia. Paljon enemmän on tulossa. PTT ennustaa kymmentä prosenttia. En tiedä mihin tuo perustuu, kun korotuspaineet ovat ainakin 30 %, jos ei sentään ihan kaikkien tuotteiden osalta, niin monen suuren tuoteryhmän osalta kuitenkin.
Mä olen alkanut juomaan enemmän, ei sillä syömisellä nyt niin väliä ole.
Niin tähän vaikuttaa käytettävissä olevan rahan määrä. Esim mulla ei ole varaa laittaa esim 3eur päivässä ylimääräistä syömiseen.
Kyllä. Perinteisellä HK:n sinisellä lenkillä hinta noussut rutkasti. Nyt keväällä olen lisännyt tilalle lähiruokaa lähijärvestä.
Autolla kulkiessa ainakin ehtii enempi tienata. Jos kävelisin töihin työaikaan niin joutuisin aina välillä kääntymään takaisin että ei mene ylitöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Perinteisellä HK:n sinisellä lenkillä hinta noussut rutkasti. Nyt keväällä olen lisännyt tilalle lähiruokaa lähijärvestä.
Se nykyinen HK:n sininen on aivan kuraa. Ovat pilanneet senkin aikoja sitten.
Olen punalappumies metsästäjä niin voin syödä tarpeeksi kun treenaan. Jos joutuis tolkuttaman kalliin normihinnan makasamaan treenaisin vain kävelyä ja venyttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mua hävetti käydä kaupassa kun harrastin kilpaurheilua. Siis ostaa kauheat kassillisen ruokaa. Kun aina ajatellaan että naiset syö tyyliin pari salaatinlehteä päivässä.
Luuletko että kassa miettii ruokaostostesi määrää? Korkeintaan silloin, jos on juuri tarkoitus lähteä tauolle ja kassahihna ladataan täyteen. Edelleen kassalle on aivan sama mitä ostat ja oletko mies vai nainen.
Ollaan suomalaisuuden ytimessä: nolottaa käydä Alkossa, ostaa kioskilta kortsuja ja nyt sitten ostaa kaupasta paljon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kassa miettii ruokaostostesi määrää? Korkeintaan silloin, jos on juuri tarkoitus lähteä tauolle ja kassahihna ladataan täyteen. Edelleen kassalle on aivan sama mitä ostat ja oletko mies vai nainen.
En enää käy salilla enkä juoksemassa. Säästyy paljon rahaa muun muassa ruuassa ja lenkkitossuissa.
Noh.
Onhan tuokin tekosyy olla harrastamatta liikuntaa.